• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Amia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 433
A

Amia

Nån som vet va man kan hitta en bildpå honom? skulle bli jätteglad! :bow:

Hej!

Det kanske blir lättare om du skriver vilken ras det rör sig om....!

/Marie

Det är möjligtvis inte ett sto som heter Ozette... det låter mer som ett stonamn. Hittar en Ozette som är stambokförd, Ozette 15121 f.1977 e.Optimist 443 u.Mikette 10331 e.Callaghan 460.

Var har du hittat namnet? Då blir det lättare att avgöra om det kan vara rätt.

Är du säker? Det finns ingen hingst som heter så i halvblodsaveln, och namn som slutar på -ette är i de allra flesta fallen ston. Kan de inte ha skrivit pappa och mamma på skylten istf pappa och morfar? Vad heter hästen och vad har den för pappa?

Hästen heter Masaii och är efter Magrittte på Masaiis "tavla" han har på boxdörren står det Magritte - Ozette

Det låter som om den som gjort skylten skrivit pappa och mamma faktiskt. Vet du vilket år hästen är född?

Japp, då stämmer det. Ozette 15121 fick 1194 ett brunt hingstföl e.Magritte.

Ozette är i.Optimist u.Mikette 10331 e.Callaghan 460 u.Maggie 5997 e.Gaspari 340.

Ägaren finns i Kristianstad.

Ozette är Masai`s mamma inte morfar. Jag minns dock inte vad det var mer än Magritte i honom. Den som har gjort skylten har gjort fel.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 572
Senast: Freazer
·
Avel Har ett sto som gick in i månad 9 nu. Har känt sparkar sedan någon månad tillbaka och rörelsena blir bara fler och fler. I månad 6 va...
Svar
4
· Visningar
743
Senast: Freazer
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
16 107
Senast: ildiko
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 228
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka