Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Jag har tänkt betäcka mitt kallblodstravarsto nästa år. Hur länge kan man fortsätta rida efter att man har betäckt? Det blir hennes...
Svar
4
· Visningar
833
Senast: Solvira
·
N
Avel Jag vill ta föl på min varmis som ser ut som ett halvblod.. Men kan jag ta föl på henne med en fullblods hingst? :o
Svar
7
· Visningar
946
Senast: Francess
·
L
Avel Vid ett visst dygn? Eller vid något visst tecken? :confused:
Svar
4
· Visningar
793
C
Avel Är det någon som vet något om holsteinerhingsten Silvester e: Silbersee. Någon som har en bild på honom? Jag ägde en avkomma efter honom...
Svar
2
· Visningar
728
Senast: asan
·
R
Avel Vad ska ni betäcka med i år ni som avlar ridponnyer? Jag har hört att det kommer in en ny ridponny hingst till Sverigemi April, en...
Svar
19
· Visningar
1 563
Senast: coscos
·
A
Avel Hej! Är det någon som vet när hingsttåget ska vara på Strömsholm?? Först står det 25/3 på deras hemsida men nu när jag kollade så står...
Svar
18
· Visningar
1 696
Senast: Melle
·
S
Avel Hej. Har ett sto från Holland. Okänd härstamning. Vart registrerar jag henne? och går det överhuvudtaget? Har ingen aning om hennes...
Svar
4
· Visningar
873
Senast: jo7
·
Avel Shettisavel & föl som är något värt Bara en fundering eller önsketanke, men jag måste ändå fråga. Vi har en shettis på foder som vi...
2
Svar
27
· Visningar
2 587
Senast: Shettisar
·
Svar
22
· Visningar
2 610
Senast: Rodde
·
Avel Jag har ett sto som blir femton år och undrar om det är försent att betäcka henne för första gången nu till våren? Jag har pratat med...
Svar
2
· Visningar
889
Y
Avel Mitt sto är dräktig ca 213 dagar, för en månad sedan började hon utvekla ett juver, i dag så upptäkte jag att spenarna ochså har börjat...
Svar
3
· Visningar
793
Senast: Nafayette
·
Avel Satt och klurade lite på lunchen över alla roliga färganlag som finns. Antar att det teoretiskt kan finnas hästar med gul-, black-...
Svar
2
· Visningar
933
Senast: Roheryn
·
Avel Letar hingst till ett tio-årigt sto, import från Holland. Carte d'Or - Cor de la Bryere - Pilot (pappa, farfar, morfar). Lätt i typen...
Svar
5
· Visningar
1 391
Senast: Görel
·
F
Avel Mitt högdräktiga sto har varit tämligen tjurig och tvär ett bra tag nu, har knappt fått röra henne tex. Och hon har tramsat på andra...
Svar
10
· Visningar
1 275
Senast: Francess
·
H
Avel hur gör man det nu igen?? o hur gammal ska hästen vara vid detta mät tillfälle??
Svar
1
· Visningar
728
Senast: ako
·
Avel Hej Nu är min lille kille snart 9 mån den 25/2. Han har hunnit bli 149 manken 152 bak. Halvblod efter Lavirco 967. Otroligt snäll och...
Svar
3
· Visningar
706
Senast: hotstuff
·
C
Avel Är det någon som avlat på honom eller vet vad han ger?
2
Svar
32
· Visningar
4 319
Senast: hjalle
·
J
Avel Mitt snart fyraåriga shettissto väntar sitt första föl i slutet på juni. Idag så upptäckte jag att hon har några små små "prickar" av...
Svar
3
· Visningar
1 644
Senast: Backahasten
·
A
Avel Jag har fått brev från två föreningar som vill att man går med hos dem och betalar in medlemsavgift. Enligt den nya föreningen "Sveriges...
Svar
17
· Visningar
1 633
Senast: Annas
·
Avel att ge ett dräktigt sto gurkmeja?
Svar
5
· Visningar
867
Senast: Dalatjej