Förvaring av knivar

Vi har knivarna på en magnetlist på insidan av en skåpslucka. Vi har småbarn. Jag tycker det är praktiskt och att det tar lite plats.

Vi har våra på en magnetlist, jag gillar det skarpt! Förutom att jag skulle behöva en längre magnetlist... Men jag ska nog rensa ut lite skräpknivar som har hängt kvar av ren lättja, jag använder dem aldrig för de är så dåliga... :meh:

Vilket leder mig in på frågan...var och hur slänger man knivar? Jag har också ett gäng knivar jag skulle kunna rensa ut, men jag har inte tagit mig för att ta reda på hur man gör :o
Vill ju inte att någon avfallsarbetare ska råka illa ut...

Vilket leder mig in på frågan...var och hur slänger man knivar? Jag har också ett gäng knivar jag skulle kunna rensa ut, men jag har inte tagit mig för att ta reda på hur man gör :o

Återvinningsstation och metallskräp antar jag, jag har aldrig kastat någon kniv. Eller ja, det har jag ju men inte på det sättet :p

Våra ligger i en låda. Kompisen som är kock höll på att få hicka, knivar mår visst inte bra av att ligga huller om buller :angel: Enligt honom var knivblock det enda rätta för att skydda knivarna. Våra ligger dock fortfarande i lådan, vi har väldigt lite bänk i köket och redan mycket saker på.

Jag har det tvärtom, jag. Mycket bänkyta men få lådor. Jag skulle behöva ett knivblock bara bör att fylla ut bänkytan lite :D

Jag har en magnetlist på insidan av en skåplucka (överskåp). Har småbarn.

Vi har knivarna på en magnetlist på insidan av en skåpslucka. Vi har småbarn. Jag tycker det är praktiskt och att det tar lite plats.

Det där är ju egentligen rätt praktiskt även för mig som inte gillar att ha knivar framme synliga...! Hur sitter magnetlisten fast på luckan? Blir det märken?

Men... men... knivarna blir ju slöa om de förvaras i lådor! :nailbiting: (och slöa knivar är ju typ det värsta som finns, efter otäcka spindlar)

I nuvarande lägenheten fanns inget bra ställe för en magnetlist, så jag har mina knivar på sidan av kylskåpet :angel: Sitter uppe med hjälp av supermagneter. Oerhört praktiskt, har dem alltid nära till hands. Överväger att ta med mig den lösningen till kommande boende också även om det kommer bli mer utrymme för ev. magnetlist där
Bör kanske tillägga att det inte finns en tillstymmelse av små klåfingriga barn i det här hemmet

Vi slängde i metallskrot när vi rensade hos min mor, hon hade en hel kökslåda full med knivar...:cautious: Den ena slöare än den andra och även om hon hävdade att de gick att lämna in för slipning så konstatera jag att ingen normal människa behöver en kökslåda full med ens slipade förskärare och så fick jag slänga en del. :angel: Det är mycket annat som är vasst förutom knivar i metallskrot så jag tror inte att det är något problem. Men som sagt, prata med personalen på plats, de brukar vara hjälpsamma! :up:

Men... men... knivarna blir ju slöa om de förvaras i lådor! :nailbiting: (och slöa knivar är ju typ det värsta som finns, efter otäcka spindlar)

I nuvarande lägenheten fanns inget bra ställe för en magnetlist, så jag har mina knivar på sidan av kylskåpet :angel: Sitter uppe med hjälp av supermagneter. Oerhört praktiskt, har dem alltid nära till hands. Överväger att ta med mig den lösningen till kommande boende också även om det kommer bli mer utrymme för ev. magnetlist där
Bör kanske tillägga att det inte finns en tillstymmelse av små klåfingriga barn i det här hemmet
Man har brynstål såklart, ritch ratch

Man har brynstål såklart, ritch ratch
Ja eller hur!

När man tar fram en kniv så drar man några drag på ett stål innan man använder kniven.
Så har jag fått billiga knivar att överleva många långa år....
Har en dyrare kniv som jag är rädd om. Den ligger i en egen förpackning och används massor. samt en filékniv från IKEA som är bland det bästa jag har.

Slöa knivar och redskap är ett otyg!

Ja eller hur!

När man tar fram en kniv så drar man några drag på ett stål innan man använder kniven.
Så har jag fått billiga knivar att överleva många långa år....
Har en dyrare kniv som jag är rädd om. Den ligger i en egen förpackning och används massor. samt en filékniv från IKEA som är bland det bästa jag har.

Slöa knivar och redskap är ett otyg!

:o:o Jag skulle nog behöva ta lite bättre hand om mina knivar överlag...:angel:

Hur förvarar ni era knivar i köket när ni inte använder dem? Jag har alltid varit lite skeptisk till att ha knivar på magnetlist på väggen och knivblock stående framme, men nu har jag börjat överväga det ändå. Har så trångt i lådorna så det skulle vara praktiskt att ha dem i ett block, om jag hittar något som passar för mina knivar.
Hur gör ni?

De bra knivarna står i ett block på bänken. Jag är rädd om dem och gör vad jag kan för att de ska hålla skärpan. De halvbra knivarna sitter på en magnetlist.

Jag inbillar mig att det samlas en del "saker" i hålen. Sånt jag inte vill veta vad det är
Fast vad skulle samlas i hålen?
Jag vet inte hur ni gör, men jag diskar knivarna efter användning så jag stoppar ju inte ner skit i hålen. Visst att dam kanske kommer ner, men det kommer ju om knivarna sitter på en magnetlist också.

Gammalt knivblock där det får plats med alla knivar vi har och behöver - vilket är typ åtta-tio tror jag. Det ser nästan hemsnickrat ut, jag vet inte riktigt :o men i princip skulle man nog kunna göra en sån själv kanske.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 680
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 611
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 200
Senast: lizzie
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 313

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka