Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Om ni fick välja vilken dressyrhingst som helst som finns i Europa och som går i avel, vilken skulle ni välja då och varför?
2 3
Svar
56
· Visningar
4 213
Senast: _mikaela_
·
J
Avel och så väntar bara tre nervösa veckor innan dom kollar om hon är dräktig, sen tar hon första lastbilen till Sverige. Jag är sååååå...
Svar
11
· Visningar
889
Senast: neywaz
·
D
Avel Jag satt just och läste senast nummret av Ridsport och vad fick jag då se om inte en "oklarhet" om hur färger nedärvs. Det måste genast...
2
Svar
20
· Visningar
1 680
Senast: shady
·
T
Avel Någon som har en avkomma efter Cagliostro eller sett någon avkomma? Hur är dem? Funderar på att betäcka med Cagliostro i år och skulle...
Svar
4
· Visningar
1 091
Senast: Tingeling85
·
Avel Hejsan svejsan.en nybörjar fråga :o Vad står xx i tex xx-sto för? sedan finns det flera förkortningar på vissa stamtavlor ( morfar...
Svar
7
· Visningar
1 282
Senast: mizz_beauty
·
Avel såg just en annons på annonssidorna.. där var avkomman efter halvblodet Zeb (månne det vara någon annan "Zeb"?) och mamman var...
Svar
4
· Visningar
983
Senast: Francess
·
N
Avel Jag skyltar med min okunnighet i det här ämnet och kommer med lite frågor! Jag har sett en del bilder på Irish Cobbar och har gillat...
Svar
3
· Visningar
1 249
Senast: Selja
·
Svar
13
· Visningar
927
Senast: lil-sis
·
A
Avel Nån som har en häst efter honom? Finns det nårra bilder på denna hingsten? <--- Var?
Svar
4
· Visningar
896
Senast: Amia
·
Avel Jag är spänd på att få veta hur avkommorna ser ut Någon som har någon fölis av honom ??
Svar
3
· Visningar
982
Senast: Mithra
·
F
Avel Om man nu inte har några tekniska hjälpmedel, så får man ju knalla ut till stallet själv för att vaka, men hur gör ni? En bekant gick...
Svar
9
· Visningar
1 061
F
Avel Brukar ni skaffa råmjölk i reserv när det närmar sig fölning? Kan det inte vara svårt att få tag på råmjölk via förmedlare snabbt? Man...
Svar
8
· Visningar
844
Senast: Nafayette
·
Avel * När kan man tidigast ta hem hovslagaren till stoet? Hur ska man få detta tillfälle att gå lugnt till? (När slutar stoet stressa upp...
Svar
13
· Visningar
1 022
Senast: krocket
·
S
Avel Är det någon som vet varför han bröt?? Har nästan spikat honom till mitt sto och vore tacksam för svar...
Svar
4
· Visningar
913
Senast: Skrutt
·
T
Avel Finns det någon som kan berätta för mig hur det går till när man skaffar pass åt ett korsningsföl? Jag menar då får man väl inget papper...
Svar
8
· Visningar
1 648
Senast: QuickStar
·
Avel \"Westernras\" till vanlig ridning?? Finns det folk som har tex quarter hästar (eller andra typiska western raser)till "vanlig"...
Svar
3
· Visningar
894
Senast: Fodong
·
K
Avel Hur gör ni som väntar föl sent? Går era ston på bete dygnet runt eller har ni dem inne på natten i väntan på fölning? Går stoet ensam i...
Svar
5
· Visningar
937
Senast: Bia
·
S
Avel Har någon mer här honom i sin stam? Han stod och brukades i Polska stuterierna bla Racott. hans stam är följande: E: Wenden Kwlkp 1864...
Svar
6
· Visningar
749
Senast: snus
·
Avel Är det någon som har bilder på honom eller vet vart jag skall leta när jag vill kolla stamtavlan på mitt sto, det är även Danskt blod i...
Svar
1
· Visningar
796
Senast: Görel
·
S
Avel Någon som väntar föl/ har fått föl efter dem? Funderar på någon av dem i år (om Tornesch går igenom, men det ser väl ganska bra ut så...
Svar
14
· Visningar
1 132
Senast: sveo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka