Arabhingstarna Gokart ox & Elcatero

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare _xanth_star_
  • Startdatum Startdatum
Re: Arabhingstarna Gokart ox & Elcatero

"men det flesta arabhingstar går ju bara på naturlig betäckning"

Aha, då blir ju saker och ting genast mer komplicerade.

Tess

Hon är beräknad till den 30/4. Brukar vara ordentligt punktlig också :)

Hoppas du var nöjd med fotona jag skickade till dig på honom.

Det lilla skäckstoet som syns i bakgrunden på några av korten är crazys sto som också är dräktig med elcatero.

Jo, det blev jag :) Åhh, vad fin hon såg ut att vara!!

Han är rätt lik min häst faktiskt, fast han är ju givetvis mer grov...
Och sen så är hon fux med ljus man och svans vilket jag, efter att ha läst stamtavlan, inte får ihop, chansen måste ha varit en på 1000 att Elcatero och Colombin skulle få en sån avkomma :D

Mvh Johanna

Man kan ju pm:a varann om privata saker... :smirk:

Hej igen,

Ja i Elcatero har Du ju en blandning av fr.a. polskt och ebgelskt blod, medan morfar är helpolsk (ja, OK med inslag av Aswan EG, så nypolsk då)...
Och sedan är det helt och hållet beroende på Ditt stos för- och nackdelar, vad Du vill ha ut av avkomman, hur långt Du är beredd att åka, vilket prisläge Du vill ha....
Vill Du ha naturlig betäckning så är det ju så de flesta arabhingstar står till tjänst. Med semin blir det genast snårigare och dyrare....men det finns arabhingstar (ett fåttal) som står på semin.

Jag hade dock förordrat en hingst antingen med polska linjer eller med engelska linjer.
Aktuell hingstförteckning kan Du erhålla hos ARAB 046 - 25 55 51

Lycka till.... :bump:

Ja, om det nu blir betäckning, de kanske totalnobbar henne på premieringen...
Fast i såna fall så blir det nog naturlig betäckning iaf, även om det blir en merkostnad på 7000-8000 i transportkostnad, om nu inte helt plötsligt "alla" går att inseminera me (min stora dröm)...

Polsk eller engelsk...
Vilka är de bästa där då?? :confused: (nu känner jag mig verkligen som en nybörjare, är betydligt mer hemma på travhästar... :)

Hingstförteckning, det är alla godkända hingstar i Sverige eller???

Jo, och mamman, Colombin (u. Posandra ue. Pohaniec), vad är det för stam då???
(Jo, det är 20 frågor :smirk: )

Mvh Johanna

He, he...nej det kan Du nog glömma att alla arabhingstar kommer att stå på semin.....Inte på långa tider ännu. Då får de sänka tappningskostnaderna rejält!

Polsk eller engelsk...det finns ingen "som är bäst" i den bemärkelsen, men sedan kan vi ju personligen ha olika tycke och smak om vilka preferenser vi har för de olika blodslinjerna. Jag förordar ju personligen själv de gammelpolska blodslinjerna.

Den hingstförteckning ARAB ger ut innehåller de hingstar som löst licens (frö främmande ston) året innan hingstförteckningen ges ut.
Tyvärr finns det ingen hingstförteckning där alla arabhingstar finns med. Men Du kan ju kika på denna sidan:http://www.runnbacken.org/svenskaarabhingstar.htm

Ett privat iniativ skall det sägas.....bra sida....

Colombin's stam är helpolsk. Du hittar info om henne på www.arabiyya.nu eftersom Marie äger en dotter till Colombin :p Coquette (som förresten är dräktig med Milagro PL och fölar i maj i år) - Holá Marie! :cool:

Hej!
Jag har ett sto som heter El Sobra, hon är e: Elcatero u: Soza ue: Glaz. Sobra är fyra år och håller på att ridas in. Du kan läsa om henne på hennes hemsida om du vill, adressen är http://w1.550.telia.com/~u55013108/ . Maila mig gärna också och berätta om din häst och för att få mer info. om våran Sobra.
Mvh. Camilla

Liknande trådar

Ridning hej alla. skulle behöva lite tips. det är så att min häst kanske har headshaking syndrom 🤔 å ja har blivit råd att testa olika...
Svar
13
· Visningar
1 226
Senast: Tossa90
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Hästvård Hej! Jag vet inte om detta är rätt ”ämne” att lägga diskussionen i men chansar ändå och hoppas på många kloka och bra svar. Jag har ett...
Svar
0
· Visningar
572
Senast: Lovisa.E
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 499
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar