Hahaha...den rörliga rörligheten!
Ja, jag blir iaf så irriterad när min rörlighet är stel!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hahaha...den rörliga rörligheten!
Nu blev det lite komplicerat - om det gick en väg där tidigare kan det faktiskt råka vara så att man fortfarande får gå där....det där behöver redan ut av Lantmäteriet
Nej, man får inte gå där, det är utrett sen tre ägare tillbaka. Det är bara en jävla dålig ursäkt för intrång på annans tomt.
det var ett korrekt språk alla har rätt att skriva hur de vill gullefjunJa, jag är ju absolut mer förtjust i den orörliga rörligheten . Men det är ju jag. Dessutom är jag sjukt förtjust i inlägg där det åtminstone finns någon form av FÖRSÖK till korrekt språk. Men så är jag ju vänsterextrmist också...
Tydligare regler på vad som är förbjudet och strängare straff.
Stör man så är det ju förbjudet liksom när man förstör.
Nerskräpning är också förbjudet.
Problemet i dag är att detta i princip inte går att lagföra.
Om det kostade att göra fel så skulle folk se till att göra rätt.
Objudna som vägrar att avlägsna sig från tomt med hänvisning till Allemansrätten måste ju kunna straffas.
det var ett korrekt språk alla har rätt att skriva hur de vill gullefjun
Men hur kunde du tro att det var DITT inlägg jag menade då?
Det är helt enkelt för lite medborgargarden.Jag har ingen bra lösning men det verkar saknas resurser eller vilja att stävja vissa typer av brott.
Jag hade nog gått och frågat personen. Är rätt säker på att du inte får nej.Eftersom ni verkar ha koll i den här tråden, samt att jag inte vill göra något jag inte får, så undrar jag hur det är med att plocka fläderblommor/bär i ex en skogssunge som ägs av privatperson? Alltså inte i anslutning till någons trädgård och inte någon typ av odling eller så. Är det något som är ok (förutsatt att jag inte skadar trädet givetvis)? Eller är det helt fel?
ja hur kunde slipstenen tro detJa, hur kunde hen tro det?!
Det var menat som svar på @Petruska 's påhopp på min person.Det är din anledning ja, men inte allas.
Det är inte det minsta konstigt.
Men har inte du något behov av att planera din tid?Jag kan tycka att det vore lite trist att vända på steken; att bara prata med människor när och var man har planerat att göra det.
Men då ÄR det ju utrett men om det då finns ättlingar till andra bybor som inte vet det kan man förstå svaret.Nej, man får inte gå där, det är utrett sen tre ägare tillbaka. Det är bara en jävla dålig ursäkt för intrång på annans tomt.
Det händer massor av saker precis överallt - inte alls enbart på landet och i villaområden - som inte är tillåtet. Att som någon föreslog avhysa folk som tältar mer än en natt med polis, framstår för mig som lite overkill. (Däremot är jag snart redo att rösta för dödsstraff när det gäller folk som kör motorcykel utan ljuddämpare. Just det brottet är ju också särskilt enkelt att utreda, eftersom ingen kan missa att det sker.)Det händer massor med saker i villaområden som inte är tillåtet men kommer någon polis? Blir någon lagförs?
Nej, jag har inte anmält sådant själv då jag inte råkat ut för det.Säger en som inte gjort en polisanmälan om detta förstår jag- vad tror du man får hjälp med?
Inget skulle jag vilja säga, och antagligen får inte den man polisanmäler ens reda på att en polisanmälan gjorts, vad hjälper det då?.
Det händer massor av saker precis överallt - inte alls enbart på landet och i villaområden - som inte är tillåtet. Att som någon föreslog avhysa folk som tältar mer än en natt med polis, framstår för mig som lite overkill. (Däremot är jag snart redo att rösta för dödsstraff när det gäller folk som kör motorcykel utan ljuddämpare. Just det brottet är ju också särskilt enkelt att utreda, eftersom ingen kan missa att det sker.)
Mer seriöst: det är ju inte rimligt att det finns polis till hands hela tiden så fort mindre brott begås, eller någon tror att mindre brott begås.
Varför ska det speciellt respekteras om man flyttat och har råd med ett större områden? Är inte alla värda att vara ifred lika mycket om de så önskar oavsett var de bosätter sig och ur stort eller litet område de har?Det är inte det minsta konstigt.
Man måste faktiskt ha valet att få vara ifred om man så vill.
Och om man då flyttar till friden och skaffar sig ett litet större område för att få vara ifred så måste ju det kunna respekteras.
Jag tror att jag skulle kunna gå ner till livsstids fängelse OM det bara vore cirka 18-åringar som körde sådär, med hänvisning just till den ringa åldern. När personer i min pappas ålder inte har vuxit ifrån det, krävs däremot hårdare och mer definitiva tag. Här talar vi ju i högsta grad om återfallsförbrytare.Att köra med rensat avgassystem är ju skithäftigt. Åtminstone var det det när jag var 18. Så tur att dödsstraffet inte fanns då .
http://www.riksdagen.se/sv/Dokument...ng/Lag-20071150-om-tillsyn-ove_sfs-2007-1150/Nej, du skrev att den kommer på inkallning. En hund som går fot som den vore kopplad behöver inte kallas in, behöver du kalla in hunden har du begått ett lagbrott.
Om vi bortser från den ekonomiska sidan och antar att alla har valt sin bostad så har ju den som bosatt sig enskilt valt just enskildheten, det bör respekteras.Varför ska det speciellt respekteras om man flyttat och har råd med ett större områden? Är inte alla värda att vara ifred lika mycket om de så önskar oavsett var de bosätter sig och ur stort eller litet område de har?