Grillad kyckling och?

Helt off topic, men jag blir grymt intresserad hur hans relation med sin mamma ser ut?

Hon försöker nog umgås med honom så mycket hon hinner mellan varven i matlagningen ;);)

Ursäkta TS men det är helt uppåt väggarna att du ska jobba som en väldigt kreativ men hårt ansträngd hushållerska bara för att din sambo beter sig som en fyraåring vid matbordet. Han borde få laga sin mat själv.

Jag vill inte säga för mycket, men det är från hans föräldrar det kräsna kommer.

Jag är uppvuxen med varierad husmanskost där det alltid finns någon form av sallad på bordet. När jag var liten lärde jag mig att äta sallad mm, men i hans splittrade familj var det pannkakor, köttbullar på burk, köttfärssås på burk, ravioli på burk mm det enda som fanns hemma. Pasta va det dom åt mest av. Han har aldrig behövt (eller för den delen kunnat) äta normal mat med sallad mm.

Han har kommit över en himla massa under våran tid tillsamman, men är långt ifrån "okräsen".

Men som sagt, jag ville ha tips på recept eller tillbehör till grillad kyckling. Inget annat.

Det blev en god sallad (till mig) och klyftpotatis kryddad med grekiska kryddor. Han fick även bearnaisesås till och jag tog tzatsiki.

Tack för tipsen på mat jag fick! Det andra tyckte jag va ointressant..

Jag vill inte säga för mycket, men det är från hans föräldrar det kräsna kommer.

Men det är ju ingen anledning att inte växa upp. Man gör andra val i vuxen ålder än man gör som barn - om man vill.

Om inte annat blir man tvungen av sociala skäl, det går ju inte att dissa 90 procent av tallriken när man är på middag, t ex.

Ursäkta att jag tjatar men det är inte klokt att du anstränger dig så med maten för att laga något som behagar Mr Kräsen.

Jag är också sjukt kräsen. Likaså min bror, som har Asperger. Jag har börjat lära mig att tycka om fler saker, men är det nåt jag inte tycker om så är det oerhört svårt för mig att ändra på det.

Förstår att du älskar din sambo för den han är, oavsett maten. Min sambo älskar ju mig för den jag är trots mina brister.

Potatissallad är gott till grillad kyckling. Likaså egen klyftpotatis. Enkel att göra i ugn. Och om man ska ha varm bearnaissås så tycker jag blå band är godast.
Ris passar också bra till kyckling, kanske med currysås (eller krydda) till.

Det är märkligt det där med kräsenhet, det leder ofta till rejäla debatter här. Jag märker ju själv att jag blir provocerad av det TS berättar om sin sambo. Men jag vet inte riktigt varför.

Det är märkligt det där med kräsenhet, det leder ofta till rejäla debatter här. Jag märker ju själv att jag blir provocerad av det TS berättar om sin sambo. Men jag vet inte riktigt varför.
Det som brukar provocera mig med kräsenhet är när någon bortskämd snubbe blir serverad mat, bara gillar två saker i hela världen, och dennes sambo sliter häcken av sig för att komma på nya rätter och variera hans mat. Som om han vore en jävla unge.

Lagar folk sin egen mat tycker jag att de kan vara hur kräsna de vill :).

Jag måste faktiskt säga att dom flesta här måste tagga ner lite.. att säga att någon ska " Växa upp" när det förmodligen handlar om en ätstörning är väldigt fel! Vad vet ni.. han kanske får fruktansvärd ångest när han försöker äta saker med bitar i. Det kanske finns en allvarlig sjukdom under ytan. Man ska inte döma människor så fort. Dock behöver han verkligen söka hjälp av sjukvården, så han kan få hjälp med sin ätstörning.

Det går knappast att diagnostisera ätstörning utifrån vad TS berättat. Hon säger ju bara att det beror på dålig mathållning i hans barndomshem. Allt är inte sjukdomar.

Det går knappast att diagnostisera ätstörning utifrån vad TS berättat. Hon säger ju bara att det beror på dålig mathållning i hans barndomshem. Allt är inte sjukdomar.

Jag säger inte att det MÅSTE vara en sjukdom han har , utan säger bara att det KAN vara det och det är okänsligt att uttala sig så när man inte vet säkert vad som döljer sig under ytan. Och jo jag tycker faktiskt att det oftast är en ätstörning om man har sådana problem att äta många saker, även om det kommer från barndomen

Jag säger inte att det MÅSTE vara en sjukdom han har , utan säger bara att det KAN vara det och det är okänsligt att uttala sig så när man inte vet säkert vad som döljer sig under ytan. Och jo jag tycker faktiskt att det oftast är en ätstörning om man har sådana problem att äta många saker, även om det kommer från barndomen
Jag håller med. Att inte kunna äta mat med bitar i låter långt mer komplicerat än att bara vara bortskämd och att man borde växa upp.

Däremot skulle jag inte lägga min kräsenhet på någon annan om det skulle innebära att det blev jobbigt för den personen.

Så frågan är väl om Ts upplever det som ett problem eller inte.

Jag tycker det är jobbigt ibland. Men oftast inte. Som ja skrev tidigare så älskar jag att laga mat så det gör oftast inget.

Har jag en dag när ja inte känner för att göra två rätter så gör jag en rätt som båda äter.

Ser liksom inte problemet i det hela. Jag lever det liv jag vill leva. Ni behöver inte gilla mitt liv eller stå ut med att leva som jag. Men det är helt ointressant för mig hur ni vill leva o hur ni skulle göra..

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
382
Senast: cassiopeja
·
Mat Jag har hittat ett trevligt recept på vitlöksrostad blomkål i ugn som jag tänkte testa i helgen. Funderar på om jag ska göra en större...
Svar
13
· Visningar
859
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Får ont i magen av nästan allt. Provar vad som fungerar och det är väldigt få saker. Keso. Vitt bröd (så det är inte celiaki), riskakor...
Svar
8
· Visningar
992
Senast: alazzi
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 639
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka