Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Hemmet Är det någon här inne som har erfarenhet av att ha grävt efter eget vatten och för avlopp? Hur såg proceduren ut? Någon som stött på...
Svar
7
· Visningar
1 036
Senast: Lazy Lady
·
Hemmet Jag och sambon håller på att leta matbord och vi blev båda väldigt förtjusta i ett som tyvärr kommer vara för stort för vår blivande...
Svar
7
· Visningar
2 504
Senast: Tassetass
·
Hemmet Är det någon här som köpt hus genom kronofogden på exekutiv auktion? Jag läste på KF:s hemsida och det verkar som det är auktion och det...
Svar
11
· Visningar
2 990
Senast: Ava22
·
Hemmet Tänkte grilla kyckling idag med en grekisk marinad. Men jag har inte kommit på vad vi ska ha till? Jag tänkte göra en god grekisk...
2
Svar
30
· Visningar
2 222
Senast: Perla
·
Hemmet Vi har hittat ett hus vi är intresserade av. Det har varit ute länge tillsalu. Kan man lägga ett bud 100.000kr under utgångspriset utan...
2
Svar
20
· Visningar
4 123
Senast: lillkillen
·
Hemmet Köpt en halvkilos rostbiff som fick puttra i ugnen igår. Segt som tusan. Inte den bästa biten kanske. Undrar nu om jag kan rädda den...
Svar
4
· Visningar
3 102
Senast: vinkelina
·
Hemmet Har införskaffat spetsgardiner att använda som myggnät till altanen, men jag måste sy en kanal nertill så gardinerna sitter på plats...
Svar
8
· Visningar
8 886
Senast: gul_zebra
·
Hemmet Hur förvarar ni era mediciner? Något snyggt skåp i badrummet eller bara instoppat i första bästa skåp i köket? Vi har det...
Svar
11
· Visningar
2 849
Senast: FadeAway
·
Hemmet Jag får besök av min histroriska trädgårdscirkel på torsdag. Vill gärna bjuda på något gott till kaffet och rabarbern är så fin just...
Svar
15
· Visningar
2 408
Senast: tanten
·
Hemmet Jag prenumererar på en massa olika magasin och tidskrifter. Och jag är en samlare. Jag vill alltså inte slänga numren när (eller i vissa...
Svar
1
· Visningar
1 099
Senast: Springer
·
Hemmet Tänkte göra om på övervåningen här. Det är två rum och en möblerbar hall i nuläget. Jag har det stora rummet, stora sonen det andra och...
Svar
4
· Visningar
877
Senast: Mirre
·
Hemmet Vi har blivit med ny lägenhet - och balkong! :D Balkongen är minimini, ca 1,20 x 1,80-2 m. Hur har ni andra med minibalkonger inrett...
Svar
13
· Visningar
5 866
Senast: hvala
·
Hemmet Alltså, det händer saker här! Jag kan se en ände av vårt "tillfälliga" boende! För er (många;)) som inte vet så har vi bott i en mindre...
2
Svar
36
· Visningar
3 526
Hemmet Idag när jag skulle in på mitt hotmailkonto var det helt tomt, inga mappar. Ingen inkorg, ingenting. Vad kan ha hänt?
Svar
1
· Visningar
572
Senast: tanten
·
Hemmet Jag har hittat ett litet hus som jag funderar på att försöka köpa. Det är tänkt som bostad ungefär de närmsta 4-5 åren åt mig själv och...
Svar
9
· Visningar
988
Senast: Simply me
·
Hemmet Ja vad ska man egentligen ha för matta då man har en hund som hårar mycket? Just nu har jag en svart med kort lugg men jag får dammsuga...
Svar
6
· Visningar
6 690
Senast: AraSlei
·
Hemmet Jag tänkte skaffa lite mattor till mitt hem. Dels för att det är rätt lyhört i huset så det kan vara schysst mot grannen nedanför, men...
Svar
4
· Visningar
2 147
Senast: Asko
·
Hemmet Min sambo och jag röjde i förråden i helgen och hittade dessa som föregående ägare lämnat kvar -- men vad är det för något? :)
Svar
16
· Visningar
2 561
Senast: Asko
·
Hemmet Jag har länge velat ha LP skivor på väggen där skrivbordet står, alltså över det som typ en "tavla". Jag har nu hittat några skivor...
Svar
18
· Visningar
12 651
Senast: honung
·
Hemmet Hej! Är det någon som minns dom där plattformarna som man målade efter siffror på? Hittar dom ingenstans att köpa. Det var liksom...
Svar
1
· Visningar
871
Senast: ullo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden