halvblodshingstar på naturlig betäckning?

men en del av Pascal´s avkommor har ju gått på export och de har inte jag i allafall riktigt koll på. Själv tycker jag om Pascall mitt sto blev dräktig direkt och hon är ändå 23 i år (22 när hon betäcktes) och han är inte så dyr helt överkomligt faktiskt *S*

Jag har inga åsikter om Pascal. Jag svarade bara på frågan. d v s en meriterad hopphingst som betäckte naturligt. Hur mycket du än tycker om Pascal kan du ju inte räkna honom som meriterad hopphingst! :)

Chiefen, Shougun, Lord Alberh, mm.
Kontakta Leif Segrop Borensberg, han satsar på kvalitets hingstar på Naturlig betäckning! han har nog 7 st bra hingstar.

Tackar för alla tips hittills.
Jag har för avsikt att välja Utrillofritt eftersom jag redan har Utrillo i stoet. Finns ingen anledning att dubbla det när det finns annat att välja på... Därför faller flera av de nämnda hingstarna bort. (Hur man ens kan nämna Nactus som meriterad hopphingst är dessutom för mig en gåta... ;))

Marwin har funnits med i tanken förut och är inte släppt än eftersom han betäcker naturligt i år (stod väl på semin förra året om jag inte missminner mig). Visste inte att Dammen betäcker naturligt, var finns han?
Även Szkopul har jag funderat på. Men det finns ju alltid risk att man missar nån hingst, därför ber jag om tipsen!

Dammen står hos Örjan Larsson, Stall Österlen, Glemmingebro.
1 500:- + 5 500:- vid levande föl (+ moms). Prestationsstorabatt.

Ja, Marwin står på naturligt i år till skillnad från förra året. Enligt ägaren så kommer han knappast att finnas på semin i framtiden heller. Kostnaderna blev för höga helt enkelt.

Prestationsstorabatt
Tyvärr inget jag kan utnyttja... :smirk:
Det var meningen att hon skulle blivit min tävlingshäst, men tidsbrist gjorde att vi aldrig kom igång... :crazy:
Kvalitéerna kan dock ingen ta ifrån henne. :D

Klart att stoet kan ha kvaliteter som avelsmärr även om hon inte tävlats (särskilt högt)!

Jag har "turen" att mitt sto vägrade ut sig i Breedersfinalen i fälttävlan en gång i tiden, vilket ger mig tusen spänn i fölavgift hos Flyinge! Andra hingsthållare har lite högre krav :D

Oj, läste nog inte ditt inlägg ordentligt... :o Håller med om Nactus obefintliga meriter som hopphäst. ;)

Pascal har flera exporter som gjort bra ifrån sig, men de står ju inte i kalendern...även bra resultat på kvalitetsbedömningarna.

Läs frågan jag svarade på en gång till...

Hur mycket exporter han än har har han inte några tävlingsresultat själv.

Själv är jag jäkligt sugen på att göra ett sista försök med gammelpållan med Szkopul. Jäkligt snygg och trevlig hingst och lätt i modellen + att han har gått svår int. hoppning. :d

Liknande trådar

Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 281
Senast: ginnies
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 113
Senast: cirkus
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 069
Senast: sorbifolia
·
Avel Hej allihopa! Tänkte om det var någon mer än jag som ska betäcka med ponnyhingstar nästar år och som tycker att det kan va ganske...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 417
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar