Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Skola & Jobb Jag har bestämt mig för att uppfylla en ungdomsdröm - ta en examen i historia på så hög nivå jag orkar och hinner. Jag har tidigare läst...
Svar
13
· Visningar
972
Senast: fejt
·
Kultur Vad hände med spontana besök? Ingen kommer över till någon utan att ha bokat tid långt i förväg. Att ta en kopp kaffe med en vän är...
17 18 19
Svar
370
· Visningar
16 345
Senast: Angel
·
Kropp & Själ Förra tråden är full. Vi fortsätter här. Nya vaccinet som är utvecklat även för omikron har släppts. Nån som tagit det? Även ni som...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 612
Mat Finns det utan socker och utan sötningsmedel? Nu pratar jag inte heller om bars med nötter pga förbud. Jag hittar inget alls! De är inte...
Svar
0
· Visningar
340
Senast: 95johsv
·
Tjatter Det var ett par inlägg i spontanbesökstråden som fick mig att börja fundera. Hade ni låtsas/fantasikompisar som barn? Ni som har barn...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 427
Senast: GardenAngel
·
Kropp & Själ Lite fortsättning på spontanbesöktråden🤣 Jag kom att tänka på den tråden nu ikväll om jag tex annonserar om någonting och människor...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 692
Senast: nullo-modo
·
Kropp & Själ Jag måste börja träna. Är sjukt otränad med usel kondition. Verkligen usel och väger klart mer än jag borde göra. Behöver tips på bästa...
2
Svar
28
· Visningar
1 781
Senast: Rie
·
Hemmet Går det att hitta en helt ok snöslunga för typ 2500kr? Som inte bara klarar lite nysnö på asfalt? Vad har ni för sort och vad kostade den?
Svar
0
· Visningar
234
Senast: Kilauea
·
Hemmet Hej alla Har nyligen köpt hus med myyyyyycket att fixa innan det går att flytta in. Tänkte att det är säkert fler än jag som gjort...
17 18 19
Svar
372
· Visningar
56 089
Senast: Diabetikern
·
Trädgård & Växter Jag har i två år (!) försökt köpa en viss sorts lite gammaldags frö till ett torktåligt vallgräs som heter Foderlosta (Bromus Inermis)...
2
Svar
34
· Visningar
2 456
Senast: skogaliten
·
Skola & Jobb Jag har insett att jag kollar rätt mycket på serier i genren "Sjukhusserier", dvs Greys Anatomy, The Good Doctor, New Amsterdam osv...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 552
Senast: Silver Girl
·
Mat Häromdagen skar jag alldeles för mkt pommesstavar av hård potatis. Insåg, när stavarna legat en stund i vatten, att allt inte fick plats...
Svar
0
· Visningar
303
Senast: Fille
·
Svar
14
· Visningar
868
Mat Läste i vgv-tråden att nån ätit rostat bröd. Jag har inte gjort det på evigheter (+10 år). Har ingen brödrost. :down: Blev så himla...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 400
Senast: ameo
·
Juridik & Ekonomi Hej! I dessa bråda tider funderar vi på om hur vi ligger till räntemässigt. Vi har haft samma bank sen vi blev husägare första gången...
Svar
1
· Visningar
550
Senast: Sleepy
·
Hemmet Av olika anledningar har jag sett en ohygglig massa avsnitt av En Plats I Solen. Och en sak har slagit mig- nästan alla hus har galler...
Svar
3
· Visningar
1 517
Senast: Fideli
·
Kropp & Själ Om 2 veckor ska jag ha klubben här på hemmaspa och nu behöver jag lite tips med vad folk hade uppskattat på ett sådant. 🙈 Arombastu...
Svar
12
· Visningar
696
Senast: TeamLundVer
·
Kropp & Själ Gammal användare men skriver under annat nick. Jag ska på möte i nästa vecka i min kommun för att diskutera att läggas in på...
Svar
13
· Visningar
2 407
Senast: Keb71
·
Kropp & Själ Någon mer här som lider av nervsmärta? Hur hanterar ni det? Har ni fått hjälp av någon medicin, träning? Jag hade bältros för 6 månader...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 504
Senast: Zewz
·
Tjatter Finns det möjligtvis någon som bor/arbetar/går förbi Kicks Sergels Torg som kan förbarma sig över mig och hjälpa mig att köpa ett...
Svar
2
· Visningar
667
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp