Men har du aldrig tvättat något vitt innan?Jag får helt enkelt tvätta något vitt som jag inte är rädd om och se vad som händer.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men har du aldrig tvättat något vitt innan?Jag får helt enkelt tvätta något vitt som jag inte är rädd om och se vad som händer.
Jo massor. Även blusen som blev förstörd.Men har du aldrig tvättat något vitt innan?
Hur gör man det med bra resultat? Så det inte blir flammigt?Är det bomull som blivit missfärgat är det väl bara att bleka det?
Kör blekmedel/klorin i tvätten bara? Det gör jag med min hårhandduk med jämna mellanrum, kommer ut vit och fin varje gång. Rätt anmärkningsvärt med tanke på vad jag utsätter den för faktiskt.Hur gör man det med bra resultat? Så det inte blir flammigt?
Och jag använder kulörtvätt bara och får vita fina kläder.Kör blekmedel/klorin i tvätten bara? Det gör jag med min hårhandduk med jämna mellanrum, kommer ut vit och fin varje gång. Rätt anmärkningsvärt med tanke på vad jag utsätter den för faktiskt.
Fast du kanske inte använder dina vita kläder till att krama ur ditt nyfärgade blå/lila/rosa hår efter dushen?Och jag använder kulörtvätt bara och får vita fina kläder.
Klorin har inte funnits i mitt hem på minst 15 år.
Nä jag doppar inte huvudet i färgburken. Jag vill inte få sparken från jobbet.Fast du kanske inte använder dina vita kläder till att krama ur ditt nyfärgade blå/lila/rosa hår efter dushen?
Jag borde egentligen ha köpt en svart för ändanmålet, men det är lätt att vara efterklok. Det är mycket man borde. Oavsett är det väldigt svårt att få något missfärgat att bli bli vitt igen med enbart kulörtvätt.Nä jag doppar inte huvudet i färgburken. Jag vill inte få sparken från jobbet.
Men har inte vita handdukar heller..
Helt ot Men varför skulle du få sparken om du färgar håret?Nä jag doppar inte huvudet i färgburken. Jag vill inte få sparken från jobbet.
Men har inte vita handdukar heller..
Vi brukar skoja på jobbet. Jobbar på en lackering så brukar skoja att sno färg tex (man får lite färg på sig) eller hårfärg -jaja du har stulit färg och doppat huvudet i.Helt ot Men varför skulle du få sparken om du färgar håret?
Också helt OT men är det bara jag som varje gång jag läser rubriken tänker att den rytmiserar fint med ’bra vän är kåt’? Lite poesi anyone?
Kanske hopplöst fall då. Färga svart! Eller gul på riktigt.Nu har jag tvättat med klorin och blusen är fortfarande gul. Innan tvättade jag en
Men jag som är fuskkemist vill ju förstå vad som händer!Kanske hopplöst fall då. Färga svart! Eller gul på riktigt.
Fair enough, där har jag inget att komma med. Mitt svar har alltid varit att det går att färga svart!Men jag som är fuskkemist vill ju förstå vad som händer!
Fast jag tror bomull har lättare att bli missfärgat av mineraler i vatten (med reservation för att jag kan ha helfel), så nåt vitt i ett annat material behöver inte få samma resultat. Du skulle nog behöva testa med nåt annat i bomull.Men jag som är fuskkemist vill ju förstå vad som händer!
Och jag hade om man såg missfärgningen funderat på om man har någon ytvatteninträngning i brunnen.Fast jag tror bomull har lättare att bli missfärgat av mineraler i vatten (med reservation för att jag kan ha helfel), så nåt vitt i ett annat material behöver inte få samma resultat. Du skulle nog behöva testa med nåt annat i bomull.