Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Avel Är det bara slumpen som avgör vilken förälder som fölet "ärver" sin blivande mankhöjd från? Kan man aldrig påverka storleken genom att...
Svar
3
· Visningar
965
Senast: Görel
·
S
Avel Noen som vet noe om denne hingsten? :)
Svar
1
· Visningar
1 064
Senast: Backahasten
·
J
Avel Halloj, Jag kommer förhoppningsvis få ett litet föl nästa vår(är väl lite tidigt ute men bättre att veta vad man ger sig in på :))...
Svar
3
· Visningar
1 197
Senast: Xeline
·
T
Avel Måste man ha träns på sin unghäst om han är en ettårig hingst, när han ska visas? Vad katten trycker man i dem för bett då? Det känns...
Svar
16
· Visningar
1 202
Senast: Tasja
·
J
Avel Kan någon berätta lite om den hingsten. Är det något att linjeavla på ex? I detta fall blir Any Q farmors och farfars far. Tänkte...
Svar
5
· Visningar
1 439
·
H
Avel Någon som har uppgifter om fullblodshingsten Carnoustie? Har köpt ett fullblods sto med honom som morfar. Stoet är e: Talinum eu...
Svar
8
· Visningar
1 445
Senast: Jaba
·
Avel Varför chipmärka, räcker det inte med pass.
Svar
1
· Visningar
650
Senast: ameo
·
Avel Känner någon igen den här hingsten, vilken är det? Svensk halvblodshingst alltså...
Svar
8
· Visningar
1 048
·
L
Avel Läste på www.stallmagasinet.com ...att flippans ägare funderar på att låta henne bli mamma med hjälp av embryotransfer. Vad tycker ni...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 686
S
Avel Hej på er alla kunniga Bukemänniskor,har lite funderingar ang.denne hingst då jag funderar på att köpa en avkomma. Kan ni ngt om...
Svar
2
· Visningar
883
Senast: sparreholm
·
Avel Fick ett telefonsamtal från stallet där min kompis sa att mitt högdräktiga sto hade kissat två gånger på mycket kort tid. Innan jag...
Svar
10
· Visningar
1 271
Senast: shady
·
A
Avel Är det någon här som har avkommor till dessa hingstar?? Vad har dom gett för temprament och exteriör? Vilka typer av ston passar dom...
Svar
10
· Visningar
1 266
Senast: aldente
·
Avel En kompis till mig har en häst som är importerad från Danmark. Hon vill gärna få reda på om hästen har fått föl i Danmark. Hur går man...
Svar
6
· Visningar
939
·
Avel Nån som vet något om denna hingst förutom det som finns på: http://home.iae.nl/users/hvlijsse/nederlands/00000451.html Tack!
Svar
3
· Visningar
838
Senast: asan
·
C
Avel Hejsan! Tänkte höra här om det är någon av er som vet något om min hästs stam. Hon är en hollänskt import med följande stam.. e...
Svar
3
· Visningar
1 198
Senast: asan
·
Avel Vi har ju en knabstrupertecknad (vit med svarta prickar alltså ;), fast även lite köttfärgade fält på mulen/nosen) d-ponny i stallet...
Svar
6
· Visningar
881
Senast: sussisus
·
M
Avel Hur är det egetligen vid riksutställningar!? jag vill åka med min tvååring till SCS:s riks i år, men jag har hört att det finns vissa...
Svar
5
· Visningar
809
Senast: maxa
·
Avel Vi skulle ju få 16 fölisar i år men nu är det bara 15 kvar. I morse stog ett av stona i boxen och skakade o var alldeles vit av svett...
Svar
15
· Visningar
1 173
Avel Var hittar man Sveriges godkända PRE och Lusitanohingstar?? Har ett fullblod som jag funderar på att betäcka men hittar bara de...
Svar
8
· Visningar
2 081
Senast: Antti
·
Avel Och då tänkte jag så här om man använder semin på sitt sto-tik-ko första gången hon skall bli mamma, hur vet hon att hon är dräktig? när...
Svar
1
· Visningar
728
Senast: Atle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka