Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Hemmet Hej! Jag har nu insett att hänga upp alla mina rosetter på gardinstänger inte kommer hålla i längden, och undrar nu hur man smidigast...
Svar
18
· Visningar
8 514
Senast: Buck
·
Hemmet Letar tvättmaskin och då det var flera år sen sist jag köpte någon så vet jag inte riktigt vad jag letar efter. Enkel lättförståelig...
Svar
9
· Visningar
833
Senast: starcraft
·
Hemmet Som gammal kollektivist har jag genom åren haft flera skräckupplevelser med mottfjärilar i mjölet :yuck:. Minns med fasa hur jäkla...
Svar
3
· Visningar
911
Hemmet Behöver spackla och måla lite bitvis på bröstpanelen i vår hall, katterna som bodde här (i hallen..) tidigare har klättrat på väggen och...
Svar
6
· Visningar
1 814
Senast: Egonson_
·
Hemmet Hur förvarar ni era knivar i köket när ni inte använder dem? Jag har alltid varit lite skeptisk till att ha knivar på magnetlist på...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 372
Hemmet Vad behöver jag tänka på? De är gamla och målade sedan tidigare. Det finns en del skador och hål mm som jag ska repararera så gott jag...
Svar
3
· Visningar
1 878
Senast: labb
·
Hemmet Jag har några småsaker jag vill fixa här hemma, men jag har tummen mitt i handet och kan pinsamt lite om sånt här. Jag kan knappt spika...
Svar
4
· Visningar
1 668
Senast: cherie
·
Hemmet Efter att många lovordat kärcher fönstertvätt inhandlades en w20 igår (för den var prissänkt till ett ganska rimligt pris). Tvätten går...
Svar
14
· Visningar
27 514
Senast: Luff
·
Hemmet Hjälp. Har börjat kika på tapeter. Då målning kommer bli svårt måste det bli tapeter. Jaghar en vägg i hallen som man möts av direkt vi...
Svar
12
· Visningar
1 305
Senast: tgd
·
Hemmet Jag och min sambo har börjat kolla på hus och det är ju inte utan att vi känner oss lite villrådiga. :) Vad är det man ska tänka på...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 595
Hemmet Visst finns det en del spännande och fullkomligt vidriga möbler där ute, men nu var det nära att filen flög över skärmen. Det här tar...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
19 452
Senast: BobberiBoo
·
Hemmet Jag har stänkskydd i glas i köket, bakom är där en målad platta som jag gärna hade velat tapetsera med något snyggt mönster. Får länka...
2
Svar
20
· Visningar
1 138
Senast: dobbis
·
Hemmet Hej! Jag har målat om min säng och på färgburken så står det att färgen är övermålningsbar efter 16 timmar, men att härdningen tar...
Svar
1
· Visningar
581
Senast: tanten
·
Hemmet Jag har ett torp från sent 1800-tal. Det stod helt tomt, men med värme på i minst 10 år innan jag fick tillträde. Det är lite snett och...
Svar
18
· Visningar
9 031
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Bankerna kommer ju att tvingas införa amorteringskrav den 1 juni i år vilket innebär att man på nya lån måste amortera minst 2% av...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
9 359
Hemmet Gissar att det är fler än jag här som är långhåriga... Finns det något bra knep för att förhindra stopp i avloppet i duschen? Jag har...
Svar
8
· Visningar
1 290
Senast: Magiana
·
Hemmet Hej allihopa! Vad har ni gjort för loppisfynd? Vågar ni köpa tygsaker? Jag har hittat två fina emma fotöljer men är rädd för löss...
Svar
12
· Visningar
1 294
Senast: tanten
·
Hemmet Jag googlar för fullt för att försöka få lite klarhet i rimliga tomtpriser, men blir inte så mkt klokare. Finns det någon slags mall man...
Svar
11
· Visningar
2 152
Senast: Ajda
·
Hemmet Vad använder ni för rengöringsmedel när ni städar hemma? Tänker ni på miljö, märke, användningsområde.. Ja vad är det som avgör just...
Svar
13
· Visningar
2 362
Senast: lilstar
·
Hemmet Jag sitter och tittar på hus lite till och från och längtar tills den dag jag kan köpa ett hus och ha ett riktigt hobbyrum för min...
Svar
0
· Visningar
909
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka