Trevlig Welsh hingst med bra gångarter i Skåne?

Hej! Jag har ett litet halvblod som jag funderar p att betäcka med en welsh - är inne på Paddock Camargue, eftersom
jag tyckte han såg väldigt trevlig ut när jag var o hälsade på honom för ngt år sedan. Dock är jag lite orolig för att han är i största laget. Hans som Kulltorps Akitekt verkar oxå mkt trevlig.
Det stämmer att Kulltorp har skickat en hingst till Dahlåkra nedåt Ystad. Han verkar inte heller helt fel. Dessutom så har de en egen hingst oxå som heter Mr Charm som är lite mindre 126 har jag för mig. Har aldrig "träffat"
honom men skall man gå efter fotona så bär han verkligen sitt namn med heder *jättesöt*

Kulltorps Arkitekt är en kanon hingst,med otroligt höga poäng. Står han kvar i skåne ska du absolut prova honom. Camargue skickas nog inte iväg han börjar komma upp i åren, samt har han egen fru hemma på Tullstorp som han delar sina dagar med.
Vi äger en helbror till Arkitekt en kalas kille med otroliga gångarter....

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 531
Senast: Raderad medlem 149793
·
Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke...
2
Svar
25
· Visningar
1 380
Senast: Nikan
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
673
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka