Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det finns ställen som erbjuder att man komponerar sin egen burgare av massor av ingredienser i Malmö(där jag bor) sedan många år tillbaka. Så det har jag för halva det priset på hemmaplan.Dom säger att man kan komponera sin egen burgare med 15 olika ingredienser och nästan 250 000 olika sätt att kombinera sin burgare på. Men nä ändå inte för det priset. Då kan man ju lika gärna komponera hemma till ett bättre pris
För mig är burgare snabbmat - billigt, snabbt och enkeltJag förstår inte att det finns så många hamburgerrestauranger, alltså ställen mer fancy där man sitter ner med duk och allt. Har ätit på några ställen med jobbet (Sthlm) och det är en färsbiff med lite sallad, bröd och pommes? Sällan bättre än Burger king liksom. Så jag fattar inte 5 guys precis som jag inte fattat Bastard burger eller Bröderna etc. Tror dock att jag inte är målgruppen och att de förlorar någon sömn
![]()
Om du anser att alla burgare ar snabbmat har du aldrig atit en riktigt bra burgare. Det kan vara snabbmat, men kan ocksa vara en mycket god maltid. Det beror helt pa vad maltiden innehaller och hur den ar tillagad.
Sjalv ater jag garna burgare ute pa restaurang ... daremot ater jag det inte som snabbmat.
Flera av dem krisar och ligger på konkursens brant. Så det är nog en kraftig överetablering.Borde inte marknaden vara mättad på dessa halvdyra hamburgerhak? Jag förstår faktiskt inte varför det blivit en så stor grej med dessa hamburgerställen?
Snabbmaten den förstår jag vitsen med. Och att servera hamburgare som en rätt bland anndra på krogen. Men alla dessa ställen som bara serverar just halv (och ibland hel) dyra hamburgare? Dom ploppade upp som svampar för ett gäng år sedan.
För att inte tala om kedjorna, jag har aldrig varit på ett Brödernas som ens varit halvfullt? Hur kan dom gå runt? Pengatvättsfronter?
Jag får väl vara tvärtemot alla och säga att jag antagligen kommer gå ditNu vet jag att alla här inte bor i Stockholm men man avser att starta upp även i andra städer inom snar framtid. Men ändå kommer ni att gå på den här hajpen? Tex en bacon cheeseburgare 179kr + en stor pommes frites 99kr. Mealet för 278kr utan dricka? Vilken kundkrets tror ni man vänder sig till?
Jag gillar en riktigt bra hamburgare men då ska det vara riktigt gott och bra tillagat om jag ska betala ett högt pris. Dessutom gärna lite goda tillbehör och inte bara vanliga pommes och bra bröd. Men en premium hamburgare i utförande och smakbild kan vara värd sitt pris. Dock låter det som 5 guys är sådana hamburgare.
15 km. Jag ser min hamburgare i Hoting, St Olof och Ljusne (not)Lite off men burgarna tar sig uppåt på en helt annan nivå
+ generösare portioner, är min upplevelse. Foodtrucks är underskattade. Hade inte betalt för five guys när jag vet att det finns andra mer prisvärda ställen om man vill ha snäppet över McDonalds/Burger King.Går man till en foodtruck som är typ top 10 på burgerdudes så är det typ halva priset och då ingår dricka
Jag fattar nog inte grejen riktigt. Finns hur mycket ställen som helst i Stockholm som serverar hamburgare med de priserna och den kvaliteten. Så många att marknaden torde vara mättad för längesen. Känns som att de är väldigt sena på bollen.Nu vet jag att alla här inte bor i Stockholm men man avser att starta upp även i andra städer inom snar framtid. Men ändå kommer ni att gå på den här hajpen? Tex en bacon cheeseburgare 179kr + en stor pommes frites 99kr. Mealet för 278kr utan dricka? Vilken kundkrets tror ni man vänder sig till?
Ja, det finns ju en anledning till att "burgardöden" blivit ett begrepp.Jag fattar nog inte grejen riktigt. Finns hur mycket ställen som helst i Stockholm som serverar hamburgare med de priserna och den kvaliteten. Så många att marknaden torde vara mättad för längesen. Känns som att de är väldigt sena på bollen.
Går man till en foodtruck som är typ top 10 på burgerdudes så är det typ halva priset och då ingår dricka
Men det är ju liksom vitsen med foodtrucks att man äter utomhus. Ofta har dom ju lite bord o stolar kring denHåller med om att food trucks är väldigt bra många gånger, sällan jag blir besviken och rejäla portioner. Enda nackdelen är att man får äta utomhus om man inte har jobb eller bostad i närheten och det fungerar inte alla dagar i veckan.