R
Raderad medlem 68338
Om du är van att köra och skjutsar dom hade jag röstat på parkering på Kungsholmen! Orangeriet har bra drinkar!
Öhm men då bör du kanske inte köra hem..
Öhm men då bör du kanske inte köra hem..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mina döttrar ska på konsert vid tele2 arena i helgen - var ska de parkera för att inte bli utfattiga på kuppen, i något sånär närhet av arenan, eller t-banestation som tar dem till arenan?
Man står gratis i större delen av Stockholms innerstad på helgerna.Kan tjejerna fickparkera? I så fall är det absolut bäst för dem att åka in i stan vid hornstull, åka Hornsgatan fram och parkera på någon av de mindre gatorna i området (mitt tips är att sätta gps på Maria Skolgata). Där står de gratis på helgerna. Sen tar de blå buss 4 från hållplatsen Södra station som ligger på Rosenlundsgatan (men de måste fixa busskort innan de går på bussen, går att fixa vid tågstationen precis där). Bussen kostar 25 kr enkel resa. Det ska stå att bussen går till Gullmarsplan på den. Den bussen tar 10-15 min och sen är de framme på "gullmars". Därifrån kan man gå.
Oj, läste första inlägget där det stod tele2. Morgontrött!Man står gratis i större delen av Stockholms innerstad på helgerna.
Men detta är ett dåligt förslag, och innehåller mycket mer tidsåtgång och krångel än att parkera vid Flempan, och nyttja pendeltågets fröjder.
Så är det en hassle free smash'n grab som är grejen, så...
Edit. Ser nu att det är ett riktigt dåligt förslag, emedan det är Friends Arena som är målet.
Från vilket håll kommer ni? Och är pendeltåg sista biten ett godtagbart alternativ?
Det som är lite dumt med Friends Arena är att man glömt bort att det också ska komma publik till arenan.
Ja, det är ren och skär idioti att bygga en Nationalarena först, och sedan efter invigningen, börja fundera hur infrastrukturen ska lösas. Ansvariga borde dömas till att vara trafikpoliser i röran, utan möjlighet till toalettpauser, tills allt är löst.Och man har glömt att ha utöka vägar till och från, eller det vet jag inte men det är trafikkaos mer än vanligt i Solna när de har någonting på G. (Inga förslag på parkering har jag tyvärr)
Jag menar endast att det är krångligare att först med bil böka sig i gröten, för att sedan använda kommunaltrafik med byten för att ta sig till en punkt du kan ta dig genom att först parkera tidigare, för att se'n åka snabbare med ett och samma färdsätt till en station närmare målet.Detta var mest som svar på att bussen skulle vara ett krångligt alternativ.
Inte igenom Solna och speciellt råsudnavägen. Jag bor där, tänker inte ens försöka åka bil under ID konserterna, det kommer bli maniac. Tvåfilig väg som byggs om = 1filig med halvklar rondell och du får inte svänga ned mot arenan. K-A-O-SJo, men ofta finns bussfiler.
Inte igenom Solna och speciellt råsudnavägen. Jag bor där, tänker inte ens försöka åka bil under ID konserterna, det kommer bli maniac. Tvåfilig väg som byggs om = 1filig med halvklar rondell och du får inte svänga ned mot arenan. K-A-O-S
De går bakvägen och får köra fram till arenan. De vanliga SLbussarna sitter i samma köer som alla andra. Jag kommer alltså inte UT från området eftersom alla rondeller är igenkorkade.
Många bud! Nu blir det så att jag kör upp, jag planerar ta mig in i smeten i centrala stan och tjejerna får ta sig till solna med pendel - var ska jag droppa av dem?
Och där kan jag parkera utan att bli utfattig?St Eriksplan? Dvs de kan åka från Karlberg. Tar typ 3 min
Och där kan jag parkera utan att bli utfattig?
Jag har kört ganska väldigt mycket i centrala stockholm och känner mig bekväm med det, men jag har ingen koll på såna saker.