Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel ...någon som kan förklara hur man ser det eg. Har läst lite gamla trådar här o så, men ändå inte riktigt fått kläm på hur det ser ut...
Svar
8
· Visningar
1 930
Senast: CosmicQueen
·
Avel ASVH har inte lagt ut förteckningen på sin sida (än??) och jag har inte hunnit köpa hingstkatalogen än (tog mig inte in med barnvagn på...
2
Svar
38
· Visningar
3 223
Senast: EoG
·
R
Avel Diskuteras ju brett och vilt i en annan tråd om vad som skall stå i kontrakten vid en försäljning. Därför har jag några frågor till er...
Svar
17
· Visningar
1 367
Senast: shady
·
A
Avel Vad e minsta storleken på en fölbox?
Svar
2
· Visningar
5 679
Senast: Lady
·
H
Avel Har ett sto vars morfar är RADETZKY XX om det är nagon som vet det minsta lilla om honom sa snälla svara.... PySs :banana:
Svar
7
· Visningar
1 034
Senast: Görel
·
E
Avel Ska en minishettis vara för att vara mini och inte vanlig shetlands ponny? Vart ligger gränsen? Tacksam för svar!
Svar
7
· Visningar
1 006
Senast: Elwis_86
·
Q
Avel Snälla, berätta allt om era fölningar och de första dagarna, de ni varit med om tidigare år och de av er som kanske redan hunnit få i...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 265
Avel Idag märkte jag på mitt dräktiga sto att ena juverhalvan var svullen. Har kollat juvret dagligen länge nu, så det har kommit i natt. Hon...
Svar
11
· Visningar
2 169
·
Avel Är det någon som vet om, var och när det blir rådgivande bedömning för tvååriga ridponnyhingstar i år?
Svar
3
· Visningar
722
Senast: krocket
·
A
Avel Någon som vet något om dom två polska hingstarna eller hur deras avkommor brukar bli? Undrar också om någon vet minsta lilla om det...
Svar
5
· Visningar
963
Senast: Cesam
·
K
Avel Nån som vet nåt om kallblodstravarhingstarna Auvin och Lovin? Info och gärna bilder! :)
Svar
5
· Visningar
803
Senast: maiagull
·
Avel Har ett sto som ska föla i början av juni och nu sista veckorna har jag lagt märke till att hon är lite lös i magen. Ingen av mina andra...
Svar
2
· Visningar
985
Senast: Pocahontas
·
O
Avel Mitt sto har fått kala/hårlösa fäckar på magen, det ser rätt konstigt ut eftersom det verkar inte som om hon kliat bort och jag kan inte...
Svar
11
· Visningar
1 107
·
F
Avel Mitt ena sto som fick föl som 4 åring har fortfarande stora juver, är det vanligt?? Hon har inte ont av det på något sätt men det ser...
Svar
7
· Visningar
778
Senast: Francess
·
Avel Om ni fick välja vilken dressyrhingst som helst som finns i Europa och som går i avel, vilken skulle ni välja då och varför?
2 3
Svar
56
· Visningar
4 213
Senast: _mikaela_
·
J
Avel och så väntar bara tre nervösa veckor innan dom kollar om hon är dräktig, sen tar hon första lastbilen till Sverige. Jag är sååååå...
Svar
11
· Visningar
889
Senast: neywaz
·
D
Avel Jag satt just och läste senast nummret av Ridsport och vad fick jag då se om inte en "oklarhet" om hur färger nedärvs. Det måste genast...
2
Svar
20
· Visningar
1 679
Senast: shady
·
T
Avel Någon som har en avkomma efter Cagliostro eller sett någon avkomma? Hur är dem? Funderar på att betäcka med Cagliostro i år och skulle...
Svar
4
· Visningar
1 091
Senast: Tingeling85
·
Avel Hejsan svejsan.en nybörjar fråga :o Vad står xx i tex xx-sto för? sedan finns det flera förkortningar på vissa stamtavlor ( morfar...
Svar
7
· Visningar
1 269
Senast: mizz_beauty
·
Avel såg just en annons på annonssidorna.. där var avkomman efter halvblodet Zeb (månne det vara någon annan "Zeb"?) och mamman var...
Svar
4
· Visningar
983
Senast: Francess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka