Dräktigt sto som rullar sig före hon ska motionera

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Rikkan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 165
R

Rikkan

Rikkan är dräktig i månad 7. Hon går lös som sällskap när jag kör valacken. Hon har börjat lägga sig på gårdsplan och rulla före hon ska motionera.

Jag undrar om fler har varit med om detta?

Ser ut som om hon måste fixa till magen och lägga fölis rätt före hon ska ut och röra på sig, kan det stämma?

Kan det vara så att hon gillar friheten på gårdsplan.. mina ston rullar gärna och mycket under dräktigheten både ute & inne.. ända fram till- och även under fölningen, dels så känns kanske ett obehag av fostret.. dels så är det pälsfällning, svårt att ge ett konkret svar på din fråga!

Jammen, hon går ju lös hela dagarna och är ofta på gårdsplan. :D
Nej, detta rullande är precis före vi ska lämna gården och gå uppför backen till byvägen.

Hon rullar dessutom inte på morgonen längre utan på eftermiddagen eller kvällen, gärna efter vi har varit ute och skrittat på vår kvällpromenad.

Jag tror bara hon tycker det är skönt. Min valack (Garanterat odräktig med andra ord) har inte rullat enligt något speciellt 'mönster' förut, men nu har han börjat att rulla när han kommer in i boxen. Dva han äter kraftfodret, rullar en gång åt varje håll och äter sen höet. Så nu har vi det som rutin, han kommer in, äter sitt kraftfoder, jag tar av täcket/täckena och han rullar, och jag borstar av och täckar på igen. Han rullar även med täcket men jag tycker han kan få rulla utan. Och han är lika täckad, står i samma box och allt som förr, men av någon anledning har han börjat rulla mer. Sen rullar han ju som vanligt under natten med, och en hel del i hagen. Jag tar det helt enkelt för en häst som mår bra.

Sen KAN det ju i Rikkans fall bero på fölet, men det BEHÖVER inte det. Så gläd dig, du har en häst som mår bra helt enkelt =)

(Dräktiga stoet här rullade som vanligt ända fram till fölningen, inga avvikelser åt något håll)

Jammen, hon går ju lös hela dagarna och är ofta på gårdsplan. :D
Nej, detta rullande är precis före vi ska lämna gården och gå uppför backen till byvägen.

Hon rullar dessutom inte på morgonen längre utan på eftermiddagen eller kvällen, gärna efter vi har varit ute och skrittat på vår kvällpromenad.
Ahaa.. rena rama glädjeyttringen då, FÖRE nåt roligt och EFTER det roliga =superhärligt frisk häst :D

Alexandra W & Bia
Ja, jag tro förbaske mig att jag har en av dom som ligger i topp på listan över att må bra... :D :bow:

Absolut.. :cool: GRATTIS!!!
Betänk då att det finns ca 300.000 hästar i detta land.. hur många av dem rullar omkring FÖRE motionsturen, dessutom dräktiga :rofl:

Oj, nu såg jag vad du skrivit. Jag blir lite "slarvig" när jag surfar utan glasögon (eftersom jag är närsynt) och samtidigt är fökyld.

Svaret är ju givetvis: Rikkan! :love:

Liknande trådar

Avel Har ett sto som gick in i månad 9 nu. Har känt sparkar sedan någon månad tillbaka och rörelsena blir bara fler och fler. I månad 6 va...
Svar
4
· Visningar
743
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Alltså - jag har ju någon sorts hygglig idé om vad som är en tjock respektive smal hund, men vill ändå gärna höra hur ni andra bedömer...
Svar
17
· Visningar
1 583
Senast: ii-ssa
·
Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 038
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 875
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka