Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Hemmet Eftersom att jag har blivit bollad fram och tillbaka mellan deras hemsida och telefon vänder jag mig till bukeoraklet. Ringer jag till...
Svar
6
· Visningar
1 007
Senast: Blyger
·
Mat Köpte den igår och den smakade absolut ingenting. Ingenting. Jättekonstigt. Nån mer som testat? Vad tycker ni? Fick jag en flaska där...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
6 238
Senast: Pooh
·
Kropp & Själ Jag är anmäld till en kurs som innebär att jag skulle ha åkt till en annan ort för boende och kurs hela veckan. Jätteroligt bortsett...
Svar
9
· Visningar
1 319
Senast: bollen__
·
Juridik & Ekonomi Vi behöver strukturera upp mer på jobbet. Jag vill ha en planeringstavla så man tydligt ser vad folk har planerat för veckan. Vi är fem...
Svar
12
· Visningar
819
Senast: Kakis
·
Hemmet Jag skrev tidigare en tråd om vårt badrum och vi diskuterade lite kring hur vi kunde fräscha upp det. Sammanfattningsvis så pratade vi...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
13 280
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Spinofftråd på vilka vacciner vi tagit. Jag har haft kikhosta och vattkoppor. Vattkoppor mest troligt två gånger, en gång som barn och...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 701
Senast: Kiwifrukt
·
Trädgård & Växter Vi har en gammal övermadrass som inte passar då vi köpt ny säng. Fick en idé om att vi kanske kunde använda den ute i trädgården och ha...
Svar
6
· Visningar
1 730
Senast: Asko
·
Samhälle Jag upplever att det är mycket mer krav här än i andra länder. Jag har ju bott i några andra länder också. Svensken måste se så himla...
11 12 13
Svar
250
· Visningar
14 172
Senast: hastflicka
·
Skola & Jobb Började lite smått för nån vecka sen. Smorde lite och då kändes det bättre. Nu har jag förvisso inte smort nått, men idag svider det...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
6 272
Senast: startpompe
·
  • Omröstning Omröstning
Samhälle I Stockholm och Göteborg (andra ställen också?) så har vi trängselskatt. En kostnad för att köra förbi, eller igenom, vissa delar av...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 699
Senast: hastflicka
·
Fordon Jag har tvingats köra inne i centrala London på en semester. Det var minst sagt svettigt. Det gick bra men det var allt mer tur än...
8 9 10
Svar
196
· Visningar
9 655
Fritid Snart är säsongen här igen! :banana: Vilka här har husvagn? Kör ni runt eller har ni säsong? Vi har säsong på en privatcamping...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
4 829
Hemmet Jag har en gammal Singer-symaskin från år 1906. Den har tillhört min mormor, och mamma (76 år) minns när hennes mor sydde kläder och...
Svar
18
· Visningar
1 589
Tjatter Vi låtsas att du är snuskigt rik, du behöver egentligen inte arbeta en dag till i hela ditt liv men vi lever i någon form av parallell...
6 7 8
Svar
158
· Visningar
7 509
Senast: Morran
·
Samhälle Om det är effektivt så, helt fantastiskt! :heart 3000 barn per dag dör i malaria och ca en miljon människor. Malaria har ju alltid...
Svar
1
· Visningar
419
Senast: Teilani
·
Mat Hur kommer det sig att ekologiska bananer är mer omogna än icke ekologiska bananer i affären? Jag tänker att de borde ju ha ungefär...
Svar
16
· Visningar
1 236
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Hej, jag känner att jag måste dricka typ hela tiden? Börjar bli orolig att det typ är diabetes😅? Finns det några fler täcken man kan se...
Svar
4
· Visningar
739
Senast: MJLee
·
Relationer En sak jag länge har funderat över är hur extremt olika endel är i sitt yrke jämfört med i sitt privatliv. I sitt yrke kanske...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 775
Senast: SiZo
·
Mat Det här lät lite spännande. Någon som har testat att baka med vildjäst...
Svar
3
· Visningar
692
Senast: Shaggy
·
Skola & Jobb Makens och min dröm är att jobba så lite som möjligt :angel: För min egen del så känner jag mig alldeles för bunden av en fast...
2
Svar
22
· Visningar
2 422
Senast: enough
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp