hmm.. något jag också missat totalt!

:cry: känner mig väldig oförstående faktiskt

Maloubet var nära pga av sitt temperament. Domarna går även runt i stallen för att se hur higstarna beter sig. maloubet är grinig och kan inte stå nära andra hästar. Om han inte klarar bruksprovet i år beror det på temperamentet i stallet. Baloubet var likadan. han lugnade sig något först vid 8 års ålder. Maloubet är en hel fin hingst.

Baloubet har väl knappast lugnat sig än...

Angående att betäcka med en icke godkänd hingst kan jag till viss del förstå. Om man har ett starkt sto och vill åt just de blodslinjerna som hingsten representerar är det upp till stoägaren att ta risken. Man måste ju också kolla på hur hingsten släkt ser ut i benen-om det finns genomgående mycket "krokbenta" hästar kan man ju tveka. Men i Chicago Z:as fall kommer han ju ur en mycket förärvningssäker och hållbar stam.

Jag funderar själv på att använda en ej godkänd hingst till våren Det är en häst som gjort bra resultat i visningar ch championat och dessutom rek. vidare till bruksprov. MEN han är efter Lars Irco G som inte är godkänd i Sverige. Men det är just det blodet jag är ute efter och jag vill ta risken!

Ja, en hingst efter Lars Irco G låter fint. (Vad är det för möderne på den?)
Lars blev ju inte godkänd i Sverige pga lite draught-blod har jag för mig och det skulle inte hindra mig heller, Lars var väl godkänd i flera andra förbund?
jag skriver "var", för visst är han död?

Jag är också nyfiken på Chicagos avkommor. Såg honom hoppa banorna i Falsterbo i somras, lekande lätt, han bara dansade runt, otroligt härlig. Inte i en bom, men missade finalen pga 1 ynka tidsfel.
/P

Hingstar som är godkända i andra avelsförbund alt har visat sig förärva sig väl (vilket man väl måste säga Lars Irco G har?) skulle jag lätt kunna tänka mig att betäcka med.

Jag skulle nog kunna betäcka med Chicago också om det var det blodet och den hoppkapaceteten jag ville ha. Det finns så många godkända hingstar som jag tycker har skavanker ändå... :smirk:

Men det är ju min åsikt. :)

Som Cyllene sa.
Det har stått en del om del i en av hästtidningarna.
Och jag måste säga att jag blev förvånad att det omtalades alls!
Positivt med allt som omtalas tycker jag!
Ibland kan jag känna att det "mörkas" om det mesta.
Men det är ju min personliga uppfattning!

mvh

Baloubet är bra mycket lugnare nu än han varit. Du ska bara veta hur han var som yngre...

Hingsten som jag vill använda är e: Lars Irco G - Robin Z - Pontus.
Pontus låter ju inte så skoj, men stoet efter honom (alltså mormodern) gick 1,30 hoppning, msv fälttävlan och msv dressyr. Hon hade också en otrolig ridbarhet och har lämnat diplomsto e: Everest.

Jag har nu fått möjlighet att rida denna hingsten i ett par veckor då ägaren är på kurs! Ska bli mycket intressant att känna om han är lika trevlig att rida som han ser ut att vara!

Han hoppade 10-10 på treårstestet och kom på 19 (tror jag att det var) plats i finalen på fyraårscahmpionatet i hoppning.

Han är en kalas häst! va o kolla på han ett antal ggr när han stog på markeböck o alla var lyriska över denna fina hingst! Jag tror han håller.. Känner nåra som har två *FD* stjärnor som ska betäckas med han.. o ev mitt sto :D

En fågel har viskat i mitt öra att han kommer att stå på station säsongen 2004 :)

Det stämmer att han kommer att stå på station 2004, vilket bekräftas på den aktuella stationens hemsida nu.
:D :rofl:

Antar att vi hade samma gissning på station ;)

Hi hi!
Det första man blir blind på är ögat! Jag var där på deras sida och tittade, men inte tillräckligt noga tror jag! Jag tittade på deras rullista över hingstarna (där han inte står med) men inte på det som står på första sidan! :D
Tack så mycket!
/Marie

Lånar knapp...

Såg ni artikeln om Briars uppfödare i Ridsport? På en av bilderna var det unghästar, och mycket riktigt så var det en fölunge efter Chicago med där.

Jag tycker det är lite intressant att de som betäckt med honom antingen har riktiga toppston och/eller är riktigt seriösa duktiga uppfödare...

Vet inte vart jag vill komma men jag kom att tänka på den här tråden när jag såg bilden! :)

En fråga till Ame om du läser mer här, vet du om Bäckgrens betäckt några av sina ston med honom? Bara nyfiken, du kan pma:a om du vill!

:smirk:/C

Jag kan inte skicka ett privatmeddelande till dig, min dator säger att något är fel.... Bäckgrens har en hingst efter Chicago, faktiskt riktigt fin.... Parmler var så nöjda med sin att de betäckte med fryst förra säsongen och får en ny i år......

Liknande trådar

Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 927
Senast: MML
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 875
Senast: starcraft
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 612
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 637
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Uppdateringstråd 30