Håller med om att food trucks är väldigt bra många gånger, sällan jag blir besviken och rejäla portioner. Enda nackdelen är att man får äta utomhus om man inte har jobb eller bostad i närheten och det fungerar inte alla dagar i veckan.
Ja, det är också en förklaring till lägre priser. Lokaler är svinigt dyra för många ställen. Men det är också rätt skönt att få sitta ned vid ett bord och kunna gå på toaletten vid behov. Värt mycket.

Men ska man bara hämta take away och ta med sig är det lika bra.

Ja, det är också en förklaring till lägre priser. Lokaler är svinigt dyra för många ställen. Men det är också rätt skönt att få sitta ned vid ett bord och kunna gå på toaletten vid behov. Värt mycket.

Men ska man bara hämta take away och ta med sig är det lika bra.

Håller med om det, det är värt en extra slant att äta inomhus. Men en solig sommardag har jag inget emot att handla av en food truck och äta utomhus.

Det beror ju väldigt mycket på vad man gillar.
Jag äter hellre än cheese från donken än en fancy burgare på restaurang där jag får plocka bort typ allt + att jag inte gillar stora biffar så allt med kött går bort 😅

Gar man pa restaurang och bestaller burgare kan man ju fa den precis som man vill, ta bort det man inte vill ha och lagga till annat som man vill ha.
Nu bestallde jag inte en burgare haromdagen nar Maken och jag var ute och at. Jag bestallde en "seafood basket" ... men istallet for vanliga fries (pommes frites) bytte jag till sotpotatis fries och istallet for en av saserna bytte jag till en annan och la till en som jag ocksa gillar. Jag funderade pa att ta bort friterade musslor och lagga till fler ostron, men jag var inte tillracklig hungrig och musslorna ar ocksa goda.
Sa gor jag med burgare ocksa. Bestaller den burgare jag gillar mest, men tar bort sadant jag inte vill ha och lagger till annat som jag vill ha.
Atminstone har finns det alltid minst ett alternativ till kott ocksa, oftast kyckling, fisk, och men an en gronsaks/tofu/portabello burgare.

Gar man pa restaurang och bestaller burgare kan man ju fa den precis som man vill, ta bort det man inte vill ha och lagga till annat som man vill ha.
Nu bestallde jag inte en burgare haromdagen nar Maken och jag var ute och at. Jag bestallde en "seafood basket" ... men istallet for vanliga fries (pommes frites) bytte jag till sotpotatis fries och istallet for en av saserna bytte jag till en annan och la till en som jag ocksa gillar. Jag funderade pa att ta bort friterade musslor och lagga till fler ostron, men jag var inte tillracklig hungrig och musslorna ar ocksa goda.
Sa gor jag med burgare ocksa. Bestaller den burgare jag gillar mest, men tar bort sadant jag inte vill ha och lagger till annat som jag vill ha.
Atminstone har finns det alltid minst ett alternativ till kott ocksa, oftast kyckling, fisk, och men an en gronsaks/tofu/portabello burgare.
Vilken är den största burgaren man kan få där och vad kostar den? Vad kostar den dyraste burgarn?

Vilken är den största burgaren man kan få där och vad kostar den? Vad kostar den dyraste burgarn?

Har ar ett klipp av burgare och pizza fran den brew pub vi var pa harom dagen. Det finns nagra fler varianter av bade burgare och pizza, plus att det ar helt okay att blanda fran olika for att "bygga" sin egen variant.

Screen Shot 2025-02-16 at 8.11.19 AM.webp

Då beställer jag en Vild cat burger och en NY Steak big :d

Finns det fortfarande Fools Gold att äta? Ja du vet den där baguetten som Elvis alltid åt

Allt Elvis relaterat finns garanterat i Memphis och Nashville ... formodligen finns Elvis baguette i hela Tennessee, men jag har aldrig sett nagon "fools gold" baguette. Nu har jag inte tittat efter det nar jag varit i Tennessee, och kan med viss sakerhet saga att det inte finns i nagra stater jag bott i, i alla fall.

Allt Elvis relaterat finns garanterat i Memphis och Nashville ... formodligen finns Elvis baguette i hela Tennessee, men jag har aldrig sett nagon "fools gold" baguette. Nu har jag inte tittat efter det nar jag varit i Tennessee, och kan med viss sakerhet saga att det inte finns i nagra stater jag bott i, i alla fall.
Kanske bara finns lokalt i US...

Jag äter bara Halloumi/grillost.
Det känns extremt ovärt för mig att äta burgare på restaurang, jag plockar liksom bara bort allt, inget läggs till eller byts ut 😂
En cheese på donken är för mig två bröd, en köttbit och en ostskiva, resten ska väck!

Nu vet jag att alla här inte bor i Stockholm men man avser att starta upp även i andra städer inom snar framtid. Men ändå kommer ni att gå på den här hajpen? Tex en bacon cheeseburgare 179kr + en stor pommes frites 99kr. Mealet för 278kr utan dricka? Vilken kundkrets tror ni man vänder sig till?

Jag bor inte i Sverige längre men vi har 5 guys där jag bor och äter där några ggr per år. Även testat i andra länder och aldrig blivit besviken.
För mig smakar 5 guys mkt mkt mkt bättre än bastards, brödernas etc.

Tycker burgarna är väldigt mättande så tar nästan aldrig pommes. Prismässigt ligger de väl rätt lika med de andra hamburgarerrstaurangerna? (Tänker inte på donken då utan brödernas etc)

Jag bor inte i Sverige längre men vi har 5 guys där jag bor och äter där några ggr per år. Även testat i andra länder och aldrig blivit besviken.
För mig smakar 5 guys mkt mkt mkt bättre än bastards, brödernas etc.

Tycker burgarna är väldigt mättande så tar nästan aldrig pommes. Prismässigt ligger de väl rätt lika med de andra hamburgarerrstaurangerna? (Tänker inte på donken då utan brödernas etc)
Fast visste är de dyrare.

Five Guys. En cheeseburgare utan något till kostar 159 kr utan att vikten anges - en liten cheeseburger kostar 129 kr inte heller där anges vikt (jag hittar den inte heller på hemsidan - men en av deras patties ska vara 812 KJ och 100g 1212 KJ - dvs en patty väger då strax under 70 g. Och vi kan anta att en cheeseburgare kanske har två och en little cheeseburger en)

På Phils får du till lunch ett meal för 125 kr och övrig tid kostar en cheeseburgare på 150 g 129 kr (dvs 30 kr mindre för lite mer kött), 145 för 200 g (Serveras på tallrik vid bordet för de pengarna) (Phils verkar dock ha växt ur sin ambitiösa syn på var de köper sitt kött)

På Bastard kostar en cheeseburgare 2 gånger 60 g 89 kr (Serveras på tallrik vid bordet för de pengarna) Det är 40 kr mindre än Five guys lilla cheese och 70 kr mindre än en cheeseburgare. Har lunchmeal

På Brödernas kostar 90 g cheeseburgare 109 kr och 180 g 134 kr. Har lunchmeal 125 eller liknande för liten burgare, pommes, burkläsk och kaffe.

På Frankys kostar en cheeseburgare på 160 g 130 kr. (och pommes 35)

BOO tar 109 kr för 100 g (129 med pommes och dricka på lunchen)

Burgers Barrels And Beers tar 139 kr för en cheeseburgare

På Jureskogs som förmodligen är den som mest liknar Five guys kostar en liten cheese 109 och en dubbel 145.

Det är nog mer en amerikansk grej, tror jag.

I Sverige brukar man kunna be dem plocka bort grejor, men inte lägga till vadsomhelst.

Gillar jag inte nån av burgarvarianterna på ett ställe så går jag till ett annat, snarare än att plocka på och plocka bort en massa. Finns ju så många att välja på, och dessutom har de ju i regel satt ihop kombinationer som är goda. Och tycker jag att kocken har dåligt omdöme och sätter ihop äckliga saker vill jag nog inte äta där i första läget…

Bästa burgarna tycker jag man får på APA. Five Guys verkar ligga rätt mycket i lä där. Mer pang för pengarna på APA, om man säger.

Jag tänker mig att kock är ett yrke, och att det är en stor del av poängen med att gå på restaurang att få en måltid som en kock har komponerat. Det du beskriver låter för mig mer som när man kämpar med någon meny för att hitta något som kräsna barn kan tänka sig att äta. Själv tycker jag om så mycket, att jag aldrig behöver beställa något jag inte tycker om, och sen be köket lösa det.

Jag tänker mig att kock är ett yrke, och att det är en stor del av poängen med att gå på restaurang att få en måltid som en kock har komponerat. Det du beskriver låter för mig mer som när man kämpar med någon meny för att hitta något som kräsna barn kan tänka sig att äta. Själv tycker jag om så mycket, att jag aldrig behöver beställa något jag inte tycker om, och sen be köket lösa det.

Det beror val helt och hallet pa vilken restaurang man gar till?
Gar man ut for en "fine dining" experience hallar Jag absolut med dig, men gar man pa en local "brew pub" for en hamburgare/sandwich/basket kan man absolut byta en dipping sas mot en annan da de alla ar tankta till att dippa fries eller om det finns olika dipping saser till fried fish kan man valja den man gillar bast aven om en annan "basket" med sea food passar battre.

Eller om man hellre om man hellre har ra lok pa en burgare som i menyn har stekt lok ... eller om man gillar pepper jack cheese battre an cheddar ...

Gar man ut for en "fine dining" experience hallar Jag absolut med dig, men gar man pa en local "brew pub" for en hamburgare/sandwich/basket kan man absolut byta en dipping sas mot en annan da de alla ar tankta till att dippa fries eller om det finns olika dipping saser till fried fish kan man valja den man gillar bast aven om en annan "basket" med sea food passar battre.

Eller om man hellre om man hellre har ra lok pa en burgare som i menyn har stekt lok ... eller om man gillar pepper jack cheese battre an cheddar ...
En sån beställning man som servitris slår in i kassan med ett "förlåt!!" i meddelanderaden till köket :nailbiting:

Jag gör aldrig så. Jag skulle känna mig som ett kräset barn, därför gör jag bara sådant när jag har kräsna barn i sällskap. Och då gör jag beställningen med en ursäktande ton.

Liknande trådar

Samhälle Från en skogsägare till en annan: en förändring i ditt skogsbruk kan bli en jättestor miljövinst. Baserat på vad du skriver verkar det...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 163
Senast: Mkb
·
Samhälle Fast det är inte alltid bra nog att göra det man kan efter sina egna förutsättningar. Det är bra att inse att man kan göra mer och inte...
16 17 18
Svar
345
· Visningar
24 366
Senast: Otherside
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 955
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 734
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Uppdateringstråd 31