Nej jag spelar inte heller så den är ju inte till det för mig heller, även om en riktig gamingdator inte hade suttit fel så jag hade kunnat spela pcspel. Men jag gissar att min syn och pcspel inte är kompatibla och spela med zoomtext igång är omöjligt
Jag spelar typ super mario på mitt gamla nintendo wii från 2011, det är vad jag använder min TV till. Ser inte så bra, dör dråpligt ofta pga synen, då jag egentligen är Marioexpert... men det är kul fortfarande
Jag och min syster som också är lite av en Marioexpert och som också ser uselt har riktigt riktigt kul när vi spelar ihop-att veta hur man spelar hjälper inte när ögonen inte fungerar som de ska, men det blir många skratt. Mina barn är helt oförstående och blir frustrerade å min sida, för dem är vinsten allt medan för oss gamlingar är spelandet det roliga och själva vinsten
Jag behöver en dator till det man normalt behöver en dator, känner jag. Bra att man kan ha firefox, det är snudd på avgörande liksom :O
Problemet med att låna är att jag bor 50 mil ifrån min syster
Det är inte heller jag som installerar zoomtext utan jag får be synmottagningen göra det. Men jag tror den faller på det egentligen. programmet är tungt för även min dator- de vill egentligen det programmet ska gå igång när man startar datorn, men jag sa ifrån om att jag inte ville det, varken på jobbdatorn eller hemmadatorn. Först ska en dator starta upp sig med allt vad det innebär och så samtidigt dra igångt ett stort tungt program, det blir för segt, även för jobbets dyrare dator. Bättre starta allt först och sedan när den är redo starta synprogrammet-man märker hur mycket kraft det tar från datorn direkt. Jag brukar stänga av det när jag söker efter något öppna ny flik osv för att sedan öppna det igen när jag gjort det, annars tar det dubbelt så lång tid.
Det är hatkärlek till mitt program. Jag behöver det och det hjälper mig, men det gör datorn långsam och seg, jag är snabbare än datorn även i vanliga fall så med det igång... jisses, tålamod är inte min starka sida och när ett hjälpmedel gör att jag får sitta och vänta, framför allt på jobbet, när jag hade kunnat göra det snabbare utan om jag hade kunnat se, så gör det mig frustrerad. Så hatkärlek.