Nej, ingen medveten feltolkning. Att vissla och knäppa med fingrarna åt andra tycker jag är att behandla andra som hundar.
Jag kanske får påminna om vad vi skrev här
Det är till och med inte alla som anser att det är nedvärderande att vinka, oavsett på vilket vis man gör det, inte ens alla i personalen . Mycket beror dessutom på hur man gör det. Klart det är nedvärderande om man knäpper med fingrarna och tilltalar personalen som de vore hundar, men det är det ju om man tar ögonkontakt och gör det samma. Intentionen och hur man gör det är mer avgörande än vilken metod (vinka/nicka/ögonkontakt/gå och hämta/vissla) sen beror det mycket på vad det är för restaurang. Det kanske är helt okej att vissla på hamburgerhaket men direkt olämpligt under noblemiddagen.
Och det du skrev
Vad i det jag skriver får dig att tro att jag menar att anställda på något av ställena "är mer hundar" som du uttrycker det. Jag ger exemplet "Klart det är nedvärderande om man knäpper med fingrarna och tilltalar personalen som de vore hundar, men det är det ju om man tar ögonkontakt och gör det samma. Intentionen och hur man gör det är mer avgörande än vilken metod"Är anställda mer hundar på ett hamburgarhak än anställda under nobelmiddagen?
Om du menar att det alltid är att likställa folk med hundar om man knäpper med fingrarna (eller vissla som du valde att använda) så ta upp det till diskussion då istället för att fråga vem jag anser är mest hund. Så ja, även om du mot förmodan inte av såg att provocera så tolkade du min intention rakt motsatt mot vad jag skrev.