Hur ser erat sovrum ut?

Vi har 140-säng och har haft i alla år vi varit tillsammans. Det har funkat rätt bra men nu skulle jag gärna ha lite större (läs 180) så att jag kunde vända mig utan att störa min man och vice versa. Speciellt som vi får bebis i september. Men köper vi större säng får vi inte in spjälsängen så det får vänta.

Vi har också 180-sång och skulle inte kunna ha något annat. Jag vill ha min del av sängen och min sambo likaså. Jag fullkomligt avskyr att bli väkt och blir det ganska lätt och med tanke på hur mycket sambon rör sig så hade jag blivit idiotförklarad i en mindre säng. Sen har vi en hund som brer ut sig också :) mysa gör vi innan läggdags och på morgonen inte under tiden vi sover. Kanske oromatiskt, men ack så praktiskt för oss! :)

Helt OT men oj vad med folk som har 180 cm breda sängar! Är det inte JÄTTEMYCKET säng? Hur får ni PLATS?! Vi har en 160 och det känns ändå som att man har en hel ö för sig själv. Ligger fästmannen på andra sidan behöver jag nästan skicka röksignaler (gör dock inte detta då det inte uppskattas av grannarna, och så verkar karln min ha lite svårt för rökalfabetet). Har ni kanske barn i sängen? Eller djur? Mycket fascinerad över detta!!

Vi hade en 120 cm säng innan vi köpte vår 180 cm. Vi tänkte först ta 160cm men det skiljde inget i pris mellan 160 och 180 cm och vi tänkte "varför inte"... Visst, det är jättestort men jätteskönt ändå, när man är vana att ha legat iprincip på varandra i två år. ;)
Nu har vi även tre katter i sängen så det är fullt! :D

Helt OT men oj vad med folk som har 180 cm breda sängar! Är det inte JÄTTEMYCKET säng? Hur får ni PLATS?! Vi har en 160 och det känns ändå som att man har en hel ö för sig själv. Ligger fästmannen på andra sidan behöver jag nästan skicka röksignaler (gör dock inte detta då det inte uppskattas av grannarna, och så verkar karln min ha lite svårt för rökalfabetet). Har ni kanske barn i sängen? Eller djur? Mycket fascinerad över detta!!

Vi hade 120 cm säng i några år i början, och det var mysigt men det är sååå skönt med 180 cm säng. Vi har en stor madrass med då vi kan ligga nära varandra om vi vill utan någon skarv. Känns bra att ha inför framtiden, vet aldrig hur många man kommer bli i sängen tillslut. :)

Plats har vi, det är inget problem, visst, det hade säkert varit mysigare med en mindre säng, men som det är nu har vi allt som oftast två hundar á 40 kg, då och då ett barn med tillhörande gosedjur, och vid tillfällen även en katt på 8kg som sängsällskap, vi har så att säga rätt fullt i sängen för det mesta.
EDIT: I början hade vi dock en 160 säng, men då inget barn, och hundarna vägde 50 (annan hund) resp 40 kg och katten var bannad från sovrummet av hundarna då.
Lakan byts rätt frekvent, hundarna duschar inte precis innan de går och lägger sig...

Vi har 140-säng och har haft i alla år vi varit tillsammans. Det har funkat rätt bra men nu skulle jag gärna ha lite större (läs 180) så att jag kunde vända mig utan att störa min man och vice versa. Speciellt som vi får bebis i september. Men köper vi större säng får vi inte in spjälsängen så det får vänta.
Kan det inte fungera med spjälsängen i fotänden?

Nix, det gäller bara att ha ett tillräckligt stort rum + det är hur skönt som helst. Jag kan inte sova om jag ligger nära honom. Han har dessutom en förmåga att snurra runt.. Inte uppskattat av en högkänslig fröken bredvid.

Inga barn och inga djur i övrigt.

Kan det inte fungera med spjälsängen i fotänden?

Tyvärr inte, vi har bara precis utrymme att gå runt sängen i dagsläget. Jag har funderat på alternativ till spjälsäng ex vagga, moseskorg eller takhängd korg men det känns bättre att gå direkt på spjälsäng både pga ekonomi och för att hålla nere antalet skrymmande prylar. Jag tänker att vi provar så här och visar det sig inte funka (ex att vi inte får plats i sängen) så gör vi något åt det då :)

• Gilla
Reactions: Sar
Nej det är inte stort, det är ju som två 90 madrasser och jag tycker det är väldigt skönt att känna att man får plats utan att vara på den andra. Speciellt för mig som rör på mig mycket när jag sover. :P

@Jaulgreis Jag lever ensam och har trots det en 1,80-säng :D Den köptes förvisso när jag bodde ihop med dotterns pappa men jag skulle aldrig komma på tanken att byta. Dessutom praktiskt eftersom min tillfällige sängkamrat är nästan 2 meter lång och ingen av oss vill riskera att bli varm :p
Trivs mycket bra i min säng och den känns inte för stor. (Dotter och hund sover aldrig i sängen tillsammans med mig. När jag hade katt sov de/-n ibland i sängen.)

Som sambo hade vi 120+105 i sovrummet, + några katter som trängdes. Nu som singel har jag 160 (eller är det 180?) och får knappt plats själv när katterna invaderar sängen! Jag har även slängt ut garderoberna och gjort om mitt gamla kontor till garderob med hyllor och spegel så i sovrummet är det för närvarande enbart två sängbord, en stooor säng, korgstol och en stor hundbur. Hundburen ska ställas undan då den inte används, men jag gillar att ha luft och gott om utrymme. :)

Liknande trådar

Hemmet Det är visserligen ett par veckor kvar innan vi får tillträde till vårt hus. Men funderingarna är såklart redan i full gång. Har under...
Svar
6
· Visningar
1 376
Senast: Zewz
·
Katthälsa Igår fick jag hem min alldeles fantastiska kattunge :love: och allt går super bra! Hon fick träffa min andra katt en stund igår kväll...
Svar
0
· Visningar
659
Senast: Piek
·
Hemmet Snart blir det flytt :) Och färgen i sovrummet är gräslig så här ska målas. Men så till den stora frågan, jag (vi) vet inte alls vilken...
2
Svar
20
· Visningar
10 214
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar