Hur länge kan man vara magsjuk?

om du förlorar vätska via diarre och/eller kräkningar förlorar du inte bara vatten utan din saltbalans rubbas. Om du enbart dricker vatten när du börjar bli uttorkad riskerar du bieffekter som t.ex hjärtpåverkan (det är därför Bapelsen får kalium). Om de gör något mer beror förmodligen på om de kan hitta någon behandlingsbar orsak till dina besvär, men vätskan och saltbalansen är viktigast.
Plus att natriumhalten kan vara så låg att du riskerar hjärnödem.
Dropp är inte ”bara”, det är livsviktigt.
 
IMG_1193.jpeg

Hälsningar från en som förhoppningsvis får åka hem idag :)

Vill med denna bild uppmana alla som kan tänkas vara uttorkade att söka hjälp med en gång, helst igår. Den här upplevelsen kan man verkligen klara sig utan :wtf:
 
Visa bifogad fil 121889
Hälsningar från en som förhoppningsvis får åka hem idag :)

Vill med denna bild uppmana alla som kan tänkas vara uttorkade att söka hjälp med en gång, helst igår. Den här upplevelsen kan man verkligen klara sig utan :wtf:
Vad skönt att se dig i upprätt läge och att du antagligen är redo för hemgång idag. :heart

Nej jag har också blivit asdålig av en magsjuka en gång och fått akut njursvikt pga uttorkning vilket jag inte kan rekommendera.
 

Liknande trådar

Småbarn Går en riktigt elak magsjuka på förskolan,i Fredags vid lämning var det 4 personal borta,och dom hade 7 barn av 30,resten låg hemma i...
Svar
5
· Visningar
1 553
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
793
Hundhälsa Ibland frågar man sig om det är värt det. Det här med att leva med djur alltså. Det var inte så länge sen som min gamle hane dog under...
Svar
16
· Visningar
2 455
Senast: Kivina
·
Övr. Barn Det här lär bli långt, men hoppas någon orkar läsa... Jo, jag slutade med amningen redan när dottern var två veckor, det är snart ett...
2
Svar
22
· Visningar
3 186
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp