Vilken typ av hantverkare kontaktar man...

Är man skitförbannad och har gett sig fan på att man ska "proven the Point" då tar det ca 2 tim att få upp en djupvatten pump som ligger på 102 m ,dom sista kanske 20m med hjälp av bilen.:o:devil: Om man är tjej och ej fackman.
:bow: Det ska jag säga till honom nästa gång. Han ska komma och byta ut ett handfat. Sedan när jag fått rörmokar- och elektrikerfakturorna.

Det visade sig att det inte var kabeln till vattenpumpen som var sönder utan en elsak som sitter på vattenreningsverket. Den slår av och på beroende på vad som händer i hydroforen. Den är nu lagad och allt funkar hejdundrande bra. Ååå, vad jag gillar vatten! Rinnande vatten inomhus :love::love::love:

PS/ Brunnen är borrad och minst 100 m, sa rörmokaren.
PS2/ Rörmokaren ringde nyss och frågade om jag hade vatten. Det var schysst! Han blev nog förtjust i Valpus - och det var minst sagt ömsesidigt. Valpus tyckte att han var världens bästa valpleksak.

Då var det nog kontaktormotorskyddet som felade. Tämligen billigt och enkelt att byta, för en elektriker.
Mvh/Haft mina turer med vår vattenförsörjning..

Då var det nog kontaktormotorskyddet som felade. Tämligen billigt och enkelt att byta, för en elektriker.
Mvh/Haft mina turer med vår vattenförsörjning..
Vad bra! Jag passade i och för sig på att be honom göra några andra elgrejer också när han ändå var här.

Hoppas ert vattenkrångel har löst sig nu :up:

Liknande trådar

Hemmet Efter minst sju år av handdiskande vill jag inte mer. Jag älskar matlagning och som det är nu får jag diska minst 2 - 3 gånger om dagen...
2
Svar
39
· Visningar
1 127
Senast: Otherside
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 486
Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
851
Senast: ginnies
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 680

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka