En dum fråga till

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Francess
  • Startdatum Startdatum
För vissa virus så hjälper inte virusskydden och brandväggar. Tro mig! Min man är ju datanörd och trots de senaste visruskydden så fick jag pååhälsning i form av Mydoom.A här om dagen som mitt skydd inte kände igen. Nu har jag en rensad dator och sprillans nyuppdaterade skydd OCh fick ett nytt viruspåhälsning i går! Jag Pmar dig om resten.

Eftersom det här är sista året innan ALLA hästar ska ha pass så går nog många registraturer på knäna för att försöka hinna med både fölregistreringar och vuxna soms ka ha pass, och då kan det ta tid.

Enligt SH så har vi hela 2005 på oss också :):

"Från och med 1 mars 2002 ska alla svenska hästar ha ett pass. I första hand krävs hästpass för föl, vid tävling, export och slakt, men före 2005 års utgång ska samtliga hästar i Sverige ha hästpass. SH rekommenderar varje hästägare att införskaffa hästpasset snarast, då det kan bli lång väntetid vid slutet av år 2005. Det är varje hästägares ansvar att ombesörja detta!"

Ah, jag trodde det var 1/1 2005 som gällde, men då är det 31/12 2005 då. Tack för infon, och jo - då är det ju ett år till man har på sig.

Nu ligger dessutom många sena fölregistreringar och tynger registratorerna! Alla dessa som väntat på att fölpälsen ska ha släppt ;) En rimlig tid att få vänta på pass torde ändå vara 2-3 månader med tanke på vilket jobb det är att reg och göra passet samt med tanke på att ingen jobbar som registrator på heltid ( inte inom ponnyraserna iallafall) Hav tålamod alla som väntar! :cool:

Rimligt är det bara om man hamnar överst i högen o inte under alla som skickat in EFTER en själv! :devil:

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Western Jag hoppas att denna tråden får vara kvar här.... jag HAR frågat på avelsforumet men inte fått några svar! Och där får man bara skäll...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
10 935
Senast: carwes
·
H
Avel Hej! den 12/6 fick jag ett brunt hingstföl med 4 vita ben och nosbläs. Han är e. Magini 695 u.Halvblod/arab(godkänd som halvblod)ue...
Svar
2
· Visningar
954
Senast: ameo
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 967
Senast: lundborg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj