Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vill tipsa om att låna böckerna på biblioteket och av vänner, då hamnar de inte i bokhyllorna.Jag läser före läggdags, förr läste jag på väg till och från jobbet men det gick åt så mycket böcker och jag är pappersfascist så det blev så fullt hemma + dyrt så nu får jag begränsa mig till sängen.
Jag önskar att jag gillade ljudbok för det hade varit trevligt i bilen men jag har inte gillat att bli läst för sen jag lärde mig läsa själv.
F ö tipsar jag om att förutom att torka av mig böcker på kompisar så har jag lämnat på sjukhusbibliotek och random hyllor i korridorer på samma sjukhus...
Har du något emot fantasy? Där kan jag tänka mig att det finns mer äventyr, och bland de kvinnliga nyare författarna förhoppningsvis lite mindre unkna könsroller.Jag läste massor som barn och ungdom, men läser tyvärr sällan nu för tiden. Tycker det var enklare att hitta böcker som yngre, jag upplever att väldigt många "vuxenböcker" mest är deckare eller relationsdraman. Jag vill ju ha äventyr, svärdsstrider och hästar! Jag är dessutom mer kinkig när det kommer till dåligt språk och unkna könsroller numera.
Hur mycket brukar ni läsa? Själv så läser jag alltid innan jag ska sova. För mig är det en självklarhet att jag läser. Men nästan ingen av mina kompisar läser någonting nästan. Därför undrar jag hur mycket ni läser!
Om det är telefonens fel så kommer det nog inte av sig självt tyvärr. Telefonen verkar man behöva tvinga att lägga ifrån sig för att börja läsa.Jag läser ingenting.
Jag har varit en bokmal och springer fortfarande och köper böcker i tid och otid. Jag älskar böcker och älskar att läsa. Men - jag har helt enkelt inte koncentrationsförmågan som krävs längre. Jag går runt och hoppas få en till "läsperiod" när jag inte gör annat än läser, men det är många år sedan jag hade en sån nu
Det är inte telefonen utan jag har koncentrationssvårigheter pga autism.Om det är telefonens fel så kommer det nog inte av sig självt tyvärr. Telefonen verkar man behöva tvinga att lägga ifrån sig för att börja läsa.
Jepp, och tyvärr! Jag håller inte fokus alls, jag får lyssna om mina poddar sjuttioelva ggr redan för att hänga med där@gul_zebra
Testat ljudböcker? Ok, rätt standard förslag men hade själv inte testat förrän nyligen och känner mig revolutionerad
Är det oavsett vad du gör under tiden? Jag tycker det är lättare att hänga med om jag gör något väldigt långsamt och repetitivt som inte kräver någon hjärnfunktion men som ändå gör att jag inte zonar ut - typ klippa gräs, stapa ved etc.Jepp, och tyvärr! Jag håller inte fokus alls, jag får lyssna om mina poddar sjuttioelva ggr redan för att hänga med där
Jepp, alldeles oavsett. Jag är hopplös med allt så sett, jag zonar ut och tänker på annatÄr det oavsett vad du gör under tiden? Jag tycker det är lättare att hänga med om jag gör något väldigt långsamt och repetitivt som inte kräver någon hjärnfunktion men som ändå gör att jag inte zonar ut - typ klippa gräs, stapa ved etc.