Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Hemmet Planerar att buda på ett hus imorgon och nu dök ett par frågor upp: Är det någon skillnad för mig vid ett köp (juridiskt eller på annat...
Svar
2
· Visningar
564
Senast: aprilmaj
·
Hemmet Köpte för första gången Vanish (den rosa burken) när jag var på Gekås nyligen. Har testat två gånger - en halv skopa med tvättmedlet...
Svar
14
· Visningar
13 067
Senast: Pancakes
·
Hemmet Var får man tag på en obehandlad träskiva, typ furu eller ek eller nåt? Ska bli ett bord och den ska målas. Har googlat men lyckas inte...
2
Svar
20
· Visningar
2 355
Senast: susanne
·
Hemmet Plockade bort lite skrot under diskhon häromdan och upptänkte en hel del pälsängrar och idag hittade jag en j*vel i besticklådan *kryper...
Svar
6
· Visningar
1 251
Senast: lisa412
·
Hemmet Efter ett litet missöde behöver jag köpa ny silduk (som dessutom är svärmors:nailbiting:) Men vart kan jag göra det förutom på...
Svar
4
· Visningar
661
Senast: AgentCarter
·
Hemmet Eftersom jag har en tendens att aldrig någonsin vilja ha exakt det som erbjuds så känner jag mig tvingad att fråga här. Jag letar efter...
Svar
7
· Visningar
2 253
Senast: ylvali2
·
Hemmet I mitt pannrum/tvättstuga har det inte funnit något kran för att ta vatten. En gång i världen fanns det en ho men förre ägaren sålde...
Svar
7
· Visningar
1 240
Senast: tanten
·
Hemmet Jag har precis flyttat ifrån exet till en alldeles fantastisk lägenhet! Men jag har ingen aning om hur jag ska inreda sovrummet. Just nu...
2
Svar
31
· Visningar
4 558
Senast: Mia_R
·
Hemmet Jag och sambon byter ner oss i lägenhetsstorlek efter sommaren, från 2a på 55kvm till en student 1a på 34kvm och jag skulle gärna vilja...
Svar
15
· Visningar
2 111
Hemmet Jag har en spegel som väger drygt 18 kg. Jag vill ha upp den på väggen, men har bara gipsväggar hemma. Pratade med en säljare på...
Svar
15
· Visningar
15 510
Senast: Amha
·
Hemmet Ska titta på ett hus här snart,och finns en större stuga på gården med stort kök,ett sovrum,och oinredd vind. Vi har en som mer än gärna...
Svar
3
· Visningar
3 882
Senast: tanten
·
Hemmet Ni som monterat garderober med skjutdörr (alltså sådana med lister i golv och tak, inte fristående): vilka har ni, vad kostade de, vad...
Svar
16
· Visningar
11 227
Senast: Breaktown
·
Hemmet Hej! (Vill inte inkräkta i @Tassetass' tråd och har dessutom klädkammare med "vanliga" dörrar.) Ska köpa inredning till två stycken där...
Svar
0
· Visningar
871
Senast: Keb71
·
Hemmet Det undrar jag ibland. Jag bor själv, kan nämnas :cautious: . Jag försöker hela tiden hålla efter men jag stökar ner snabbare än jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 557
Senast: Magiana
·
Hemmet Har en sådär pool i plast, på kanske 3 m i diameter, 70 cm djup, pumpen när jag fick den läcker och slangar sönder, så tänkte om jag...
Svar
0
· Visningar
442
Senast: Zizzy
·
Hemmet Jag skrev en tråd tidigt i våras där jag och sambon budade på ett hus - och slutligen vann det. I nästa vecka ska de sista pappren...
Svar
8
· Visningar
6 038
Senast: Turali
·
Hemmet Hello där! Fick en vattenskada under julen i min hyresrätt vilket gjorde att jag fick bo på hotell som försäkringsbolaget betalade. Jag...
Svar
1
· Visningar
1 325
Senast: Emor
·
Hemmet Vi funderar på att bygga ytterligare en toalett hemma, i källaren. Det finns dusch och tvättmaskin men ingen toalett. Rören till övriga...
Svar
11
· Visningar
10 367
Hemmet Vi har som sagt köpt hus. Nu är vi i tapetfunderartagen. Vi har kollat lite på rusta och hittat en del vi gillar. Men det är halvdåligt...
Svar
7
· Visningar
874
Hemmet Jag gillar fiskben och sådanna där fina fyrkanter. Men avskyr dagens "normalparkett". Men jag har liksom insett att ekonomin framöver...
Svar
3
· Visningar
1 064
Senast: FadeAway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka