Var parkera bilen i Stockholm? (konsertbesök)

Gratis P i Sthlm på helgerna, kan vara knepigt att finna p-plats men nån hittar man alltid
Ja, men om man hittar nån så kostar det skjortan. Jag har inga problem med att köra i Stockholm, med bra gps och tålamod med alla jevla ständiga vägbyggen som är det minsta problenet, men parkeringsissues har kungliga huvudstaden så det sjunger om det. Fi fan, hittar man någon tom plats att knö in sig på så kostar den typ skjortan. Iallafall så här jag gjort vad jag ska i innerstan, nu ska jag slå ihjäl ett par timmar i Solna innan det är slut på konserten. Suck. Jag skulle stannat hemma. :(

Va? Parkering på gatan är gratis i sthlm på helgerna.

Inte överallt (inte grön och röd zon), men visst borde det gå att hitta gratisplatser om man inte måste stå mitt i stan (eller på huvudgatorna).

Ja och i Solna/Sundbyberg är det inga problem att parkera gratis.

//lantis på riktigt

Jag tror ni missförstått lite. Om döttrarna hade åkt själva hade de anammat @Jeffery 's förslag om att ställa bilen i flempan, men eftersom jag nu åkte med så dumpade jag tjejerna i solna mitt på dagen sen åkte jag in till innerstan där jag hade saker att utföra. Där hittar man inga gratisplatser en lördag mitt på dagen? Var jag än såg, så var det röd biljett överallt. Eller garage som kostar skjortan. Och garage blev det, och fattig(are) blev jag och sen åkte jag och ställde mig gratis ute i solna vid MAX (alldeles intill arenaområdet) och fällde sätet och sov en stund. Efter konserten kom tjejerna dit och vi åkte ut hur smidigt som helst, inte ett endaste stopp, inte en gnutta kö alls. En kompis till en av döttrarna blev upphämtad med bil inne på arenaområdet - de hade fortfarande inte kommit ut därifrån när vi åkte igenom södertälje. Så det så! :)

Vad synd med parkeringsplatserna. Området som kostar på helgen är mycket litet, och med planering går det att utan problem parkera, och sedan gå en liten bit. Har bl.a ett bra ställe ca 50m från en uppgång från tågen vid centralen.

Men det var ju såna tips jag ville ha ju! Kunde du inte klämt fram det liiite tidigare? :arghh:
Även om området som kostar är mycket "litet" och området (zonen?) med fri parkering på helgerna i stockholms innerstad större, så kan jag inte påstå att det är lätt att hitta ledig plats. Jag tror det är mer trängsel i stockholms innerstad en lördag förmiddag än det är en vardag...Jag har varken tid tålamod eller vilja att cirkulera hur länge som helst för att hitta en ledig plats.

Nåja, det gick ju ganska smärtfritt ändå. Jag är oerhört nöjd med att det gick att ta sig ut från solna så smärtfritt som det gjorde. Det var ju förväntat med kaos och det kanske var sånt men inte från där vi var då.

Ja och i Solna/Sundbyberg är det inga problem att parkera gratis.

//lantis på riktigt

I Solna kostar det att parkera dygnet runt i veckans alla dagar. I närheten av min jobb finns platser som kostar 30 :- i timmen! Tack och lov finns Maxi som har två timmar gratis.

Men det var ju såna tips jag ville ha ju! Kunde du inte klämt fram det liiite tidigare? :arghh:
Sorry, men jag var upptagen med 50-årskalas hela gårdagen. Och egentligen fredagskvällen åsså.

Så här ser helgbetalzonen ut:
parkering_roed.jpg

Ska man plocka upp en tågresenär är kurvan direkt till höger om det mörkgröna fältet förvånansvärt lättparkerad. I varje fall då jag försökt. Och alldeles där finns också en perronguppgång..!

Det lite mindre röda är hur denna zonen utökades 2013.01.01, så den borde vara lika röd som övriga idag.

I övrigt brukar jag inte åka in i sthlm lördag förmiddagar, förmodligen pga trafiken - och inte så jätteofta annars heller - men när jag gör det, då planerar jag vart jag ska, kollar kartor, gissar - och har sällan problem att parkera gratis.
Naturligtvis får man räkna med att leta några minuter, men å andra sidan kan man inte förvänta sig att Stockholms innerstad ska vara lika med med Sorsele, Grythyttan eller Hällekis.

Jag förväntar mig inte att parkera GRATIS i stockholms centralaste delar, mer kanske humanare priser. 26:-/timmen max 2 timmar, hutlösa 40:-/timmen max 1 timme känns horribelt. Inte konstigt att köpcentrum i ytterkanterna av städerna sakta men säkert tar död på cityhandeln.

Hemma på miiiin gata hemma i staaan...vilket är norrköping - har de som så många andra städer infört boendeparkering. Vilket jevla skit! En förtäckt skatt för bilägarna! Min dotter som inte står skriven hemma hos mig, kan knappt komma hem till mig för vi har inte råd att parkera hennes bil, 80:-/dygn liksom om man inte står skriven på områdets adress samt på aktuell bil. Just sayin'. :cry: Jag är arg på allt vad parkeringsavgifter heter i allmänhet.

Tack vare arenan åkte vi som bor i solna på parkeringsavgift och våra parkeringsplatser blev så klart mycket dyrare. Yay så kul arenan är..

I övrigt brukar jag inte åka in i sthlm lördag förmiddagar, förmodligen pga trafiken - och inte så jätteofta annars heller - men när jag gör det, då planerar jag vart jag ska, kollar kartor, gissar - och har sällan problem att parkera gratis.
Naturligtvis får man räkna med att leta några minuter, men å andra sidan kan man inte förvänta sig att Stockholms innerstad ska vara lika med med Sorsele, Grythyttan eller Hällekis.
I Sorsele parkerar man på trottoaren :devil::banghead: om det finns en sån. Även om det finns plats på gatan.

Liknande trådar

Äldre Om man behöver parkera bilen i närheten av Stockholm central, hur bär man sig åt? Vad finns? Vart? Hur gör man? :nailbiting: Helst inte...
Svar
9
· Visningar
805
Senast: cambodia
·
Äldre Jag och min sambo funderar på att åka till Stockholm och Gröna Lund nästa helg. Lör- söndag. Nu vill vi ja ett billigt o bra hotell med...
Svar
5
· Visningar
1 165
Senast: Javan
·
Äldre Jag ska under en lördag befinna mig i en byggnad på mynttorget i Stockholm och måste parkera min bil någonstans, så nära som möjligt...
Svar
4
· Visningar
1 413
Senast: Görel
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 342
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama