Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har testat Jureskogs vid ett flertal tillfällen. Har aldrig fått så fettiga och oljiga hamburgare på något annat ställe. Jag gillar verkligen inte McDonald’s men går hellre dit.
Jag har testat Jureskogs vid ett flertal tillfällen. Har aldrig fått så fettiga och oljiga hamburgare på något annat ställe. Jag gillar verkligen inte McDonald’s men går hellre dit.
Instämmer. Provat två gånger. Går aldrig mer dit igen.Testade Jureskogs en gång och det räckte, dyrt och dåligt stekt , trista tillbehör.
Jag gör aldrig så. Jag skulle känna mig som ett kräset barn, därför gör jag bara sådant när jag har kräsna barn i sällskap. Och då gör jag beställningen med en ursäktande ton.
Jag skrev ur mitt perspektiv. Vad restaurangpersonalen tycker och tänker, vet jag ju inte. Men generellt skulle jag gå till ett annat ställe om jag inte gillade hur rätterna var komponerade och tillagade. Oavsett hur gärna personalen vill att jag blir nöjd.Har ar det mycket vanligt och helt okay att andra saker, eller lagga till nagot, till bestallningen. Har ar forsoker de verkligen se till att kunden far det den vill och ar nojd.
Om jag till exempel bestaller French Fries sa ber jag alltid att fa dem "burnt to a crisp" da jag vill ha en riktigt crispig yta och mjuka innuti.
Jag tänker att det beror lite på hur menyn är utformad.Jag skrev ur mitt perspektiv. Vad restaurangpersonalen tycker och tänker, vet jag ju inte. Men generellt skulle jag gå till ett annat ställe om jag inte gillade hur rätterna var komponerade och tillagade. Oavsett hur gärna personalen vill att jag blir nöjd.
Nej, det är ju inte konstigare än stt beställa tex förrätt och huvudrätt. Men att titta på.menyn, välja en rätt där man vill ha tre grejer utbytta. Jag säger verkligen inte att man BÖR känna sig obekväm då, men jag gör det. Finns det inget jag gillar bättre än så, går jag någon annanstans.Jag tänker att det beror lite på hur menyn är utformad.
Många "pubmenyer" (och ibland restauranger) här har till exempel ett tillägg längst ned där det det listas olika tillbehör och såser man får lägga till på burgaren/potatisen/köttbiten/på sidan om. Det kostar visserligen extra också, men det handlar inte om att du ändrar på menyn utan om olika val de erbjuder.
Jag skulle inte känna mig det minsta avig att be om något av de aternativen.
Jag gör aldrig så. Jag skulle känna mig som ett kräset barn, därför gör jag bara sådant när jag har kräsna barn i sällskap. Och då gör jag beställningen med en ursäktande ton.
Vad kostar en så beställningJag ÄLSKAR 5 Guys.
Åt det första gången 2011 i USA.
köttet är jättegott. Pommesen likaså eftersom det friteras i jordnötsolja, iallafall förut.
Älskar att man väljer själv vad man vill ha på.
Priset är dock väl tilltaget men äter ofta lunch ute, jobbar 3 min från 5 Guys resturang i Sthlm och lunch under 130kr är rätt sällsynt.
Min beställning är alltid
Little hamburger, sallad tomat mayo stekta champinjoner och stekt lök. Yum!
Pommes small som man delar med någon annan.
cherry Coke zero
Åt 5 guys i london och det var INTE lika gott som i USA så vi får väl se.
I USA i somras 17 USD så strax under 200krVad kostar en så beställning
Upplever du det obekvämt?Det sär är ju min standard varje gång jag går ut och äter.
Alltid saker som behöver plockas bort och annat som läggs till.
Mvh kräset snart 40 årigt barn![]()
Upplever du det obekvämt?
Och jag går inte till Jureskogs av samma anledning som @Görel (är det svårt att få folk så betalar du för dåligt) plus då av samma anledning som jag inte tror jag kommer att besöka Five guys - bättre värde för pengarna på andra ställen. Jag är ibland sugen när jag är ute på resande fot, eftersom Jureskogs är hundvänliga (men det är även t.ex. Brödernas och Phils).Jag har testat Jureskogs vid ett flertal tillfällen. Har aldrig fått så fettiga och oljiga hamburgare på något annat ställe. Jag gillar verkligen inte McDonald’s men går hellre dit.
Stekgrad och stekyta är viktigt eftersom det sätter smaknivånOch jag går inte till Jureskogs av samma anledning som @Görel (är det svårt att få folk så betalar du för dåligt) plus då av samma anledning som jag inte tror jag kommer att besöka Five guys - bättre värde för pengarna på andra ställen. Jag är ibland sugen när jag är ute på resande fot, eftersom Jureskogs är hundvänliga (men det är även t.ex. Brödernas och Phils).
Och t.ex. Frankys har fortfarande svenskt kött från namngivet slakteri, något jag värdesätter (Phils brukade ha det, men det står inget på hemsidan nu). Jag gillar också att kunna diskutera stekgrad (som sagt, jag äter sällan kött och när jag gör det ska det vara gott och inte bara bukfylla). Vill också gärna ha en god öl till min goda burgare (så ska jag betala över 200 spänn så går jag ju hellre på t.ex. Brew Dog)
Varför, vet jag egentligen inte. Men jag vet att jag upplever sådant pinsamt. Som att jag antingen är pinsamt kräsen, eller som att jag har gått till fel ställe (eftersom jag uppenbarligen inte gillar maten). Jag vanyrivs med att vara "hon som krånglar med maten". Vet egentligen inte varför.Inte ett dugg.
Jag betalar ju, varför skulle det vara obekvämt?
Varför, vet jag egentligen inte. Men jag vet att jag upplever sådant pinsamt. Som att jag antingen är pinsamt kräsen, eller som att jag har gått till fel ställe (eftersom jag uppenbarligen inte gillar maten). Jag vanyrivs med att vara "hon som krånglar med maten". Vet egentligen inte varför.