Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Skola & Jobb Hade ett stormöte på jobbet. Man klagade främst på att det är för hög sjukfrånvaro. Covid-19 är ju säkert bakom de höga siffrorna tänker...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
17 872
  • Omröstning Omröstning
Mat Vad gör man först när man ska äta cornflakes!
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 187
Senast: Nytant
·
Skola & Jobb Hej! Behöver lite hjälp. Vet någon här vilken dag som blir första arbetslösa dagen när en anställnings sista dag är en fredag, alltså...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 002
Senast: sjoberga
·
Hemmet Vi sålde en lägenhet med vinst 2017 och i år är sista året som vi kan begära uppskov av skatten. Nu när boräntorna har blivit så höga så...
Svar
4
· Visningar
706
Skola & Jobb Om ni skulle kontakta ett danskt eller norskt företag via mail i tjänsten, skulle ni då göra det på svenska eller engelska? Mitt...
2
Svar
35
· Visningar
1 481
Senast: Mineur
·
Samhälle Jag har prenumeration på det regeringen pysslar med. Idag fick jag ett mail där det står såhär; För mig känns det som att det är en...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
5 943
Senast: Ramona
·
Trädgård & Växter Är det någon här som anlagt våtmark istället för en regelrätt damm i liten skala, typ 2x3m eller så? Funkar det? Känner att en djup...
Svar
2
· Visningar
806
Senast: cassiopeja
·
IT & mobiler Vi har numer IP-TV. Fick min box i veckan och har fått igång den utan problem. Men har numer Stockholms lokalnyheter. För mig som bor i...
Svar
4
· Visningar
563
Senast: Ninnurur
·
Fritid Ruvar litet på att cykla på Själland ett par dagar i sommar. Förra sommaren var jag på norra delen av ön, nu funderar jag på södra delen...
Svar
0
· Visningar
362
Senast: Snubbelfot
·
Kropp & Själ Kommer jag att bli utstirrad på gymmet med denna kombination? Bättre med en svart överdel? Fick tag på ett par jättebilliga tights i...
2
Svar
35
· Visningar
1 560
Senast: Nytant
·
Kläder & Bli fin Jag har köpt en del från Zizzy och de godkänner aldrig min gmail? Har ävem frågat supporten och de menar att det inte finns några...
Svar
5
· Visningar
702
Senast: alazzi
·
Kropp & Själ Jag misstänker att en person i min närhet dricker mer alkohol än vad som är bra. När hen är på besök hos mig tar hen ofta med en flaska...
Svar
9
· Visningar
1 917
Senast: startpompe
·
Samhälle Jag har länge tänkt att vi ska börja skänka pengar till ngn hjälporganisation regelbundet, nu blir det bara lite da och da. Men jag...
2
Svar
36
· Visningar
1 942
Senast: Bluefish
·
Kropp & Själ Jag har autism, diagnos i vuxen ålder, och har återkommande depressioner sedan 12 års ålder. Efter att jag fått mitt första barn 2014...
Svar
12
· Visningar
1 209
Senast: skiesabove
·
Fordon Nu är det snart dags att skaffa en ny, större familjebil. Idag har vi en Toyota Avensis Sedan som förvisso varit en jättebra trotjänare...
2
Svar
25
· Visningar
2 045
Senast: cherie
·
Hemmet Har en möbel med canvastyg som var smutsigt och jag kom på den briljanta idén att blöta ner det och gnugga. Med resultatet att allt som...
Svar
0
· Visningar
405
Senast: BernT
·
Juridik & Ekonomi Jag vill börja jobba på ett ställe som tyvärr medför längre resor igen. Jag har säkert råd, men det blir inte mycket marginaler kvar...
2
Svar
25
· Visningar
1 891
Senast: MissFideli
·
Hemmet Avfrostade frysen i morse. Nu när jag ska sätta igång den igen har jag ingen aning om vilken siffra jag ska ställa in på kylen...
Svar
6
· Visningar
452
Senast: cambodia
·
Tjatter Jag vill minnas att det en gång fanns en tråd för de bästa ordspråken och uttrycken man kände till. Nu tycker jag det är dags för en...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 460
Senast: Tranan
·
Kläder & Bli fin Förra året var jag och partnern ute och snorklade i sjön flera gånger. Det var underbart. Jag insåg dock snabbt att han i sin svarta...
2
Svar
24
· Visningar
2 428
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp