Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Avel En bekant till mig har ett sto som hon köpt. Stoet är 5 år och efter en godkänd hingst men undan ett oreggat sto. Vad krävs för att...
Svar
7
· Visningar
767
R
Avel Kan man göra det fast hon är sydd eller måste nman göra nåt åt det först?Hur är det vid en fölning sen? Måste det klippas upp innan...
Svar
3
· Visningar
836
Senast: Rex
·
D
Avel Tråkigt, men så är det. Hans ägare vill koncentrera sig på ridningen.
Svar
17
· Visningar
1 801
Senast: Pirayan
·
Avel Hej! Jag undrar hur vanligt det är att något går fel vid fölning? Själv har jag på 4 fölningar haft ett dödfött föl, som antagligen...
Svar
18
· Visningar
3 064
Senast: Magdalena
·
M
Avel Jag försöker leta reda på bilder på 4 specifika hingstar, men jag kan inte hitta några. Nån som kan hjälpa mig? Hingstarna jag letar...
Svar
7
· Visningar
1 609
Senast: Myrapyra
·
B
Avel jag har en arab, en nordsvensk och en liten ponny (korsning) ingen av dom är reggade eller har pass, vilka lagar och regler gäller då...
Svar
9
· Visningar
1 207
Senast: Cesam
·
Avel ...för fölet att komma! Bara 31 dagar till beräknad nedkomst. Och JAG är spänd, GLAD och helt jäkla supernervös. :crazy: Var bara...
2
Svar
20
· Visningar
1 340
Senast: Tingeling85
·
H
Avel Hej! Är inte så inne på det här med avel men jag är en stor beundrare av araben och har en fråga om aveln som jag hoppas ni kan svara...
Svar
18
· Visningar
2 135
Senast: hästmyran
·
A
Avel Vet ett sto som ska föla runt den 25 maj, hon går med ett annat sto för tillfället som inte e dräktigt men det brunstar just nu.. Vi...
Svar
13
· Visningar
1 258
Senast: Little_Chance
·
P
Avel Funderar på att betäcka mitt sto i år - frågan är vilken hingst som passar. Innan jag rådgör med uppfödare, hingsthållare osv här...
2
Svar
34
· Visningar
2 223
Senast: Salient
·
J
Avel Halloj, Mitt sto(som jag ska köpa) skickades på betäckning i förra veckan och kommer skickas hem till mig, från Holland, när det...
Svar
9
· Visningar
1 093
Avel Ni med araber som ni skaffat pass till, hur mycket fick ni betala för era pass? jag har en part-breed arab som jag har skickat in...
Svar
15
· Visningar
996
Senast: Lena_B
·
T
Avel Blev så väldigt fundersam ikväll då mitt dräktiga sto (dock bara 7e mån) envisades med att ställa sig med bakbenen bakom sig så att...
Svar
1
· Visningar
726
M
Avel Letat överallt men skulle vilja veta om hans avkommor? Jag har en ponny efter honom som är korsad med new forest. Hittade en avkomma som...
Svar
1
· Visningar
954
Senast: Görel
·
W
Avel Finns det någon risk vid fölning om man betäcker ett arab/halvblod sto med en nordsvensk? Att det blir ett för stort föl eller likn...
Svar
6
· Visningar
1 071
Senast: wild
·
Avel Hur kan en förening som Ridsportförbundet skapa en lag som säger att det är olagligt att betäcka med en icke godkänd hingst!?! När jag...
2
Svar
29
· Visningar
2 276
Senast: Görel
·
V
Avel Är i hästköpstankar. Har funderat på en tinker, hört mycket bra om dom. De har ju ofta hovskabb men det går ju att behandla. Jag vill...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
12 865
Senast: Selja
·
K
Avel Har ni några tips på bra böcker om avel (praktisk handledning kring dräktighet, fölning etc)??? Visserligen kan man ju fråga här, men...
Svar
11
· Visningar
868
V
Avel Vilken storlek har ni på er fölningsbox till ston på ca 1,60m?
Svar
10
· Visningar
1 642
Senast: Snuttisen
·
Avel Nyfiken, min är 150 cm hög (hoppas han växer MYCKET mer) & ser lite "älgig" ut, halsen har inte direkt mycket muskler på ovansidan.. men...
Svar
11
· Visningar
1 236
Senast: malgerud
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka