Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Äldre Jag har tyvärr inte "knäckt klädkoden" ännu i livet och tar tacksamt emot råd och tips! Ska via jobbet på middag med dans och klädkoden...
Svar
17
· Visningar
1 588
Senast: cirkus
·
Äldre Jag och sambon har pratat om att åka till Stockholm på semestern. Så nu vill jag ha tips på bra hotell, viktigt är bra hotellfrukost...
Svar
8
· Visningar
604
Senast: Mabuse
·
Äldre Är ute på resande fot och befinner mig i NYC där vägglöss ju är otroligt utbrett hos hotellen. Har, trots noga undersökning innan...
Svar
10
· Visningar
2 375
Senast: sthu
·
Äldre Ska på spelning i Stockholm relativt snart och behöver boka boende. Spelningen är på tele2 arena så nånstans som är lätt att ta sig till...
Svar
8
· Visningar
574
Senast: nickan1
·
Äldre Vad säger ni? Är det inte dags för en buketräff i Uddevalla igen snart? Gärna innan midsommar kanske?
3 4 5
Svar
81
· Visningar
3 101
Senast: Micks
·
Äldre Jag har en fundering över muntliga "avtal" eller överenskommelser. Det är nämligen så att jag under april månad gick en hundkurs och i...
Svar
4
· Visningar
626
Senast: FreeLou
·
Äldre Jag tänkte göra en tårta till jobbet med marängbottnar, lemoncurd, grädde och jordgubbar. En kollega äter inte laktos, gluten eller...
2
Svar
32
· Visningar
9 998
Senast: Duplo
·
Äldre Jag läste i några trådar här på Buke och en tanke slog mig plötsligt, vissa som man ser återkomma i trådarna är det nästan omöjligt att...
2
Svar
34
· Visningar
3 089
Senast: kryddelydd
·
Äldre Sommar och sol (typ) betyder ju ofta att grillen ska släpas fram, avrostas och belamras med käk. Men hur gör man egentligen? Och vad...
Svar
7
· Visningar
939
Senast: susanne
·
Äldre Hej! Har just nu riktigt bråttom, så då går det snabbare att fråga här än att googla. Får man bära vapen i kyrkan? (snabb historia...
2
Svar
20
· Visningar
3 780
Senast: lil-sis
·
Äldre Inte trosakuten som religionsförvirring, utan TROSakuten. Jag behöver hjälp! ALLT åker ju för fan ner. Jag fixar verkligen inte när...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 642
Äldre Kunde vara intressant att höra lite vad ni tror att det kommer att gå på att anlägga en grusad parkeringsplats. Jag väntar på...
Svar
16
· Visningar
1 370
Senast: dpmatte
·
Äldre Mina döttrar ska på konsert vid tele2 arena i helgen - var ska de parkera för att inte bli utfattiga på kuppen, i något sånär närhet av...
2 3
Svar
59
· Visningar
14 353
Senast: Korven
·
Äldre Rubriken låter säkert mer spännande än vad det är men jag kunde inte hitta på något annat. Jag behöver hjälp. I förrgår gick jag in på...
Svar
7
· Visningar
1 073
Senast: sona
·
Äldre Idag hämtade jag ut min nygamla bil. Det är en årsmodell 2010 så den är i alla fall skapligt modern. Tittade igenom den när jag kom hem...
2
Svar
32
· Visningar
11 997
Äldre Nu ska jag och kollegorna invadera Halmstad till helgen. Så vi behöver ett tips för kvällen när vi ska ta en bit mat. Så om det finns...
2
Svar
27
· Visningar
3 261
Senast: nexxa
·
Äldre Bröllop på lördag med klädkod: uppklädd. Vad kan man mena med det? Någon som har en idé? Tanken var att mannen skulle ta sin mörka...
Svar
16
· Visningar
8 292
Senast: Gnist
·
Äldre Eh. Det skjuts fyrverkerier här utanför. Åtminstone låter det exakt som det. Finns det någon som kan ha någon anledning att fira något...
Svar
5
· Visningar
553
Senast: Asko
·
Äldre Ska på dop snart, kompisens son som ska döpas och då vill man såklart ge något fint också. Har dock rätt rutten ekonomi just nu, så vad...
Svar
11
· Visningar
753
Äldre Fram med era grilltips! Jag behöver förnyelse :)
Svar
18
· Visningar
1 461
Senast: Thomasine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama