Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Hemmet ... när vattenpumpen har lagt av? Elektriker? Rörmokare? Eller vad? Varför händer sådant här alltid på helger? :banghead:
2 3
Svar
44
· Visningar
2 554
Senast: aprilmaj
·
Hemmet Jag tänkte bli vuxen (:eek: ) och fixa klart det lilla rummet i lägenheten, i mer år en jag vill erkänna har jag löst längden på...
Svar
0
· Visningar
576
Senast: KSF
·
Hemmet Åh, jag har världens jobbigaste problem just nu! Jag har köpt två skärbrädor varav den ena tänkte jag ge bort i present och den andra...
2
Svar
20
· Visningar
1 554
Senast: Jerseyite
·
Hemmet På en dryg vecka har jag nu petat bort och sprayat tre getingbon på samma ställe, under en takpanna på huset. De bygger nytt på nolltid...
Svar
2
· Visningar
867
Senast: Liran
·
Hemmet Här kommer dagens i-landsproblem. Jag har aldrig hissat en flagga i hela mitt liv, men nu äger jag ju faktiskt en flaggstång och en...
Svar
8
· Visningar
862
Senast: Thomasine
·
Hemmet Det verkar råda delade meningar kring skorstenshuvar, brandkåren varnar för dem och sotarna menar på att de är totalt onödiga. Vad anser...
Svar
14
· Visningar
2 533
Senast: Snubbelfot
·
Hemmet Jag har hittat fantastiskt fina och billiga sängkläder i microfiber. Självklart på nätet så man inte kan känna på dem... Jag associerar...
Svar
10
· Visningar
7 002
Hemmet Jag står inför universums lyxproblem vad gäller boende... Jag kommer att ha alldeles för mycket plats. Jag och min pojkvän (blivande...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 388
Senast: Magiana
·
Hemmet Vi sitter och skissar på en tillbyggnad till vårt hus och har fastnat lite kring det här med fönster i två av rummen. Det är två...
Svar
9
· Visningar
795
Hemmet Vår dammsugare gick idag sönder och då föddes idén om robotdammsugare! För/nackdelar? Är robotdammsugare ens ett alternativ för en...
Svar
6
· Visningar
4 167
Hemmet Någon som testat? Isf vad? Eller hur ska jag få den vit igen? Vet att den finns i galet många hem och någon måste ju lyckats få sin...
Svar
17
· Visningar
5 473
Senast: tanten
·
Hemmet Kan börja med att säga att jag bor i Skottland, så eventuella tips om svenska butiker som inte börjar på I och slutar på -kea är tyvärr...
Svar
5
· Visningar
3 803
Senast: Mirtai
·
Hemmet Inom en rätt snar framtid så kommer vi nog behöva göra om vår trekammarbrunn och infiltration, då jag inte tror att det gjorts något med...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 247
Senast: cassiopeja
·
Hemmet Jag kan ju inte vara den enda med fönster som öppnas inåt och som vill slippa få in mygg och getingar. Jag kan heller inte vara den enda...
Svar
7
· Visningar
7 324
Senast: gul_zebra
·
Hemmet Om man ska köpa sommarstuga direkt av en privatperson, vad måste man tänka på då? Har aldrig köpt fastighet eller hus utan att köpa via...
Svar
3
· Visningar
553
Hemmet Ungefär vilken styrka på golvelement borde man satsa på om man långvarigt vill värma 50 kvm boyta med 2 ytterväggar och tak och 3...
Svar
3
· Visningar
557
Senast: Sonic76
·
Hemmet Hur går man egentligen tillväga för att uppskatta renoveringskostnader? Jag har hittat ett hus som jag vill ha. Det är dock i stort...
Svar
12
· Visningar
5 110
Senast: Ava22
·
Hemmet Jag efterlyser en väldigt smart uppfinning som jag påträffade hos en bekant (bild nedtill!). En slags metallkupa som man trycker fast...
Svar
2
· Visningar
691
Senast: VLMF
·
Hemmet Fick en ny torktumlare idag men den var väldigt kladdig/oljig inuti. Jag har torkat så gott jag kan med fuktig trasa men det är ju ändå...
Svar
0
· Visningar
491
Senast: Niyama
·
Hemmet Finns det dubbeltäcken där ena halvan är sval och andra varm? Vet inte vad jag ska googla på.
Svar
19
· Visningar
3 618
Senast: wippi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka