Jag ar egentligen inte krasen, jag ater allt ... men om jag ser nagot pa menyn (som alltsa finns i koket) som jag hellre vill ha till min ratt sa fragar jag om det gar. Pa en brew pub (atminstone har i Oregon) ar det aldrig nagra problem.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag ar egentligen inte krasen, jag ater allt ... men om jag ser nagot pa menyn (som alltsa finns i koket) som jag hellre vill ha till min ratt sa fragar jag om det gar. Pa en brew pub (atminstone har i Oregon) ar det aldrig nagra problem.
Då skulle man ta lilla pommesen eftersom dom vräker på oavsett vad storlek man beställt, enligt säker källa här. Minns inte vem det varGrejen med five guys är väl att tillbehör inte kostar något extra, du kan alltså ha på precis vad du vill. Jag kommer säkert prova någon gång, och de ska tydligen vräka på pommes om man väljer att köpa till det med.
Ja precis, åt aldrig där när vi var i usa senast. Men våra amerikanska vänner säger att de gör goda burgare medDå skulle man ta lilla pommesen eftersom dom vräker på oavsett vad storlek man beställt, enligt säker källa här. Minns inte vem det var
Nu kommer jag aldrig att äta på 5 guys oavsett pga ogillar hela snabbmatsbranchen av flera orsaker. Men det som stör mig extra mycket mest just den här restaurangen är att de använder Holländsk potatis! Varför då liksom? Sverige är ju till 90% självförsörjande på potatis och kan bli nettoexportör om man slutar importera till tex nu aktuella snabbmatsrestaurang. Potatis som är så lättodlad i vårt klimat![]()
Bättre kvalitet?Gissningsvis ar potatisen billigare att importera fran Holland
Nope, ett multinationellt företag som har kontrakt med storleverantörer som kan leverera till flertalet länder, dvs till ett lägre pris. Att upphandla lokalt i varje enskilt land blir totalt sett dyrare pga lägre volym i resp land. Så inga kvalitets skäl utan enbart ekonomiska som inte gynnar den lokala marknaden. Nederländerna har den största exporten av potatis av alla EU länder och kan därmed konkurrera med priset.Bättre kvalitet?
Sen var väl köttet från Irland, tror jag det var?Nope, ett multinationellt företag som har kontrakt med storleverantörer som kan leverera till flertalet länder, dvs till ett lägre pris. Att upphandla lokalt i varje enskilt land blir totalt sett dyrare pga lägre volym i resp land. Så inga kvalitets skäl utan enbart ekonomiska som inte gynnar den lokala marknaden. Nederländerna har den största exporten av potatis av alla EU länder och kan därmed konkurrera med priset.
De senaste åren har McDonalds här gjort alla hamburgare på beställning, gäller de ställen jag besökt i Sverige. Jag tycker McDonalds har de bästa hamburgarnaHar anvander Five Guys bara farska varor. Farska gronsaker och farskt kott ... och inget har varit frusit. Sedan gor de val "smashed" burgers? om jag inte missminner mig.
Jag har atit pa 5 Guys nagra fa ganger nar jag haft brottom eller nar det var varmt och hundarna var i bilen. Det var gott och Jag kan tanka mig att ata dar igen aven om jag foredrar mina egna burgare om jag inte gar till en pub som har manga olika pa menyn.
Jag ater inte McDonal's, och de andra labbiga burgare stallena som har fardiga burgare som ligger och vantar pa att kunderna ska komma ... daremot kan jag tanka mig att ta en fast-food stop pa Taco Bell, nagon pizzeria (sarskilt pa Ledo Pizza som gor Sicilliansk fyrkantig pizza), och ett otal lokala "sandwich" stallen, sarskilt fisk stallen.
(Hur jag an gor far Jag inte till lika goda "Fish Sandwiches" som ett par stallen har omkring och flera stallen i Florida dar jag ofta stannade och handade pa vagen hem for det var sa gott. Jag gissar att jag inte klarar av att anvanda tillrackligt mycket fett i matlagningen for att fa den ratta smaken.)
Åh, har sån fix-idé om att jag vill prova Taco bell, framförallt deras crunshwrap supreme!Har anvander Five Guys bara farska varor. Farska gronsaker och farskt kott ... och inget har varit frusit. Sedan gor de val "smashed" burgers? om jag inte missminner mig.
Jag har atit pa 5 Guys nagra fa ganger nar jag haft brottom eller nar det var varmt och hundarna var i bilen. Det var gott och Jag kan tanka mig att ata dar igen aven om jag foredrar mina egna burgare om jag inte gar till en pub som har manga olika pa menyn.
Jag ater inte McDonal's, och de andra labbiga burgare stallena som har fardiga burgare som ligger och vantar pa att kunderna ska komma ... daremot kan jag tanka mig att ta en fast-food stop pa Taco Bell, nagon pizzeria (sarskilt pa Ledo Pizza som gor Sicilliansk fyrkantig pizza), och ett otal lokala "sandwich" stallen, sarskilt fisk stallen.
(Hur jag an gor far Jag inte till lika goda "Fish Sandwiches" som ett par stallen har omkring och flera stallen i Florida dar jag ofta stannade och handade pa vagen hem for det var sa gott. Jag gissar att jag inte klarar av att anvanda tillrackligt mycket fett i matlagningen for att fa den ratta smaken.)
Åh, har sån fix-idé om att jag vill prova Taco bell, framförallt deras crunshwrap supreme!
Haha, jag hade också en fix idé och nu senast när familjen var över lyckades jag och brorsan säga "Taco Bell" med fånig accent tillräcklig tmånga gånger för att mor och far skulle gå med på att luncha där. Vi kände oss som tio år gamla igen.Åh, har sån fix-idé om att jag vill prova Taco bell, framförallt deras crunshwrap supreme!
Åh, vi gillade verkligen Taco Bell när vi bodde i USATaco bell och Subway ar tva kedjor som ar bra da man kan valja sjalv hur man vill ha sin mat. Pa bada ar det hyfsat latt att fa nagorlunda nyttig mat och som ar valdigt predictable oavsett var (i USA och Canada i alla fall) man hoppar in for att bestalla mat.
Jag gissar att det ar predictable over hela varden. Jag vet att i Asien kan man fa mat som smakar som har i USA sa gissningsvis ar det lika dant i Europa ocksa.
Haha, jag hade också en fix idé och nu senast när familjen var över lyckades jag och brorsan säga "Taco Bell" med fånig accent tillräcklig tmånga gånger för att mor och far skulle gå med på att luncha där. Vi kände oss som tio år gamla igen.
Det smakade typ tacos... och ganska smaklösa tacos dessutom.Gott men liksom meh. Kul med krydda på pommes fritesen typ.
Jag skulle inte undvika att gå dit igen men inte välja det heller.
(Jag åt just en crunchwrap supreme.)
Hotsåsen var nödvändig.Fast Taco Bells "hottaste" sas ar ... hot om man anvander tillrackligt av den. Tar jag med mig maten ut brukar jag be om flera pasar sas och da ar maten verkligen inte smakos.![]()