Dressyrkanon!

Jag säger bara PRESTIGE!! Denna underbara häst med dessa underbara gångarter o fina temperament. Men visst finns de hur många som helst fina hingstar. Men för mig är han nr 1!!

Prestige?? Han ville inte ens gå in på dressyrbanan som 5 åring i Falsterbo, surade och bjöd bakåt. Det kallar inte jag för bra temprament.

Stor häst:

Tar en "gammal goding" WELTMEYER. Vet inte varför men jag har ALLTID gillat denna killen! Och hans avkommor är ju inte helt fel dom heller! Men visst, det finns MASSOR man skulle vilja ha, tex Donnerhall. Asså, det går knappt att välja!

Alla hästar måste väl få ha en dålig dag.?? Varför tror du han har vunnit allt i Holland nu?? Känner honom väl, så jag sitter inte o hittar på.

Stor Häst: Skulle gärna vilja betäcka med Rubinrot,men är lite tveksam till dräktigheten där!
Om jag hade ett welshsto: Moelgarnedd Montana världens sötaste och Raraste!

Då har han flera dåliga dagar då för han gjorde exakt likadant i finalen i 4 årschampionatet.
Eller så är ryttaren urusel som tränat han fel.....

Lodewijk tycker om exteriören, och att han dessutom har dom gångarterna är inget minus.
lbeckett.jpg

Martini :love: :bow: Helt underbar häst!

Sen är jag så kär i Weltman, vilket temprament! :) Så otroligt snäll och trevlig, världens gosigaste häst!

Ja, det kan ha berott på andra omständigheter och för att vinna hingstävlingarna i Holland överlägset krävs ett bra temperament. Så jag håller med dig Spiken, Prestige är en av de bästa dressyrhästar vi haft i Sverige.
Kan grunda mina åsikter på åtskilliga punkter.
/Cats

hur löser ni frågan med språngrullen?Kommer ni på nåt smart så vill jag ocksåå "beställa" :D

Vi får väl slå våra kloka huvuden ihop "fixa" en lämplig fadershingst i värsta fall? :D Svartbruna hingstar finns det väl gott om? ;) :angel:

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 357
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 022
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 403
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
3 934
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar