Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Mat Skulle göra få höra lite tips om alkoholfria drinkar som när man är nånstans och ska ta en drink. Men vad ska jag beställa? Tycker om...
2
Svar
24
· Visningar
1 847
Senast: Lingon
·
Hemmet Taket i badrummet är fuktskadat i ena hörnet (intill murstocken) och vi skulle behöva installera en fläkt i köket (och fixa fuktskadan i...
Svar
14
· Visningar
678
Senast: Amha
·
Mat Jag ska koka rabarbersaft och eftersom tidigare försök inte blivit särskilt bra tänkte jag prova nåt nytt recept. Men vilket? Jag hittar...
Svar
7
· Visningar
572
Senast: Kratus
·
Fritid Vi ska ha Sverige-semester i år som börjar i Norrköping och sen har vi två nätter att ta oss till Torekov - vad har ni för guldkorn/tips...
Svar
8
· Visningar
676
Senast: Tajger
·
Skola & Jobb Jag är sjukskriven för utmattning sedan en månad. Jag vet mycket väl varför jag hamnat här; för att jag tar på mig för mycket ansvar och...
2
Svar
27
· Visningar
3 102
Senast: Seaside
·
Mat Hej!Jag tänkte bjuda på fika på jobbet nästa vecka. Finns det något som imponerat lite i alla fall som en som inte är super haj på att...
Svar
14
· Visningar
1 095
Senast: sthu
·
Mat Jag fyller alldeles för många år i år och tänkte bjuda in några 'extra' personer till min födelsedag. Men vad bjuder man på...
2
Svar
35
· Visningar
2 009
Senast: Blyger
·
Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 006
Senast: Otherside
·
Trädgård & Växter Har köpt flera olika typer av snittblommor som alla har torkat ihop snabbare än önskvärt. Har följt alla råd, ren vas, snittat blommor...
Svar
2
· Visningar
883
Fritid Varför blir badstranden blå intill strandkanten?!
Svar
7
· Visningar
854
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ HUR far man mandelflarn som ar harda och sproda och inte mjuka? Jag foljer Svenska recept slaviskt, kopte en flaska ljus sirap for...
Svar
17
· Visningar
1 415
Senast: hastflicka
·
Tjatter Jag ska till västkusten över helgen med hunden. Kommer bo nära ett hundbad. Hur ser det ut med algblomning på västkusten nu? Här i öst...
Svar
6
· Visningar
558
Senast: nullo-modo
·
Kropp & Själ Tydligen tål jag inte den nya solskyddskrämen. Gör sjukt ont i huden just nu. Vad rekommenderar ni för lugnande för huden? Ska helst...
Svar
5
· Visningar
395
Fordon Jag stod parkerad bredvid en Volvo. När jag skulle åka öppnade jag min bakdörr och ställde in min kasse som jag hade handlat. När jag...
Svar
16
· Visningar
2 021
Senast: nullo-modo
·
Kläder & Bli fin Finns det något speciellt namn för klänningar i den här stilen? Löst sittande, med lite resår i midjan som liksom bryter av den lösa...
Svar
3
· Visningar
754
Senast: MissFideli
·
Tjatter Blivit inbjuden till ett 40-års firande med pirat-tema :meh: Fattar inte att folk fortfarande tycker det är kul med maskerad men men...
Svar
10
· Visningar
1 025
Senast: Enya
·
Kläder & Bli fin Vet finns många här inne som bra hitta kläder. Så nu ber jag er om hjälp! Jag blev av med en favorit tröja tidigare idag, dock beställt...
Svar
10
· Visningar
982
Senast: Enya
·
Hemmet Är det nån som har en sån? Den billiga alltså. Hittar inga recensioner alls, typ, frågan är väl mest om billigt alltid är uselt?
Svar
2
· Visningar
506
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Jag förstår inte hur universum har gått sönder så totalt, att inget i mitt liv kan funka. Vad gör jag för fel? Varje gång jag ska resa...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 560
Senast: Elo
·
Juridik & Ekonomi Jag skulle behöva få reda på om en person har skulder hos Kronofogden. Hur går man till väga? Kan man ringa till Kronofogden och få reda...
Svar
9
· Visningar
1 913
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka