Var det alltid så att du blev tilldelad administrativa sysslor som passat bättre för administrativ personal trots att du var anställd för din specialkompetens på ett område?
Jag har inte själv jobbat inom IT men nära bekanta till mig har och de skulle bytt jobb på stört om de upplevt detta.
Inte alltid.
Men ofta just i början.
Det var sällan någon fungerande struktur över huvud taget så för att få handlingen att gå framåt blev jag tvungen att reda i den röra som var.
Med tiden så brukade saker falla på plats så att jag kunde släppa arbetsuppgifter som passade bättre på andra.
Men jag är bra på att se den stora bilden och skapa ordning i oredan.
Andra som arbetade på samma arbetsplats hade mer avdelade och tydliga uppgifter.
De hade inte fungerat med att hantera röran som blev bland allt som var bortglömt.
Det kan vara så att TS roll i gruppen är att hantera det som blivit över när de tydliga arbetsuppgifterna är fördelade.
Och om man inte trivs med det så är det ju fel arbetsplats.
På min första anställning som programmerare så var uppgifterna mycket tydliga och väl avgränsade. Det var en välorganiserad arbetsplats.
På en annan anställning, betydligt senare, så fick jag sitta av tiden första månaderna då de skulle ha mig till hands för ett projekt som hade blivit försenat i starten.
Jag läste dokumentation och hade tråkigt i väntan på att få nödvändig introduktionsutbildning.
Tålamod är nog det som jag har behövt mest av.
Men jag fungerar bra i kaos så det är inte för alla att kunna arbeta på det viset.