Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Avel Har tittat på en hingst som har samma farfar som mitt sto. Vad finns det för nack- respektive fördelar med att betäcka med en "nära"...
Svar
1
· Visningar
810
Senast: Bia
·
R
Avel Rikkan är dräktig i månad 7. Hon går lös som sällskap när jag kör valacken. Hon har börjat lägga sig på gårdsplan och rulla före hon ska...
Svar
9
· Visningar
1 161
Senast: Rikkan
·
A
Avel Nån som vet va man kan hitta en bildpå honom? skulle bli jätteglad! :bow:
Svar
14
· Visningar
1 430
Senast: Amia
·
H
Avel Hejsan! Tänkte lite på en sak..om man har en egen hingst som man betäcker sina egna ston med vilka kostnader blir det då?? Är det något...
Svar
3
· Visningar
752
Senast: gonkan
·
X
Avel Arabhingstarna Gokart ox & Elcatero Hej!!! Min häst är efter Elcatero, undrar om nån har bilder på avkommer efter honom mm. Undrar...
2
Svar
29
· Visningar
2 691
Senast: cano
·
R
Avel Rikkan är dräktig i månad 7. Hon går lös som sällskap när jag kör valacken. Hon har börjat lägga sig på gårdsplan och rulla före hon ska...
Svar
2
· Visningar
775
Senast: Rikkan
·
H
Avel Hej! Vill varna för att ge ston som är dräktiga alger . Vi gav våra ston det som kost tillägg förra året, det var alger med olika...
Svar
10
· Visningar
1 702
Senast: Dannie
·
Avel Jag vill veta allt om honom.
Svar
4
· Visningar
1 659
Senast: abc
·
T
Avel Mitt sto blev till sist dräktig i sista stund, och kommer inte att föla förrän i slutet av juli, väldigt sent med andra ord... Jag går...
Svar
15
· Visningar
1 086
Senast: Pocahontas
·
Avel ska betäcka mitt Urbinosto efter weltmeyer, så jag undrar om någon har någon avkomma efter honom, hur dana e dom i temperamentet.... :love:
Svar
4
· Visningar
1 024
Senast: Amia
·
F
Avel Egentligen hör det väl hemma på foder, men eftersom det gäller ett högdräktigt sto tänkte jag att jag kanske kan få snabbare och bättre...
Svar
12
· Visningar
1 119
Senast: Francess
·
Avel Det har nu blivit dax att skaffa en till häst! Kan ni hjälpa mig med mitt rasdilema? Själv är jag 180cm, maken huvudet högre, jag kan...
Svar
6
· Visningar
831
Senast: lizan
·
Avel Visst betäckte han ca 30 ston förra året? Med andra ord måste han ha en massa små avkommor nu. Är det någon här som har sett någon? Är...
2
Svar
37
· Visningar
2 727
Senast: ame
·
Avel Har ingen av er betäckt med Rubinrot?!? Han är ju så fiiiiiiin! Har betäckt mitt halvblod med honom och väntar på nedkomst nu i mars...
Svar
7
· Visningar
1 077
Senast: HannaP
·
M
Avel undrar om man kan ta ett föl på äldre ston 20-25år? om dom har fått flera föl innan.även fått föl vid 20års ålder? pigga och fullt...
Svar
3
· Visningar
906
H
Avel Vet någon var man kan söka stamtavlor/liknande på frysmärkta nordisar? (Nordsvensk brukstravare). Om man har numret alltså, och var kan...
Svar
5
· Visningar
965
Senast: snurran
·
Avel Nu vill jag veta lite om det där speciella som KAN finnas och som är rasrelaterat. Jag vet att det är individuellt, men ex. har jag...
Svar
7
· Visningar
899
Senast: Asfolath
·
L
Avel Ni som har angloaraber - hur länge har de vuxit på höjden? Min treåring är ganska liten och jag funderar på hur hög hon kommer att bli...
Svar
2
· Visningar
893
Senast: roslagen
·
D
Avel Har suttit och letat info om hingstar, har nästan blivit galen på kuppen. Så nu har jag beslutat mig för att försöka göra en hemsida med...
Svar
10
· Visningar
1 324
Senast: coscos
·
M
Avel Hej! Det är så att jag kankse ska ta föl efter min häst(Varmblod), det är inte bara jag, utan en till "familj" som ska ta för efter...
Svar
9
· Visningar
899
Senast: mia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka