Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Hemmet Hej! Vi har doftljus i badrummet, men vågar inte prova några som jag inte fått rekomenderat. Så nu söker jag tips på väldoftande...
Svar
5
· Visningar
468
Samhälle Har ni sett nya veterinärutredningen som är på remiss nu? Ett av förslagen är att beredskapen för akut sjuka djur nattetid inte längre...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
13 793
Relationer Gammal användare, nytt namn för att det här skulle kunna bli pinsamt oavsett om det går "bra" eller inte. Jag hade nyligen några...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 253
Senast: Sel
·
Relationer Min svärfar miste relativt plötsligt sin partner tidigare i vintras. De har varit tillsammans så gott som hela sina liv. Ensamheten...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 415
Senast: Halona
·
Juridik & Ekonomi Har vi nån här som har koll på vad som är rimligt att begära i skadestånd efter ett sexuellt ofredande? Jag får inget målsägandebiträde...
Svar
13
· Visningar
1 841
Senast: gul_zebra
·
Juridik & Ekonomi Jag har levt utanför den vanliga arbetsmarknaden i jättemånga år. Mina extrajobb och korta anställningar har varit såna där man får lön...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 230
Senast: Kadi
·
Skola & Jobb Hej allesammans! Jag har börjat fundera på vad jag skulle vilja jobba med när jag blir vuxen då det börjar närma sig gymnasieval. Ett...
Svar
5
· Visningar
1 337
Senast: BusBarro
·
Kropp & Själ vi säger att jag äter en plopp 80g på tisdag, en marabou 100g på fredag, lösgodis på lördag, frukt varje dag och riktiga måltider och...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 687
Senast: TinyWiny
·
Juridik & Ekonomi Erkänner att jag inte kan det där med procenträkning men när Coop säger att de sänker priserna på frukt och grönt med 12% och att de då...
2
Svar
22
· Visningar
1 985
Senast: Gnist
·
Kropp & Själ Någon som vet vad detta kan bero på? Jag har googlat mig blå, men hittar mest leverskador till följd av alkohol eller läkemedel...
Svar
9
· Visningar
1 515
Senast: SaraXX
·
Kläder & Bli fin Jag vill köpa en smaragdgrön klänning. Det är något som hittills visat sig vara helt jäkla omöjligt :banghead: Mina önskemål...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 678
Senast: Krålus
·
Kropp & Själ Har under en period fått konstig värk eller som mindre kramp/spänningar i halsen, tungan, käken. Svårt att beskriva känslan, men började...
Svar
6
· Visningar
979
Senast: Marvin
·
Skola & Jobb Jag är fullständigt förvirrad. Jag har fått en säsongsanställning men tydligen funkade det inte med en lönebidragsanställning för det...
Svar
10
· Visningar
914
Senast: Wille
·
Hemmet Någon Bukefalist som snyggat till ett trist kök? I huset har vi ett nytt men tråkigt kök. Det finns ingen anledning att byta ut det, men...
6 7 8
Svar
156
· Visningar
10 727
Senast: Hermelin
·
Samhälle Jag tänkte vi kunde ha en tråd där vi diskuterar vad som händer i världen allmänt. Allt från det humoristiska till politik, kultur osv...
Svar
0
· Visningar
435
Senast: MJLee
·
Kropp & Själ Jag gick ut på min vanliga promenad idag. Efter någon km kändes det som att skon började klämma. Stannade och snörde om skon men efter...
Svar
9
· Visningar
975
Senast: Catsu
·
Kropp & Själ Jag måste snyta mig minst en gång om dagen, ofta flera gånger. Jag har ingen rinnsnuva men får sjukt mycket snorkråkor. Det här har...
Svar
15
· Visningar
746
Senast: svea
·
IT & mobiler Vad kan jag göra? Har inte Spotify Premium. Har provat att starta om datorn, utan resultat. Trodde först att det var något problem hos...
Svar
5
· Visningar
938
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 079
Senast: tott
·
Juridik & Ekonomi Jag råkade dränka min Macbook i dricka när den låg i väskan. Så nu håller jag på och kikar på vad dom behöver för uppgifter för...
Svar
3
· Visningar
599
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama