Pomme Royal 892..... någon som avlat på honom???

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Crazyy
  • Startdatum Startdatum
En vän har en vallack efter honom och undan Irco Mena (tror jag).
Han hoppar väldigt bra och de är uppe i msv i dressyren "and keep going".

Irco Mena är en hingst, så han kanske är morfar ? Än en gång ett exempel på kraftig linjeavel. Pomme Royals mamma är efter Irco Marco och det är Irco Mena också. Lite festligt för jag känner till en Hamilton - Irco Marco avkomma samma linjeavel där.

Jag visste inte ens att de hade en hemsida...! ;)

Men det är väl inte bestämt om Pomme Royal ska dit än väl?Än så länge är det väl bara diskussioner...? :confused:

Jag har en treåring efter Pomme Royal, en mkt lättlärd och smidig tjej ej så stor 157-158 cm hög men växer fortfarande.

Hon hoppar hus, ska försöka visa henne på treårstestet, om hon växt till sej något.

Jag skulle betäcka med Pomme igen, han har hög dräktighet.

Länk till en sida om Pomme Royal

http://home.no.net/noblige/horses/pomme.htm

Du har helt rätt i det du skriver.

Han får en Flippan om ett par år!
När min dam visar framhovarna! :D

Mitt val den gången föll på
Hans möderne
Hans fina ben med breda ledgångar
Hans eget temperament i "stallet", på träning och tävling
Hans fertilitet
Och naturligtvis hans hingstlinjer, som jag tycker är intressanta, samt inte använder alltför mycket här uppe i kylan!

Vi får väl se om jag har tid och råd att matcha fram damen.
Det står inte på kapaciteten i hästen i alla fall!

mvh

Jag fattade det som om det var klart, men jag kan ha missförstått. Det talades lite om honom när jag hade kontakt med dem om travare. Kompisen till mig har ett halvblod som ev. ska betäckas och det var därför jag blev lite nyfiken.. :confused:

En av mina kompisar jag känner sen tävlingsbanorna hae en valack efter pomme royal. Den har gått mvs i alla tre dicipliner. men mkt gott resultat, speciellt innom fält och dress. Han är ju utbildad betydligt mer och har jätte fin gång. det var ett tag jag hörde från dom nu bara så jag vet inte riktigt hur det går för tillfället. Tror han blev dressyrhäst på heltid. Han är inte så stor han är 1,60 ganska precis. Mne det är en himla trevlig häst som bjuder på sig själv. Sen finns det en hingst i närheten av mig som också är efter PR, och de ser nästan exakt likadana ut förutom att den här naturligtvis är lite hingstigare. Den har också jätte trevlig gån och hoppning i sig. Och är SÅ snygg att se på,, den nacken :love:

Min kompis hade en valack efter honom. Jättestor och stark. Smäcker.

I det stall jag jobbar fanns det en försäljningshäst e PR , ett sto med helt underbart temperament! :love: Hoppade som bara den med en otrolig vilja och bra huvud och teknik, rädd om sig. Hon är ca 163-64 hög och ganska smäcker. mamman är en ridskolehäst (vet inte stammen dock) Den här hästen var 7 år när hon stod här och hon hoppade 140 på träning men var bara tävlad 120. Gick igenom vet besiktning utan anmärkning varken på böjprov eller röntgen och hovslagaren berömde hennes fina hovar (hon var oskodd fram till vet besiktningen)
Tänk omjag hade haft pengar! :crazy: Hon var jättefin i munnen och mjuk o trevlig, en riktig drömhäst! inte så vacker att se på, överbyggd o lite kantig.

Jag hade en hingst f-95 e. Pomme Royal- Jasper

den bästa häst jag någonsin suttit på, helt fantastiskt huvud, hoppade alldeles enormt bra, otroligt snygg, högrest och långbent, lätthanterad och nästan inte alls "hingstig",

tyvärr blev han allvarligt skadad och avlivad som femåring... kommer aldrig mer att få en sådan häst igen,

Jag skulle i vart fall inte tveka en sekund på att betäcka med Pomme Royal om jag nu hade ett sto att avla på!

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Piaff
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 355
Senast: Freazer
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 403
Senast: ildiko
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka