Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Avel jag har en arab, en nordsvensk och en liten ponny (korsning) ingen av dom är reggade eller har pass, vilka lagar och regler gäller då...
Svar
9
· Visningar
1 207
Senast: Cesam
·
Avel ...för fölet att komma! Bara 31 dagar till beräknad nedkomst. Och JAG är spänd, GLAD och helt jäkla supernervös. :crazy: Var bara...
2
Svar
20
· Visningar
1 339
Senast: Tingeling85
·
H
Avel Hej! Är inte så inne på det här med avel men jag är en stor beundrare av araben och har en fråga om aveln som jag hoppas ni kan svara...
Svar
18
· Visningar
2 129
Senast: hästmyran
·
A
Avel Vet ett sto som ska föla runt den 25 maj, hon går med ett annat sto för tillfället som inte e dräktigt men det brunstar just nu.. Vi...
Svar
13
· Visningar
1 253
Senast: Little_Chance
·
P
Avel Funderar på att betäcka mitt sto i år - frågan är vilken hingst som passar. Innan jag rådgör med uppfödare, hingsthållare osv här...
2
Svar
34
· Visningar
2 223
Senast: Salient
·
J
Avel Halloj, Mitt sto(som jag ska köpa) skickades på betäckning i förra veckan och kommer skickas hem till mig, från Holland, när det...
Svar
9
· Visningar
1 091
Avel Ni med araber som ni skaffat pass till, hur mycket fick ni betala för era pass? jag har en part-breed arab som jag har skickat in...
Svar
15
· Visningar
996
Senast: Lena_B
·
T
Avel Blev så väldigt fundersam ikväll då mitt dräktiga sto (dock bara 7e mån) envisades med att ställa sig med bakbenen bakom sig så att...
Svar
1
· Visningar
715
M
Avel Letat överallt men skulle vilja veta om hans avkommor? Jag har en ponny efter honom som är korsad med new forest. Hittade en avkomma som...
Svar
1
· Visningar
952
Senast: Görel
·
W
Avel Finns det någon risk vid fölning om man betäcker ett arab/halvblod sto med en nordsvensk? Att det blir ett för stort föl eller likn...
Svar
6
· Visningar
1 071
Senast: wild
·
Avel Hur kan en förening som Ridsportförbundet skapa en lag som säger att det är olagligt att betäcka med en icke godkänd hingst!?! När jag...
2
Svar
29
· Visningar
2 274
Senast: Görel
·
V
Avel Är i hästköpstankar. Har funderat på en tinker, hört mycket bra om dom. De har ju ofta hovskabb men det går ju att behandla. Jag vill...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
12 830
Senast: Selja
·
K
Avel Har ni några tips på bra böcker om avel (praktisk handledning kring dräktighet, fölning etc)??? Visserligen kan man ju fråga här, men...
Svar
11
· Visningar
868
V
Avel Vilken storlek har ni på er fölningsbox till ston på ca 1,60m?
Svar
10
· Visningar
1 642
Senast: Snuttisen
·
Avel Nyfiken, min är 150 cm hög (hoppas han växer MYCKET mer) & ser lite "älgig" ut, halsen har inte direkt mycket muskler på ovansidan.. men...
Svar
11
· Visningar
1 236
Senast: malgerud
·
Avel När bör man betäcka? Hur länge behöver sto och föl stå inne efter fölningen? Kan man betäcka i juli så att fölet kommer ca juni?
Svar
13
· Visningar
1 360
Senast: Nafayette
·
Avel Hej. Mitt sto är dräktigt och beräknas föla i början av maj. De senaste dagarna har hon bara ätit delar av sitt krafftfoder. Jag har...
Svar
4
· Visningar
809
Avel Marwins pappa Maurice är ju efter Matcho x undan Gracia. Gracia i sin tur är efter Garibaldi II undan.... det är det jag undrar. På...
Svar
5
· Visningar
948
Senast: Jfrelin
·
Avel Om fölis inte fick bra poäng i fölprimeringen 1 gången. Är det någon ide att ställa ut fölis igen?? Eller går de mycket på de andra...
Svar
5
· Visningar
880
Senast: lil-sis
·
R
Avel Jag ska skriva ett arbete om aveln på travhästar med framförallt linjeavel som bas, vad är er erfarenheter och synpunkter om detta har...
Svar
3
· Visningar
1 093
Senast: Qula
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka