Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Vi har ett jätte trevligt sto som vi har funderingar på att ta ett föl på. Hon har en pemanent skada på insidan av vänster ljumskae som...
Svar
3
· Visningar
1 109
Senast: Crazyy
·
A
Avel E det bra? Hon e triangelmärkt pga spatt och nåt fel på framknäet som uookommit efter en skada
Svar
12
· Visningar
1 087
Senast: jemeni
·
L
Avel Någon som haft ett sto som varit halt vid fölningen? :confused: Hur har det gått? :crazy: Mitt sto har haft oturen att halka och få...
Svar
9
· Visningar
1 642
Senast: Lilltufsan
·
L
Avel ..till att madame har för avsikt att föla. :smirk: Hon ser inte alls ut som om hon tänker låta oss vara med. :D Hur vanligt är det...
Svar
17
· Visningar
973
Senast: Lilltufsan
·
Avel Vilka raser får man korsa med knabstrupern och ändå få en godkänd avkomma? Krav på färg/ras?
Svar
4
· Visningar
805
Senast: Sammet
·
Avel Duktig på färgernas genetik?? Medans jag väntar på att mitt sto ska ploppa ut sin bäbis tänkte jag höra vilken färg ni tror mitt föl...
Svar
6
· Visningar
1 120
Senast: Diego
·
A
Avel Vad e de för en häst, partbreed arab?? just denna är korsning mellan arab o travare, de e inte min häst, utan en annan... :confused:
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 012
Senast: Cesam
·
C
Avel Någon som vet något om de Holländska hingstarna Lector och Epigoon? Lector är född 1970 och efter Cartoonist. Epigoon är gelderländer...
Svar
4
· Visningar
647
Senast: Chough
·
M
Avel Hej! Jag har länge funderat på att ta föl på mitt snart 17-åriga ponnysto. Men jag har också kännt att jag inte haft varken tid...
Svar
6
· Visningar
1 167
Senast: Rodde
·
Avel Någon som sett Tullstorps nya provhingst Santana?? Han har ju bästa tänkbara dressyrstam. Hade inte möjlighet att åka till deras...
Svar
2
· Visningar
842
Senast: Diego
·
E
Avel Vad innebär det att en häst är långlinjerad? Är lite förvirrad av alla bergrepp...
Svar
0
· Visningar
2 766
Senast: erika_t
·
I
Avel om jag vill hålla koll på allt som rör raser, måste jag söka igenom alla trådar på "avel".... vad sägs om att göra avel till en rubrik...
Svar
2
· Visningar
661
Senast: Ragnhild
·
Avel Visst finns det någon i Sverige som föder upp Achal-Teké? Har för mig att jag sett någon tråd om det här tidigare, men jag kan inte...
Svar
6
· Visningar
1 255
Senast: Selja
·
E
Avel Två av mina ston ska föla samtidigt (15 och 17 maj) gissa om jag kommer att vara nervös. Det är mina första föl. Ska de gå i varsin hage...
Svar
2
· Visningar
752
Senast: aldente
·
Avel om jag köper ett sånt sto, får jag öht använda henne i avel? Att hon inte kan premieras/få RC-nummer förstår jag, men hur påverkar det...
Svar
18
· Visningar
1 993
Senast: sussisus
·
Avel Vad fick han för siffror på bruksprovet och är det ngn som har en bra bild på honom? :idea:
Svar
11
· Visningar
1 122
Senast: EoG
·
Avel En i vårt stall har eventuellt tänkt betäcka sitt sto men är inte så haj på hingstar som verkar nu så jag tänkte fråga om ni kanske har...
Svar
1
· Visningar
723
Senast: Görel
·
I
Avel när dog han, året vet jag men vilket datum? och var kan jag hitta mer om honom?
Svar
2
· Visningar
678
Senast: irrelevante
·
P
Avel Mitt sto är dräktigt i åttonde månaden och hon har börjat slicka på boxgallren och boxlåsen. Verkar inte det som om hon har brist på...
Svar
8
· Visningar
1 638
Senast: Francess
·
L
Avel På stuteriet närmast stallet har dom två som är födda 1980 :) Hur pass vanligt är det att de går som fölston såpass högt upp i ålder?
Svar
7
· Visningar
1 091
Senast: Francess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka