Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Avel Kanske ska denna tråd ligga under foder istället, men jag provar och ser om någon av Er kan hjälpa mig. Mitt högdräktiga sto (knappt 5...
Svar
12
· Visningar
1 122
Senast: Dito
·
Avel Hur/när avmaskar Ni Era dräktiga ston? Något speciellt avmaskningsmedel man skall använda eller inte använda? När avmaskar Ni sedan...
Svar
12
· Visningar
2 152
Senast: zamboca
·
Z
Avel Jag ska dit nämligen, och det vore kul att få kontakt med andra "hingst-galna" :p personer innan! Ladda upp lite liksom! Maila gärna...
Svar
7
· Visningar
895
Senast: dressyrryttare
·
M
Avel Jag behöver uppgifter om en halvblodshingst. Finns det registrerat vilka sto han betäckt, avkommor, ägare m.m. Var hittar man denna...
Svar
3
· Visningar
688
Senast: Görel
·
F
Avel Det skulle vara intressant att veta hur dom egentligen skall bedöma honom med tanke på att han skall godkännas som fälttävlansförädlare...
Svar
4
· Visningar
834
Senast: athena
·
S
Avel läste en annan tråd och kom in på donnerflys hemsida där jag blev hemskt nyfiken på vad han extriört fått en tia på? ser ut så...
Svar
7
· Visningar
1 010
Avel Är det ras eller färg? Såg att det var några som diskade om albinoanlag eller inte.. Vad är då isof Cremello för någonting... Och...
Svar
1
· Visningar
1 768
Senast: Magdalena
·
N
Avel Hej, hur ser era unghästar ut exteriört av årgång 2001? Min är fulare än någonsin, har vuxit tre cm på knappt två månader, allmänt...
Svar
15
· Visningar
1 031
Avel var ju som bekant med på olycksfärjan. I media har han omnämnts som hingst, men blev inte han kastrerad för några år sen :confused: Är...
2
Svar
24
· Visningar
3 034
·
Avel Någon som vet om han har albino anlag? :confused: Har ett svartbrun sto hemma efter honom. Mamman år också svartbrun. :d
Svar
8
· Visningar
907
T
Avel Är lite nyfiken på en häst som heter Dianthus och som är efter Donnerfly. Det har tydligen gått bra för Dianthus på kvalitets; är det...
Svar
3
· Visningar
1 050
Senast: Bounce
·
M
Avel Nu behöver jag hjälp. Vi har två varmblodsston som ska betäckas nu till våren. Vi tänkte använda oss av några av avelsföreningens...
Svar
10
· Visningar
1 016
Senast: malena1
·
Avel Hej alla! Här kommer en rad frågor som jag funderar över, hoppas någon vill/kan svara! :) Bör vet undersöka stoet innan betäckning...
Svar
8
· Visningar
1 040
Senast: Cesam
·
Avel Hej! Jag vet att man kan hyra fölvakt någonstans men hittar inte var. Har sökt på internet utan framgång. En tjej i grannstallet hyrde...
Svar
1
· Visningar
1 973
Senast: shady
·
L
Avel Undrar bara om någon vet något om Jitterbug 875? Någon som har en bild på honom kanske. Mvh Leyla :)
Svar
9
· Visningar
1 367
·
K
Avel Har någon användt honom? Hur blev din avkomma? Till vilket sto?
Svar
3
· Visningar
798
Senast: knackehaxan
·
3
Avel Ge inte era dräktiga sto Fenylbutazon eller örten Djävulsklo. Mitt sto fick det i början av sin dräktighet och sporadiskt innan...
Svar
12
· Visningar
1 800
Senast: ako
·
Avel Någon annan som väntar på föl? :)
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 525
D
Avel Ja har två hingstar som ja har funderat på att använda om ja ska betäka om mitt som och den ena är Elmshorn 887 den andra är Last...
Svar
6
· Visningar
1 199
Senast: daffy
·
Avel Vad bör man tänka på när man väljer hingst? Vilka avgifter är det som betalas från betäckning till fölning? Alla råd tages tacksamt emot!
Svar
2
· Visningar
715
Senast: Lady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka