Hur gör ni vid åska?

Jag är uppväxt med att åskar det så drar man ur allt. Sen är min mamma ytterligare lite extrem och drar ut allt innan hon går och lägger sig eller åker hemifrån om hon läst att det kan bli åska.
Vi har blivit av med en del telefoner, en fax och även haft blixten slå ner och börjat brinna i en enebuske på gården.

Oj vad alla är försiktiga! Det kanske jag också borde vara.. Men jag har aldrig varit med om att något har hänt med elektronik eller uttag, inte ens när åskan är väldigt nära. Drar aldrig ut någonting.

Där jag bor nu har det aldrig åskat på nära håll. Värsta åskvädret jag varit med om var i tropikerna (förstås), det var faktiskt riktigt läskigt även om jag älskar åska. Är mig veterligen inte så ofta det åskar ordentligt här i Stockholm. Kraftiga åskväder här under hela min uppväxt kan jag räkna på en hand.

Drar inte ut något, så vidare det inte skulle vara extremt åskväder med blixtar precis ovanför en. Kanske skulle gjort det men men är lite bekväm av sig och det har ännu aldrig hänt något (peppar peppar)

När vi är i lägenheten så drar vi aldrig ut något :o men i sommarstugan drar vi ut kontakterna när vi märker att åskvädret närmar sig åt vårt håll. Avskyr personligen åska sen jag haft en rädsla för det som liten :mad:

Drar alltid ut så jag inte behöver oroa mig när jag inte är hemma, är jag hemma så brukar jag vänta tills det mullrar på rätt friskt eller jag märker att det kommer å vårt håll så att säga, men hade jag bott på landet så hade det vart en annan femma. Inne i samhället är det rätt säkert.

Lite spinoff, men hur många här vågar duscha när åskan går?

Det skulle jag ALDRIG få för mig att göra! Mig veterligen så leder vatten ström.

Till och med SMHI håller med mig (och dig) ;) : "Du bör inte heller tvätta dig eller duscha eftersom ström kan ledas genom vattnet vid ett nedslag."

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 781
Senast: Migo
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 927
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 736
Senast: SiZo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok ..... Ungefär april-juni är de månader som jag tycker det känns bra på jobbet. Jag tror att det beror på att dagarna då börjar bli...
Svar
0
· Visningar
359
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama