Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Avel Jag skyltar med min okunnighet i det här ämnet och kommer med lite frågor! Jag har sett en del bilder på Irish Cobbar och har gillat...
Svar
3
· Visningar
1 246
Senast: Selja
·
Svar
13
· Visningar
926
Senast: lil-sis
·
A
Avel Nån som har en häst efter honom? Finns det nårra bilder på denna hingsten? <--- Var?
Svar
4
· Visningar
892
Senast: Amia
·
Avel Jag är spänd på att få veta hur avkommorna ser ut Någon som har någon fölis av honom ??
Svar
3
· Visningar
982
Senast: Mithra
·
F
Avel Om man nu inte har några tekniska hjälpmedel, så får man ju knalla ut till stallet själv för att vaka, men hur gör ni? En bekant gick...
Svar
9
· Visningar
1 061
F
Avel Brukar ni skaffa råmjölk i reserv när det närmar sig fölning? Kan det inte vara svårt att få tag på råmjölk via förmedlare snabbt? Man...
Svar
8
· Visningar
843
Senast: Nafayette
·
Avel * När kan man tidigast ta hem hovslagaren till stoet? Hur ska man få detta tillfälle att gå lugnt till? (När slutar stoet stressa upp...
Svar
13
· Visningar
1 022
Senast: krocket
·
S
Avel Är det någon som vet varför han bröt?? Har nästan spikat honom till mitt sto och vore tacksam för svar...
Svar
4
· Visningar
911
Senast: Skrutt
·
T
Avel Finns det någon som kan berätta för mig hur det går till när man skaffar pass åt ett korsningsföl? Jag menar då får man väl inget papper...
Svar
8
· Visningar
1 643
Senast: QuickStar
·
Avel \"Westernras\" till vanlig ridning?? Finns det folk som har tex quarter hästar (eller andra typiska western raser)till "vanlig"...
Svar
3
· Visningar
894
Senast: Fodong
·
K
Avel Hur gör ni som väntar föl sent? Går era ston på bete dygnet runt eller har ni dem inne på natten i väntan på fölning? Går stoet ensam i...
Svar
5
· Visningar
937
Senast: Bia
·
S
Avel Har någon mer här honom i sin stam? Han stod och brukades i Polska stuterierna bla Racott. hans stam är följande: E: Wenden Kwlkp 1864...
Svar
6
· Visningar
746
Senast: snus
·
Avel Är det någon som har bilder på honom eller vet vart jag skall leta när jag vill kolla stamtavlan på mitt sto, det är även Danskt blod i...
Svar
1
· Visningar
796
Senast: Görel
·
S
Avel Någon som väntar föl/ har fått föl efter dem? Funderar på någon av dem i år (om Tornesch går igenom, men det ser väl ganska bra ut så...
Svar
14
· Visningar
1 123
Senast: sveo
·
B
Avel Panasso & Campari M Hej! Har ni träffat några avkommor efter någon av dessa hingstar. Vore kul att höra lite hur de ser ut och "beter...
Svar
4
· Visningar
1 673
Senast: Lorelie
·
I
Avel Har ett gammalt avelsto. Det senaste fölet avvandes i november månad. Mjölken i juvret försvann men nu upptäcker jag att juvret är fullt...
Svar
2
· Visningar
1 020
Senast: Diego
·
S
Avel Har bestämt mig för att åka till Flyinge i helgen. Gröngöling som jag är skulle jag tacksamt ta emot tips på vilka jag ska kolla in...
Svar
13
· Visningar
1 214
Senast: fio
·
Avel kan man säga att det finns vissa linjer? och, ni som avlat lite och vet om sånt, vill man ha skimmlar eller vill man inte ha skimmlar?
2 3
Svar
50
· Visningar
3 673
Avel Är det någon som vet hur det har gått idag, första dagen? Såg startlistorna för i morgon och några av de ursprungligen anmälda hästarna...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
8 404
Senast: Pooh
·
Avel Hur beräknas den egentligen??? Satt och kollade på Den här hästen... Hur blir det 15,56 % i koefficient??? Han blev tillverkad en...
Svar
1
· Visningar
1 921
Senast: Jenni73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka