Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Äldre Är det någon som vet varför det heter en gås flera gäss men inte en mås flera mäss.
2 3
Svar
53
· Visningar
5 958
Senast: Monstermom
·
Äldre Kan någon förklara för mig hur man går tillväga för att köpa en ny bostad när man redan äger en? Ringde banken och de sa att man får...
Svar
8
· Visningar
5 968
Senast: Amha
·
Äldre Tja, ge mig era bästa tips! Var ska man äta o var kan man gå vidare o dansa? Vi är ett tjejgäng närmare 40... Tack på förhand!
Svar
1
· Visningar
502
Senast: Killaloe
·
Äldre Drar ni ur dator, modem osv eller hur gör ni? När drar ni ur, väbtar ni tills det är rakt över eller när ni hör att det börjar åska...
2
Svar
25
· Visningar
3 171
Äldre Hörde en intervju på P4 Radio Stockholm idag där de talade med en helskön präst som uppförde en liten dansshow på skolavslutningen i...
Svar
3
· Visningar
625
Senast: ASKAPLASKA
·
Äldre Återigen så står det folk på gårdsplanen och försöker öppna grinden in till den ena hästhagen. Ja inte bara folk för dom hade hund med...
13 14 15
Svar
281
· Visningar
23 900
Senast: Korven
·
Äldre Hoppar in en snabbis från ungdom då jag misstänker att det kanske finns fler här på senior som har koll på det jag sitter och funderar...
Svar
1
· Visningar
1 025
Senast: Sleepy
·
Äldre Jag ska köpa ny iphone och hade behövt veta lite, är det någon som vet skillnaden på dessa? Känns det som en stor skillnad mot 4s:en...
Svar
13
· Visningar
792
Senast: Beckham
·
Äldre Min plan är att försöka göra storkok och frysa in och på så sätt spara in matkostnader på småhandlandet som blir när jag är hungrig men...
Svar
6
· Visningar
1 528
Senast: Kratus
·
Äldre Hur länge kan man ha bacon i frysen innan det blir dåligt? Jag fryste in det så fort jag köpt det, men det är ju inte fryst i affären...
Svar
2
· Visningar
32 075
Senast: tanten
·
Äldre Sambon och jag är lite nyfikna på Bornholm. Vad finns att se? Är det något man ska undvika?
Svar
7
· Visningar
632
Senast: Jerseyite
·
Äldre Det måste väl vara folk som tittar på bio oftare än mig och har lite koll på utbudet? Har två biljetter som går ut i början på juli (de...
Svar
2
· Visningar
593
Senast: nejlica
·
Äldre Haha, ja alltså, klädesplagg i spets! :D Jag tycker det är skitsnyggt med tröjor/linnen/överdelar helt eller delvis i spets, men jag är...
Svar
2
· Visningar
623
Äldre Postar här istället för på U då jag antar att svaret kanske är närmre till hands här. Ska på min studentbal idag, och jag har tänkt ha...
Svar
2
· Visningar
852
Senast: tanten
·
Äldre Får man ha med sig kakor eller bakelser i en låda när man ska flyga? Antingen i handbagage eller incheckat bagage. Har inte bestämt vad...
Svar
16
· Visningar
5 432
Senast: Leoni
·
Äldre Vår granne har en liten grillplats i skogen, en gammal kittel med stenar i botten att elda i och några träbänkar att sitta på. Vi har...
Svar
14
· Visningar
3 566
Senast: Mia_R
·
Äldre Jag har febrilt letat efter en husvagn att hyra en vecka i sommar, men tyvärr är det svårt att hitta en att hyra lördag-lördag. De...
Svar
0
· Visningar
354
Senast: Kivina
·
Äldre Hej, kära bukare! Här kommer ytterligare en tråd där restaurangtips efterfrågas. I morgon är jag i Göteborg och kommer att vilja gå och...
Svar
10
· Visningar
889
Senast: Karfitsa
·
Äldre Eftersom jag ar alldeles for vag for google sa kanske Buke kan hjalpa mig? En ganska lugn lat med en kille som sjunger om karlek (och...
2
Svar
22
· Visningar
1 918
Senast: em-pirre
·
Äldre Om man har gjort hp och sedan lägger till arbetslivserfarenhet, hamnar man i kvotgruppen HPSU då? Hur räknas arbetslivserfarenheten ut...
Svar
0
· Visningar
415
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama