Jag är född -77 och fick MPR -82.-82 så du bör ha tillhört första kullen som fick det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är född -77 och fick MPR -82.-82 så du bör ha tillhört första kullen som fick det.
Jo min bror fick det också, han är född -80 men de som var födda 81 var de som fick det med dagens åldersrekommendationer och intervaller dvs. vid 18 månaders ålder och sedan påfyllnad i årskurs 1-2.Jag är född -77 och fick MPR -82.
Vi pratar barn som börjat skolan, alltså 6+. Fast jag kommer ihåg första och enda gången jag har haft öroninflammation när hag var tre, därför att det gjorde så ont.Mitt barn hade vattkoppor som treåring, jag tror inte han kommer ihåg det ens nu som fyraåring
Kikhosta någon gång runt sju-åtta år tror jag. Jag minns att jag hade det i alla fall och har knappt några barndomsminnen innan första klass.
Enda anledningen att jag minns det alls var att penicillinet (som skulle smaka godis) var så förbannat äckligt att jag fortfarande kväljs vid tanken.