Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vad är du ute efter för någon? Vad vill du göra med den. Jag menar om det är tävla/träna hoppning så "ska" du ju leta efter en häst à la Filur, men om du t.ex. vill hålla på med AR så råder jag dig att leta efter en häst à la Hugin.
Jag vill ha den lättare modellen. Är intresserad av en häst al á Filur
Vill kunna hoppträna/tävla med den.
Vet du nån som säljer knabstruppar kanske? Mer än stuteri Sackum?
Sorry. Hm...kan försöka höra med en tjej som står som AR tränare nere vid dig. Hon kanske har lite mer koll, men jag varnar dig hon är riktigt seg att få tag på och att få svar är ännu värre.
LJ rider ju faktiskt Zeb när hon är här och har träningar så hon kan ju berätta lite om hur just han är att rida. Fast lättast är nog att gå genom ägarna (fast de är ganska sega på mail också ) som du (trådskrivaren) ju fått nummer till av mig, eller komma på en av träningarna för att se mer av honom. Gå in på http://www.geocities.com/ridkonst/ och vidare till "kurser i västra Sverige" så hittar du info. Nästa tillfälle är 28-29 februari.
Boarp har ju Knabstruppers också, men det är nog uppfödning i ganska liten skala. http://www.levad.nu/boarp/ De kanske vet mer dock så prata med dom!
Jag håller med dig om att en bra häst har ingen dålig färg, men Knabstrupen är ju mycket sin färg så jag ser gärna ett välavägt avels arbete på den gammla stammen med mycket färg och bra rörelser kombinerat med knabstrupenns goda humör.
Vi behöver importera flera bra hästar av den gamla stammen i från Danmark.
Jag ska åka till Mariberg nån dag och titta på Zeb och sen ska jag hålla ögonen öppna efter knabstruppar till salu. Ni får säga till mig om ni hör nått till salu?! Kankse åker jag på nån kurs oxå!!
Min foderhäst är 1/4 knabstrup, och det har slagit ut rätt mkt. Han är iaf en oerhört stabil häst trots sina ynka 6 år, och hoppar bra med suveränt travsteg. Inga fel alls, alltså. Och visst är färgen läcker
Den var lättläst trots danskan. Full med bilder på Knabstrupper från flera hundra år. Den var proppad med härstamningsinfo och jag kan skryta med att min pålle härstammar från hingsten Superbe som såldes till Spanska ridskolan i Jerez och var född 1683. Det ni....
Jag har hållt på lite med Knabstrupperavel. Jag har bl.a fött upp "Hellgirls och Frasseoos" hästar Men tyvärr har jag inga hästar för tillfället Coolare hästar än Knabstrupper får man leta efter. Men jag har haft två olika sorters psyken- otroligt snälla och lugna och tänkande hästar som kan räkna ut att om jag gör det händer det.
Hundavel & Ras
OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
Hundavel & Ras Känns som som är ganska hetsiga och högenergiska för ett litet barn, inte sällan dom vrålar rätt bra på andra hundar om dom inte fostras...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.