Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Hemmet Vi funderar på att riva bort vårt slitna altandäck och ersätta det med något annat, och då samtidigt passa på att glasa in en del. Så är...
Svar
6
· Visningar
788
Senast: anhe
·
Hemmet Jag flyttar snart ihop med en duschkabin som jag tyvärr måste stå ut med ett tag. Det är kalkavlagringar och missfärgningar (järn?) i...
Svar
11
· Visningar
1 597
Senast: AraSlei
·
Hemmet Ja alltså snöre och inte kedja. Sån man klistrar fast och inte sugpropp. Vill alltså inte köpa en komplett propp utan bara snöre med fäste.
Svar
3
· Visningar
717
Senast: FadeAway
·
Hemmet Hej! Jag skulle vilja ha tips på vad ni använder i era hem för att hålla rent, tex vad ni använder att rengöra fria ytor med? Jag...
2
Svar
34
· Visningar
1 824
Senast: Milene
·
Hemmet Bara en fundering iom att så många får sina avlopp omgjorda just nu. Vi klarade oss denna vända men kommer antagligen att "drabbas"...
2
Svar
21
· Visningar
2 898
Hemmet Om jag köper en tomt utanför planlagt område, får jag göra vad jag vill med den då? Alltså får jag ställa dit en villavagn och bo i...
Svar
5
· Visningar
1 048
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Sambon och jag håller på att renovera därhemma och funderar över vad vi ska ha för golv i köket. Vi har kommit så långt att vi är...
Svar
15
· Visningar
1 520
Senast: Magiana
·
Hemmet Jag skulle vilja måla om denna hatthylla vit: Går det att fixa på ett snyggt sätt, ni som vet? Jag funderade på att kanske spraymåla...
Svar
13
· Visningar
11 988
Senast: cathy
·
Hemmet Jag är i behov av lite sökhjälp. Jag letar efter några fina förvaringsboxar - såna i typ papp med lock - ca 30x35x10 cm stora. Jag...
Svar
14
· Visningar
2 401
Senast: warg
·
Hemmet Vad kan det bero på? Lukten kommer och går. Började ganska "plötsligt" efter att vi kommit hem från en veckad semester i juni (nej...
Svar
17
· Visningar
11 440
Senast: cherie
·
Hemmet är det något att ha? Ni som har en sådan, vad har ni för märke/modell och är ni nöjda? Min tvättmaskin som fanns i lägenheten när jag...
2
Svar
28
· Visningar
3 534
Hemmet Jag har köpt ett litet enplanshus med direktel och vedspis i köket, så jag tänkte komplettera med en luft/luft värmepump. Ni som har...
Svar
16
· Visningar
1 237
·
Hemmet Med så lite åverkan som möjligt Främst en stor tung tavla jag funderar på, de andra kan jag säkert sätta upp med tavlekrokar eller annat
Svar
3
· Visningar
790
Senast: Sonic76
·
Hemmet Vart tusan köper man vanliga badkarsproppar som inte kostar 300 kr styck eller som beställs från återförsäljare som vill ha 150 kr i...
Svar
9
· Visningar
3 247
Senast: Luff
·
Hemmet En tanke som slagit mig är att det anses vara exklusivare att ha kakel/klinikers i ett badrum. Varför? Varför vill inte alla ha...
2
Svar
25
· Visningar
5 550
Hemmet Huset vi köpte var i dåligt skick målningsmässigt, speciellt på ena sidan där träet har spruckit rejält. Tack och lov inte mycket...
2 3
Svar
55
· Visningar
7 684
·
Hemmet Hur blir man av med denna mus?? Bor i väggen i sovrummet, senaste dagarna har det rasslat och gnagts så en kan tro att det är en hel...
Svar
9
· Visningar
1 343
Senast: Magnum
·
Hemmet Jag håller på att måla om taket i mitt kök och i samband med detta har jag flyttat ut matbordet till vardagsrummet. Jag har även vid ett...
Svar
14
· Visningar
1 067
·
Hemmet Har fått en stor fläck med tandkräm på en vit klänning. Jag får inte bort denna.. Hjälp! :arghh:
Svar
2
· Visningar
594
Hemmet Hej. Mina föräldrar har haft våra gamla sommarstuga uthyrd nu ett par år, och sagt upp kontraktet med hyresgästen då det ska säljas. Han...
Svar
7
· Visningar
1 226
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.