Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Är det för sent att planera betäckning för i år (2004) nu? :crazy:
Svar
18
· Visningar
935
Senast: Solvira
·
P
Avel Jag har hört att ston som aldrig fått föl kan bli suriga och griniga när de blir äldre..är det någon som vet något om det?
Svar
7
· Visningar
786
Senast: pirran96
·
H
Avel Tja! Funderar på att kanske betäcka mitt 3-åriga yrväder efter 3-års testet och har hängt upp mej lite på hingsten Casir Ask... Jag...
Svar
1
· Visningar
828
Senast: ameo
·
E
Avel Stenholmen ska ha tre islandshingstar i år enligt tidningen Islandshästen. Är det någon som vet vilken "Faldur" det är de ska ha?
Svar
10
· Visningar
1 490
Senast: Eila
·
L
Avel Finns det några connemarahingstar som är relativt stora? Över 147 i alla fall? Poetic Justice är ju 152. Någon som vet vad han kostar...
Svar
2
· Visningar
1 061
Senast: Little_Chance
·
A
Avel Kan någon berätta allt om Pontus 497..
Svar
3
· Visningar
1 621
Senast: tretjak
·
Avel Med risk att bli idiotförklarad, men vad skiljer den norska kallblodstravaren från den svenska?
Svar
9
· Visningar
4 889
Senast: maiagull
·
Avel Mitt sto fölar i slutet på april och jag undrar en grej... Hon kommer att föla på min kompsi gård, får den då automatiskt hennes...
Svar
3
· Visningar
1 358
Senast: Demon
·
W
Avel Jag har en 1,5 åring som är en korsning mellan arab/connemara. Min fråga är hur hög tror ni hon kommer o bli? Hon är nu ca 142cm. Mvh Linda
Svar
3
· Visningar
789
Senast: Throlla
·
S
Avel Tiara & Tiara II Skulle vilja veta mera om dessa ston. Efter att ha läst lite i hingst katalogen, har jag sett dem på mödernet på Indus...
Svar
2
· Visningar
1 449
Senast: Görel
·
Avel Hur vanligt är det att unghästarna växer efter 4-års ålder om de knappt vuxit sen 2-årsåldern? Hon är liten och kompakt i modellen och...
Svar
9
· Visningar
860
Senast: Bia
·
A
Avel E det nån som vet var man kan hitta rasbeskrivning på New foresten? Vill inte ha den som man kan hitta på www.newforest.se
Svar
3
· Visningar
698
Senast: palle
·
Avel Hur skriver ni en stamtavla? Själv skriver jag: Namn Född e: ue: Äg: Men nu har jag sett att många skriver u istället för ue vad är...
2
Svar
30
· Visningar
4 175
Senast: Mynta2
·
Avel Är det någon som hört talas om den tyske hingsten Clint Eastwood? Han ska visst vara ganska ung och jag vet inte vilket avelsförbund han...
Svar
1
· Visningar
837
Senast: Mia_R
·
C
Avel Får man betäcka sitt sto med en sån? Hingsten är hbl.
2
Svar
24
· Visningar
1 866
Senast: Mia_R
·
P
Avel För Hortensia 14604? Någon som har tillgång till den? Mvh Mikaela
Svar
7
· Visningar
906
Senast: Peluso
·
Avel Hej! Letar med ljus och lykta efter information om stoet Nike e. Nepal. Hon är född i Lidköping tror jag.. Är intresserad av att hör...
Svar
10
· Visningar
1 409
Senast: Lorpan
·
P
Avel Var och hur skiljer man på de olika blodslinjer som figurerar inom Fullblods Arab aveln? Polska - ryska - spanska - egyptiska etc. Vilka...
Svar
4
· Visningar
1 024
Senast: Cesam
·
Avel Finns det några grå fjordhingstar i sverige/norge? Vad är chansen att avkomman blir grå med ett sto efter vitblack hingst?
Svar
3
· Visningar
1 351
Senast: skogstomten
·
Avel Om man har ett importsto som visar sig vara dräktig, hur reggar man avkomman när man inte vet hingsten? OM man vet hingsten, får man...
Svar
1
· Visningar
661
Senast: Francess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Hemmasittare

Hund, Katt, Andra Djur